Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B21 met M41?
#21
Heren om jullie een handje te helpen, het zijn koppelingshuizen van een M400/M410;

http://bugpopper.de/VOLVO_P122S_Turbo.pdf

@Edwin; zou jij toch moeten weten Wink
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
#22
Wil je beweren dat het M400 / M45 koppelinghuis hetzelfde is ??
Dat zou de zoektocht aanmerkelijk verkorten.
Leuke PDF file trouwens...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#23
Is dat zo? Volgens mij ga je van een speld in de hooiberg naar een spijker in de hooiberg ;D
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
#24
Maar serieus: bedoelde je dat nou , of niet .
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#25
In de volgende link staat een M45 afgebeeld achter een B23et en dit blok staat gewoon schuin zoals alle andere dus waarschijnlijk heb je er niets aan :Smile

http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/Vo...e_pics.htm

Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
#26
M45 is de opvolger van de M40/41.
Even in de goede volgorde:

-M 40 / M41 Amazon , 140 serie , vroege serie 240
-M400 /M410 164 , P1800
-M 45 , M46 , M47 240 serie , 700 serie
-M 90 900 serie

Maar ik ben er nu uit . Ik koop een gelast kopp.huis samen met een M46 .
Bij ons op de sloop kost een M46/47 100 Euro ...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#27
Weet je wel dat je het er niet zomaar onder kunt schroeven? Ik neem aan van wel maar ik meld het maar even.
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
#28
Problemen zijn te overzien.

-op nieuwe bellhouse een voetje lassen voor hydr.koppeling.
-nieuwe baksteun maken.
-tunnel was al aangepast aan korte pook .
- ennuhh........ dat was het wel zo'n beetje....
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#29
Uhm, of je vergeet de helft of je bent zeer optimistisch ;D

De M46 is langer dan de M41 en de uitgang van de M46 is anders dan de M41 dus je moet de aandrijfas inkorten en iets verzinnen voor de overgang van M46 naar bestaande aandrijfas. De as gaat van M?14 naar M?19.

Hoe heb je de tunnel aangepast? De M46 is namelijk hoger en breder dan de M41. Sterker nog de M41 ziet er uit als een dwerg vergeleken bij de M46 Big Grin
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
#30
Ik heb hier ook belang bij trouwens want ik wil hetzelfde gaan doen, ik heb de M41 en M46 hier beiden liggen en ik ben aan het twijfelen of ik het koppelingshuis zal laten lassen of op zoek moet gaan naar ÃÃn van een M400/M410. Misschien moet ik de hele M46 wel vergeten en in plaats daarvan een M410 monteren, deze kunnen namelijk veel meer hebben dan de M40/M41.
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)