Berichten: 30
Topics: 7
Lid sinds: Feb 2007
ik ben op zoek naar een andere turbo voor mijn 244.....
na 2000 km met mijn nieuwe turbo moet hij toch sneller spoelen, ik zat te denken aan een Garrett gt32 heeft iemand hier ervaring mee op een 244 (met 230et blok), of raad iemand mij wat anders aan....
vertel vertel
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
DR. Turbowizzzzz, Aka JELMAR!!!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
een GT3271 staat te boek voor 400+ pk.
Zonder een anders afgesteld management (beste standalone) en sterkere drijfstangen (de B230ET heeft volgens mij nooit (of slechts zeer beperkt) de dikkere drijfstangen gekregen van Volvo. Niet iets dat ik zou aanbevelen op een standaard motor.
Sneller spoelen, wat heb je er nu op? een Garrett T3? welke uitlaatkant?
Let op dat de turbo niet zo groot is dat de motor pas bij relatief hoge toeren genoeg uitlaatgassen geeft om de boel op gang te brengen. Dan kan de turbo nog steeds heel weinig lag hebben, alleen begint dat gebied pas op een te hoog toerental.
(hoe ik het bedoel: weinig lag komt door wielen met kleine massatraagheid en licht lopende lagers, boost opbouw bij een bepaald toerental komt door de eigenschappen van de turbine (en compressor). verkeerde keuze van die laatste kan een relatief lag-vrije turbo (zoals die moderne GT's) nog steeds onprettig maken).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 30
Topics: 7
Lid sinds: Feb 2007
heb nu een standaard t03 water/oil
ik kwam ook een gt28r tegen met t3 flage en 5 bouts ford aansluiting.
eigelijk wil ik zo snel mogelijk spoelen tot 1 bar, dit is het beste te doen met een relatieve kleine turbo en het liefst ball bearing 8) ......