Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hulp bij motorprobleem B21et
#21
Kaasie,

Nieuwe filter zit er al op. De injectoren zijn voor montage weggebracht naar bosch. Deze gaf aan dat het sproeibeeld nog ruim binnen de marge is bij alle injectoren. Niet optimaal, maar zeker niet slecht (lekken, druppelen, spuiten in stralen etc.).

Zou jij desondanks nog aanraden ze eruit te trekken en te testen in een bakje!?

En welk ontstekingstijdstip raad jij aan. In de boekjes wordt aangegeven dat deze rond de 7 a 8 graden moet liggen voor het eerste dode punt. Is iets later of vroeger aan te raden!?

Je profiel bevat geen e-mail adres zo te zien. Kun je deze pb'en of sturen naar daanheijn@hotmail.com?

bedankt
Antwoord
#22
als je onder mijn avatar (underconstruction) kijkt.
zie je een envellopie.
als je daar op drukt heb je mijn meel naam direct.

ik zou voor de zekerheid de injectors eruit halen en ff controleren op sproeibeeld.
het kan zijn dat er toch weer vuiligheid in de injectors is gekomen.

als je de 4 inj. in een bakkie stopt of in 4 jam potjes.
kan je mooi het sproeibeeld zien.
dan schroef je de klemband van de grote rubber huls boven op de k-jet. unit los en plop je het rubber eraf.
nu kijk je op de luchtmassaklep.
hier zit een m6 schroef in het midden.
KIJK HIER LINKS VOOR ENVELLOPIE
dan pak je een waterpomptang en trek je de klep lamgzaam omhoog.
dit gaat best zwaar omdat er 3 bar druk op de klep staat.
je moet dan wel ff de benz.pomp continue laten draaien.
doe je door een draad te verbinden op je zekeringhouder.
zie k-jet topic.

Antwoord
#23
sorry kaasie, maar het genoemde envelopje staat wel bij mij weergegeven, maarbij jou niet. Bij jou profiel staat ook email: onzichtbaar!?
Antwoord
#24
ok komt goed

wel raar ik kan wel degelijk op mijn eigen envellopie drukken.
Antwoord
#25
zelfs de buurman ziet geen enveloppie ??? :-\
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#26
vreemde situatie.

maar goed ik zal je een meel sturen daanhein
Antwoord
#27
hey daanheijn

ik weet zeker dat er een postduif is langs geweest.
dus ff je meel box checken

groet kaasie
Antwoord
#28
was het geen e-meeuw die je langsstuurde?
Antwoord
#29
e-meeuw inmiddels gelezen / beantwoord ;D
Antwoord
#30
Benzinefilter vervangen is zeker een goed idee.

Check verder je brandstofrelais, de contactpuntjes in de oude relais maken soms slecht/haperend contact.

Check ook je vacuumslangen. Kleine haarscheurtjes kunnen zorgen voor valse lucht.

Check als je toch bezig bent ook je PCV - ofwel carterontluchtingsnippel (de zeef die daarin zit kan verstoppen).

Bij mijn B21E allemaal vervangen (+4 nieuwe verstuivers) en hij loopt weer prachtig rond.
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present:  240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Drijfstangen B21ET aRjen.T 0 1.999 22 July 2019, 11:01
Laatste bericht: aRjen.T
  kaal B21ET blok zonder K jet onderdelen paulusb 22 18.890 30 August 2016, 19:31
Laatste bericht: Marc1970
  Dringend hulp gezocht bij B21A TransferSmout 3 4.045 15 August 2016, 22:24
Laatste bericht: TransferSmout
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 2 4.239 20 May 2016, 22:32
Laatste bericht: b.b.
  Brandstofleiding voor B21ET b.b. 5 5.591 11 March 2016, 16:18
Laatste bericht: b.b.
  Hulp nodig met LH2.4 Estoque 39 36.325 24 October 2015, 01:27
Laatste bericht: Dopski
  Afstellen Kjet op B21ET HansDAF 114 74.972 14 October 2015, 00:58
Laatste bericht: HansDAF
  Hulp distributie Volvo240 6 4.242 12 March 2015, 12:26
Laatste bericht: Gideon
  B21ET wil niet starten na revisie hooge048 48 38.479 9 March 2015, 16:31
Laatste bericht: hooge048
  Dogdish vliegwiel op een B21ET? Volvo 142 B23 4 4.662 19 August 2014, 21:52
Laatste bericht: Volvo 142 B23

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)