Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inhoud ringtank.
@Veulvo

Mag ik vragen wat het uiteindelijk geworden is, staat niet meer in het draadje van destijds vermeld?

veulvo

lpg tank ipv reservewiel
« Antwoord #12 Gepost op: 16 Augustus 2006, 19:32:17 » Citaat

--------------------------------------------------------------------------------
Mijn 240 gaat volgende week naar HPO voor een lpg tank op de plek van het reservewiel (verticale ringtank). Hier is echter sprake van een 47 liter tank (met 80% vulling dus 38 liter).

Zo'n 55 liter scheelt alweer, weet iemand een site waar deze tanks te zien zijn of typenummers opvraagbaar zijn?

Wat is de beste/mooiste plek om het lpg/benzine schakelknopje te plaatsen? Voor de schakelpook of ergens op het dashboard, wat is gangbaar bij de 240?

veulvo

47 of 55 liter ringtank in 240 estate?
« Antwoord #13 Gepost op: 16 Augustus 2006, 19:45:39 » Citaat

Bedankt.

245DL 1980 USA
Antwoord
38 liter is wel erg weinig.In dat geval zou ik toch de 80 procent vuller verwijderen.

Zijn overigens erg duur die ringtanks:

http://www.vogelsautogas.nl/onderdelen.asp?id=TKR

Maar je hebt ook nog deze optie: Wink

http://auto-diversen.marktplaats.nl/over...isch.html?

De mooiste plek voor de B/G schakelaar is wat je zelf het handigst/mooist vindt Smile
Ik vind persoonlijk de schakelaar in de zijkant van het stuurkapje het makkelijkst ivm makkelijke bereikbaarheid.
Tussen de andere schakelaars in de middenconsole zie je ook wel eens.
Antwoord
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of er een 55 liter in past gezien de zelfde bouwmaat als de 45 liter
245DL 1980 USA
Antwoord
maar in een 245 is de oplossing onder je laadvloer m.i. veel beter: ook uit het zicht, maar met een kloppende gewichtsverdeling. Met een ringtank heb je 100kg linksachter hangen...
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Op zich is een ringtank op de plaats van het reservewiel een mooie oplossing ware het niet dat:

Je een andere plek moet zoeken voor het reservewiel,dus meestal rechtop tegen het rechterraam net als bij de 700/900 stations,kost dus bagageruimte en is minder mooi/netjes.
De inhoud is minder dan van een onderbouw,dus actieradius is minder op gas.
er geldt een meerprijs tov onderbouw
De originele afdekkap die over het reservewiel zit past niet meer omdat de ringtank veel dikker is als een reservewiel. Nu heb ik hiervoor al diverse oplossingen gezien waarbij de kap was verzaagd maar ik vond het geen gezicht om eerlijk te zijn.

Voor mij is het dus om verschillende redenen geen oplossing en ik zou ten alle tijde voor het ouderwetse onderbouw gaan.
Antwoord
Tja, is wat voor te zeggen echter heb ik momenteel een beetje moeite een gat in mijn mooie en knalharde 245 DL uit Californie te laten zagen maar ach, in nieuwe volvo's ging toch ook gewoon de zaag erin nietwaar.
245DL 1980 USA
Antwoord
Ach een gat in de achterbak zie je niet,hij zit onder de vloer.

Bij onze witte 245 Polar zat ooit een gasonderbouw tank en daar was na verwijdering een plastic plaat ingelegd,dat zag er dus niet uit.
Van een sloop 245 heb ik de vloerplaat over laten zetten en dus is er niets meer van terug te zien dat er ooit een tank in heeft gezeten.
Antwoord
Beide tanks combineren is ook mogelijk! Kom je nog weer wat verder. ;D
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  inhoud koelsysteem 222 2 3.648 15 June 2011, 00:19
Laatste bericht: Anthony

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)