Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Luchtfilterhuisklep
membraam van carburateur??
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Ik ben er inmddels wel achter dat de aanvoer van warme/koude lucht en de stand van de klep
in het luchtfilterhuis wel degelijk invloed heeft op het soepel lopen van de motor, en dan met name op LPG.

Hele verhaal staat hier: Airbox mod for the 240

In jou geval: wanneer loopt de motor het beste?

- met de lange slang aan de warme kant?
- met de lange slang afgekoppeld?
- met een prop in de "koude" kant, zodat hij alleen warme lucht neemt?
(moet je wel de klep vastzetten in de warme stand (als deze nog werkt tenminste)
- met een prop in de warme kant, zodat hij alleen koude lucht neemt (klep weer vastzetten)
- met het hele binnenwerkt eruit gesloopt? (10 minuten werk).

Btw, als je thermostaatje niet meer werkt, een nieuwe kost geen drol (bij FCP :-)
[Afbeelding: wax_thermostat.jpg]

Anders kom je maar een keer langs, mag je mijn luchtfilterhuis even lenen, en kun je zien of het verschil maakt.
Ben vanavond wel thuis, kunnen we een "airbox-swap" uitvoeren :-)

Btw, hoe is het idd met de staat van het onstekingsgebeuren?

- Juiste Bougiekabels?
- Juiste Bougies + electrodeafstand?
- Verdelerkap
- Rotor
- Condensator
- Puntjes ingebrand? / juiste afstand?
- Voorontsteking (5o@750rpm geloof ik)

Ik heb net een handig apparaatje uit de States gekocht waarmee je eea kunt nameten/ afstellen, dus dat kun je ook wel een keer lenen.

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
@Rob
Ik kom vanavond na eten wel ff langs om wat dingen te proberen.

ff tsjekke Big Grin

[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Postma 245 GL schreef:Ontsteking, rotor, bougies zijn wel ok.

Wanneer je je hand op een slang houd (de inlaat dus blokkeert) gaat ie sneller lopen wat volgens mij komt doordat er meer lpg per eenheid lucht (lees zuurstof) gemengd wordt. Het zelfde gebeurt dus als de motor warm wordt dan neemt ook de zuurstof per mm³ lucht af wat dus ook weer zorgt voor het snellere stationair lopen. Maar of deze redernatie klopt,....?

Heb idd nu een week met een geblokkeerde koude luchtklep gereden wat opzich wel werkt maar weiger eigenlijks om dit zo te laten omdat het gewoonweg anders zou moeten kunnen en anders hoort. En de prestaties ten goede komt.

je auto zuigt valse lucht aan. bij mij kon je het zien adhv harder door de bocht. linksaf was +500 toeren rechtsaf - 500 toeren. dan sloot ie het lek af.
met je hand op de inlaat moet je motor afslaan/ zeer moeilijk en benauwd gaan lopen. en van valse lucht aanzuigen gaat je auto zeker onregelmatig lopen
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: