volvo200liefhebber schreef:Die pracht 245 op E-Bay USA is geen Limited Edition!
De Limited Edition is zover ik weet alleen in het rood en groen metallic geleverd en zijn te herkennen aan een paar duidelijke kenmerken:
buitenspiegels in kleur gespoten
omlijsting grille in kleur gespoten
Scorpius velgen(idem als SP)
Plaatje op het dashboard met uitvoering en productienummer(1 van 1600)
Wel altijd met een beige lederen interieur geleverd.
Verder alle gimmcks die leverbaar waren op een 245 standaard.
Dat blijft de 245 "you wanna have" aller tijde en daar verbleekt een SP bij mijninziens :-X
Een tijdje terug vond ik er 1 op een USA-site voor $3000,= maar dat was geen beauty meer,anders had ik mijn amerikaanse vrienden aan het werk gezet 
Nog eens ff gegraven in de specs en het is 100% zeker geen Limited Edition.
De grille behoort chromen spijlen te hebben met omlijsting in kleur auto gespoten
Dashboard behoort houtinleg te hebben.
Middenarmsteun met cupholders behoorde ook tot standaard bij de LE
Het "bijzondere stuur" is een standaard 240 stuur met airbag,was verplicht in USA voor de laatste jaren.
Kleine aanvulling gezien ik nummer 1046 bezit en de nodige informatie aan de andere kant van de plas heb opgehaald bij het speciale register voor de LE waarvan ik ook lid ben.
De velgen zijn bij een LE uitvoering altijd 15"multi X
De kleur rood is rubyred (een 850 kleur!)
De koplampmaskers zijn ook in kleur.
De lederen bekleding maakt GEEN deel uit van het LE pakket.
Wel standaard is cruise control, in het stuur een gewone en een knie airbag.
6 speakers standaard, standaard voor en achter electrische ramen in het LE pakket
ECHT hout als sierlijst in dashbord.
Verwarmde spiegels behoren ook tot het LE pakket.
Een nummering vermeld in dashbord. Ook een formulier van echtheid hoort hierbij.
Automaat of vijf-bak behoort ook niet tot het LE pakket. En ook niet de middenarmsteun.
Opzet van de LE serie
1600 totaal in de serie
800 sedans en 800 estates
van elke 800, 400 in rood en 400 in petrol green.
Verre weg het merendeel is naar amerika verscheept. Tot nu zijn er 5 getraceerd in europa. Waarvan twee, zo ver bekend, in nederland.