Berichten: 292
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2008
Hmm, ik zie hem nergens meer liggen dus ik denk dat ik hem toen meteen geklikoneerd heb
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Citaat:Wat betreft die onderdruk, dat komt doordat je de carterontluchting aangesloten hebt op het inlaatspruitstuk en dat heb ik niet.
Tussen de lmm en de turbo is ie geplaatst (dus voor de gasklep).Zo zit het origineel ook.
Maar ik denk dat de weerstand van de LMM zorgt voor een onderdruk in het traject tussen de LMM en de turbo.
Zodoende trekt ie vacuum uit het carter.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 292
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2008
Aangezien ik niet op benzine rijd en geen gasmeter heb, is het iedere keer weer gokken wanneer ik moet gaan tanken. Het verbruik schommelt nogal en het werd toch tijd voor een betere oplossing. Vandaag heb ik daarom een gasmeter op de gastank gemonteerd (voorlopig met ducttape door gebrek aan kleine bevestigingsboutjes). Het werkt prima alleen schommelt de meter iets teveel naar mijn mening, nog even uitzoeken hoe we dit tegen kunnen gaan.
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Berichten: 292
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2008
Vandaag heb ik de overdrive van de M41 gedemonteerd om eens te kijken wat er precies mis mee is, hij bleef namelijk in alle versnellingen bekrachtigd en hij slipte. De schade valt op het eerste gezicht mee, maar ik zal morgen eens informeren naar de prijzen van de diverse onderdelen.
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Ik hou m'n hart vast...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
Is het spruitstuk niet meer nodig ?
Zo nee meld het dan even dan weet ik waar ik aan toe ben .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 292
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2008
Jawel, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het ga oplossen :-\. Niet meteen het ergste denken, maar ik zal het overmaken.
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
Was nog niet in paniek
Had een week niets vernomen dus wou eens even horen , prima als je even de boel eerst wil uit dokteren of het kan/gaat
maar nu weet ik hoe het er voor staat .
Maar er zijn (ook hier helaas) mensen die dan iets willen en waar je een tijdje contact mee hebt
en vervolgens niets meer van zich laten horen .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 292
Topics: 6
Lid sinds: Mar 2008
In verband met het versnellingsbakken verhaal ben ik benieuwd of iemand anders nog ideëen heeft. Een gerepareerde M41 kost toch zeker ââ¬300,- (materiaal en laten afstellen) en ik weet dan nog niet eens zeker of alles zeker goed is. Een M46 en een M47 heb ik ook nog liggen maar dan moet ik de versnellingsbak tunnel aanpassen. De M47 valt eigenlijk al af vanwege het gebrek aan een kilometertellerkabel aansluiting en de M46 wil ik er eigenlijk in de toekomst toch nog wel een keer in hebben vanwege de B21et.
Om de M46 te monteren moet ik dus ook best een hoop doen, de kosten voor deze conversie zijn waarschijnlijk minder maar de hoeveelheid werk is des te meer  Ik heb heel lang een tunnel van een 240 bewaard maar die heb ik helaas al weggegooid, iemand anders wilde ideëen????
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Niet denken ,maar doen !!
In een wilde bui die slijptol in de tunnel zetten en daarna kan je niet meer terug.
En zeg nou zelf : Na inbouw van een B21 (et) is zo,n M46 conversie een eitje.De enige mooie investering is een
"huke basart "koppelinghuis.
De enige tunnelaanpassing is een sleuf slijpen vanaf de orginele opening tot waar de M46 pook komt.
Sleuf is net zo breed als het originele gat .
Dan de m46 eronder waarna je de tunnel kunt dichtmaken.
Desnoods pas je de koker waar de pook in scharnierd ook aan (lager ,korter , you name it)
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
|