Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombouw koplampen recht --> rond.
Is het ombouwen van rechthoekige koplampen naar ronde koplampen gewoon plug & play? Of zijn er nog enkele aanpassingen nodig?

Goedkoop wat lampenzooi gevonden (totaal aan "ronde-koplampen-spullen" is goedkoper dan ÃÃn rechthoekige reflector) en wil nu eigenlijk (voor de aankoop) wel weten of dit allemaal zo gaat passen.

Dus van:
[Afbeelding: DSC01421.JPG]
Naar:
[Afbeelding: digiads_car_ads_97366_1.jpg]

Alvast bedankt.
Antwoord
waarom stapje terug?
is origineel niet leuker, of krijg je er een houten imperiaal bij? ;D ;D ;D
besides, ENGELSE lampen staan hier verkeerd afgesteld :Smile
en mi. gaat dit niet passen ivm schroefgaten, maar vraag ALBERT en Bram eens
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Nee even serieus. :-X Ik vind dat het mooiste front en het is een goedkope oplossing voor een (waarschijnlijk) afkeurpunt op de APK aankomende dinsdag.

Albert wist me te vertellen dat het wel ging passen, het ging me er mee om wat voor aanpassingen er gedaan moesten worden.

Antwoord
Dirk242 schreef:Nee even serieus. :-X Ik vind dat het mooiste front en het is een goedkope oplossing voor een (waarschijnlijk) afkeurpunt op de APK aankomende dinsdag.

Albert wist me te vertellen dat het wel ging passen, het ging me er mee om wat voor aanpassingen er gedaan moesten worden.

mijn mening: je bent gek
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Thanks. Iemand anders ervaringen met ombouw?
Antwoord
Er is ergens een site met alle opties en ombouwmogelijkheden bij elkaar, in het Engels, ben hem even kwijt.

Zo te zien is de "ronde" grille breder, hoe ga je dat opvullen?

Ha, gevonden! http://www.k-jet.org/articles_frontends.html
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Dank je, ga het nu kijken. Ik ga dat opvullen met een andere lange grille Wink
Antwoord
Dirk242 schreef:Is het ombouwen van rechthoekige koplampen naar ronde koplampen gewoon plug & play? Of zijn er nog enkele aanpassingen nodig?

Goedkoop wat lampenzooi gevonden (totaal aan "ronde-koplampen-spullen" is goedkoper dan ÃÃn rechthoekige reflector) en wil nu eigenlijk (voor de aankoop) wel weten of dit allemaal zo gaat passen.

Dus van:
[Afbeelding: DSC01421.JPG]
Naar:
[Afbeelding: digiads_car_ads_97366_1.jpg]

Alvast bedankt.

Is inderdaad gewoon plug and play mits je het bevestigingframepje dat aan de koplampen zit erbij hebt.
De schroefgaten zitten reeds in het front.
Je moet wel de bijbehorende grill erbij nemen.Die van de ronde koplampen is nl. wat breder.
De bredere grill komt straks in sleuf 1 (zie foto).
Sleuf 2 wordt de bevestiging van de ronde koplamp.
Bij vierkante koplampen is sleuf 2 overbodig. Bij de ronde koplampen is de sleuf overbodig waar nu nog de grille zit.

[Afbeelding: 19209439dp9.jpg]
Antwoord
Al een oud topic.. maar ik vroeg me af; passen ronde koplampen zomaar in de plaats van de kleine vierkante? Moet de grill dan nog aangepast/vervangen worden of past dat zomaar.

Gewoon een beetje aan het dromen hoe een ronde set op mijn roestbruine zou staan :-*
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Volgens mij is het plug and play. Tenminste als je van vierkante* koplampen naar rond (of omgekeerd) gaat heb je alleen maar de kappen rondom de ronde koplampen nodig. Anders staat het wat losjes.
De grilles zijn exact even breed.

Let wel op dat er 2 typen kunststofkappen zijn voor rond de ronde lichten. Modellen t/m modeljaar 1977 hebben dieper liggende kappen met roostertjes onder het glas. Latere jaargangen hebben meer afgeronde behuizingen (en de grille met dubbele diagonaal).

Btw: vierkant is dus niet rechthoekig.
med vänliga hälsningar,<br />Maurice<br />[Afbeelding: th_abba.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ombouw oude voorkant naar 1985 model gydomatra 5 2.963 6 January 2021, 16:08
Laatste bericht: skidje
  usa koplampen inbouwen sander69 21 15.187 16 July 2014, 15:53
Laatste bericht: sander69
  Ruitenwissertjes koplampen Hansepans 1 1.591 10 August 2012, 17:34
Laatste bericht: boedr
  Zwarte folie rond de A-B-C en D stijlen Robert 6 3.770 20 August 2010, 11:25
Laatste bericht: 242-turbo
  klein vraagje over koplampen Rubicon 15 8.111 18 July 2010, 11:48
Laatste bericht: Rubicon
  stelschroefje en "vanger" voor koplampen te vervangen? pepijnwk 2 2.267 20 June 2010, 23:50
Laatste bericht: pepijnwk
  behuizing koplampen loskrijgen? Gandalf 7 4.586 15 May 2010, 14:50
Laatste bericht: Vitt
  andere koplampen passen niet? 240 GLT Aut 2 2.494 27 October 2007, 19:25
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)