Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
gasklephuis reinigen
Het is wellicht tijd om onder andere het gasklephuis van mij volvo 240 te reinigen (schudden bij het starten). Ik zie eigenlijk nergens staan hoe je dat precies moet doen.
Kan ik daarvoor remmenreiniger gebruiken of gewoon benzine? Ik heb namelijk weleens ergens gelezen dat remmenreiniger te agressief is. Bovendien moet volgens mij de gasklepas iets gesmeerd blijven.
Kan ik gewoon overal met een doek overheen stevig poetsen? (kan ik geen sensor of zo beschadigen ?)
Antwoord
Citaat:Ik zie eigenlijk nergens staan hoe je dat precies moet doen.

Jawel hoor!

Topic: Kleine beurt

(Nr 6)

En als je zoekt op "gasklephuis" vind je er nog meer
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
bedankt voor de reactie. Ik had de (geweldige) topic "kleine beurt" vanzelfsprekend al doorgelezen en had ook al verder gezocht, maar op een paar specifieke vragen kon ik geen antwoord vinden.
Ik zou namelijk graag willen weten of je met een doek stevig poetsen iets kan beschadigen, of je remmenreiniger kan gebruiken en waar de sensor zit waarvoor je moet oppassen om niet te beschadigen.

Antwoord
OK,Thx.

Ik heb 'm nou een paar keer losgehad en gereinigd en nee, met een doek stevig poetsen kun je niets beschadigen.
En ja, je kunt remmenreiniger gebruiken. (die van de Action is net zo goed als van Motip en kost de helft..........)
Aangeraden wordt om niet direct op/in het huis te sprayen, maar op een doek, maar ik heb 'm volgespoten met reiniger, en nog steeds loopt
ie als een zonnetje.
Afgeraden wordt iig om direct op de sensor te spuiten.

Je kan de sensor er ook afhalen en later weer terugplaatsen (is wel een handigheidje voor nodig om 'm goed terug te plaatsen, weet niet direct uit mijn hoofd hoe (maar staat wel in de Hyanes/Bentley).
(Draai en klik of zoiets).
Anyway, leuk klusje met veel voldoening, vergeet de pakking niet te vernieuwen, succes!

Antwoord
remmenreiniger moet je nooit meer dan €2 voor een -spuit-bus betalen en dan is ie al aan dure kant. en ja ik weet dat de halfords 7.95 durft te vragen.
Antwoord
Bij de Action zijn sowiezo spuitbussen als remmenreiniger, cockpitspray, bandenspray, siliconenspray, etc. goedkoop. Over de olie wordt nog wel eens gediscussieerd...
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
reiniger kan goedkoop zijn maar de echte sterke carb cleaner kost wel wat, al zo tegen de 10 euro voor een grote spuitbus (liqui moly professional serie). is wel zo sterk dat je lak zo ergens van afhaalt, echt rotzooi. maarja hierbij is gewone cleaner zat.

Let dus goed op dat het zaakje niet in de "lagers" en gasklepstandschakelaar komt.

Schakelaar afstellen is makkelijk. terug plaatsen met de schroefjes nog niet aangedraaid. dan licht verdraaien totdat je klik kunt horen en dan vastzetten. als het goed is klikt ie dan direct als je aand e gasrol draait.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord

Ter aanvulling: How-to TPS sensor plaatsen
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vervuilde brandstoftank reinigen Danny 8 10.288 3 March 2021, 13:24
Laatste bericht: petervanriemsdijk
  Gasklephuis MarcoV 7 16.264 9 July 2014, 13:37
Laatste bericht: 245DL
  Beruchte gasklephuis V70 1999 / 2002 edwin 16 43.920 14 February 2013, 16:15
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)