Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afwijking instrumenten
De temperatuurmeter en de tankmeter geven een veel te hoge aanwijzing, eigenlijk buiten het meterbereik. Nu heb ik op het forum gelezen over te lage aanwijzing van meters en massaproblemen, hoge weerstand lage uitslag meter. Wie heeft er een idee wat de oorzaak kan zijn van de te hoge uitslag meters?
245DL 1980 USA
Antwoord
achterop je tellerhuis / printplaat zit een goudkleurig kastje van pakweg 5x2x1,5 cm met 3 pootjes in AMP klemmetjes gestoken.
in dat kastje zit een bi-metaaltje dat voor een constante spanning zorgt.
als je spanning niet meer afgeregeld wordt door dat kastje geven de meters niet meer correct aan.

kastje kan er met beleid rechtstandig af worden getrokken en vervangen worden.

succes
Antwoord
Kijk, dat zijn antwoorden waar we wat mee kunnen. Nu nog dat kastje op de kop tikken (sloop?) en dan vervangen. Bedankt zover.
245DL 1980 USA
Antwoord
wacht eerst het resultaat maar eens af, en om je op te beuren lees mijn draadje maar eens over mijn temperatuurmeter (voor de lezers die bekend zijn met mijn temperatuurmeter, hij reageert ook niet meer op het in of uit schakelen van de verlichting ??? )

groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
ruud k'heb m'n antwoord nog even doorgelezen en het lijkt wel of ik de wijsheid in pacht heb......

dat is natuurlijk niet zo, t'was ook niet zo bedoeld.

maar omdat beide meters afwijken en ik zelf ook zoiets bij de hand heb gehad ben ik iets misschien te enthousiast /stellig geweest.

toch blijf ik bij mijn mening daar eerst even naar te kijken.
maar ik snap jouw antwoord ook wel.

de eerlijkheid gebied trouwens te zeggen dat ik vorig jaar aan de verkeerde kant begon te zoeken;temp. klom in het rode en ik dacht echt dat er koelingsproblemen waren........
waterpomp vervangen en gelijk maar de distributieriem en spanrol (omdat bij de diesel de waterpomp in de distributieriem verwerkt is)
radiateur gespoeld etc. etc. en na lang zoeken terecht gekomen bij ...........de spanningsstabilisator.
Antwoord
Heren,

Zojuist het bedoelde kastje van de tellerplaat af gehaald en open gemaakt en jawel, het spoeltje rond het BI metaal is verbrand ???

Wie heeft er voor mij zo'n kastje of een complete sloop klokkenspel?
245DL 1980 USA
Antwoord
ik heb wel zo'n kastje, stuur maar een pb-tje voor je adresgegevens.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Klok instrumenten paneel loopt niet (tijd) EdRaket66 7 4.915 25 February 2015, 17:23
Laatste bericht: skidje
  Benzinemeter heeft afwijking tijdens rijden Frans245 1 2.170 11 July 2011, 15:29
Laatste bericht: Black Moose
  afwijking buitentemp meter eric vermeer 4 2.571 18 December 2007, 23:21
Laatste bericht: Jw240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: