Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wegens groot succes ook hier het ONZIN topic
Die stonden er een tijdje terug ook, heb toen gemailed maar het ging toen niet door, weet niet meer waarom. Mezelf kennende zullen ze wel te duur zijn geweest Wink. Ik had dan namelijk ook adapters moeten kopen (ET20<->ET43 scheelt nogal) en banden. Om te proberen wel een duur geintje.

Er liggen nu 4 6J velgen in de schuur te drogen...

2B-continued
(vandaar de vraag naar oldschool naafkapjes en chome moeren)

Inspiratiebron:
[Afbeelding: 142_helemaalgoed.jpg]
Antwoord
dop, als jij 144 ook maar enigsinds op die zilvere gaat lijken, dan word het wel wat Wink
Antwoord
Hehehehe ja was het maar zo.
Er ligt zelfs een 5cil in....

kwijl...
Antwoord
Haha, dat dacht ik wel. Dat is de mooiste Volvo die ik ken.

Welke maat banden gaat er straks op Dop?
Antwoord
Mn huidige banden, die zijn 185breed. (nog zgan).

Een 140 heeft namelijk geen stuurbekrachtiging, misschien dat ik er tzt 195/65R15 of/70 om leg. Zo breed als die zweed lijkt me een beetje teveel van t goede.
Bij Bakkenes heb ik een 145 met verbrede 6J velgen van een 740 gezien. Hij had dus 6J velgen + 5cm = bijna 8J.
Zag er heel erg gaaf uit, maar hij gaf zelf al aan dat het een beetje onpractisch was. 215 brede banden in 15inch zijn daarbij ook nogeens behoorlijk zeldzaam en duur.

Antwoord
BartJu schreef:
DopdeDouwer schreef:Even over vakanties in scandinavië, even afgezien van de zon, zijn er nog voordelen te bedenken ten opzicht van een bonnefooi vakantie in frankrijk.
In beide landen heb je tolwegen, is omzeilen hiervan in scandinavie ook mogelijk?

En zeker Zweden (en de rest daarboven) leent zich goed voor de bonnefooi vakanties.
Je mag er overal kamperen, geen camping nodig! En hoewel het sanitair dan wat primitief is, kun je makkelijk visplekken vinden die aan mooie meertjes liggen, parkeerplekken hebben, schuilhutten, vuurplaatsen inclusief houtvoorraad, en een houten huisje met harje in de deur en met wc-papier aanwezig! Vooral dat laatste, dat heb je niet op een Franse meer-sterrencamping (die hebben vaak meer sterallures dan wc-papier....). O ja, niet vergeten: het is meestal ook je prive camping, die je met niemand hoeft te delen!
En voor de niet kampeerders zijn er Stuga's in ovevloed (blokhutten, huisjes) vaak voor schappelijke prijs per nacht te huur, ook ideaal voor op de bonnefooi, zeker als het eens mocht regenen....

Mocht je meer willen zien: Meer foto's van die fietstrektocht in Zweeds Lapland

[Afbeelding: IMG_1450.jpg]

Jammer genoeg heb ik geen Eland gespot, maar er zullen er wel meer in Lapland rondlopen dan in Smaland.

Mooie foto's, Bart. Zo'n fietsvakantie lijkt me ook nog wel eens wat. Jammer genoeg houdt mijn vrouw niet zo van kamperen.

Over goedkoop gesproken: we hebben een week in een keurig appartement op het platteland gezeten voor 220 euro. Vind dat maar eens in Frankrijk!
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Hehehehe ja was het maar zo.
Er ligt zelfs een 5cil in....

kwijl...

Een 152 dus? Wink

En jogens, dit is het ONZIN topic, en dat heeft geen banden met velgen... Wink

Al moet ik toegeven dat ik veel van die velgen wat onzinnig vind.... ;D
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
@ Eric,
Dank voor de complimenten. Was idd een bijzonder goede vakantie!

OP de foto is trouwens geen eland, maar een rendier. Die zijn niet moeilijk te spotten, bijna moeilijker te ontwijken...
Trouwens wel nog een echte eland gespot, moeder met kalf. Maar te snel weg voor de foto, helaas.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
owja om weer even semi-ontopic te gaan... Bartju en Erik bedankt voor de reistips, zal binnenkort is een keer een lonelyplanen over scandinavie kopen. En wat mogelijke routes uitstippelen.

Geweldige boekjes, alleen meestal bedoeld voor de backpackers. Al heel veel aan gehad (reis middenamerica).
Antwoord
BartJu schreef:@ Eric,
Dank voor de complimenten. Was idd een bijzonder goede vakantie!

OP de foto is trouwens geen eland, maar een rendier. Die zijn niet moeilijk te spotten, bijna moeilijker te ontwijken...
Trouwens wel nog een echte eland gespot, moeder met kalf. Maar te snel weg voor de foto, helaas.

Tja, nu je het zegt :-[ :-[

Heb in de zomer in een dierentuin in Stockholm het verschil gezien tussen een rendier en een eland, maar dat is alweer een tijdje geleden... Big Grin
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  post hier je grootste sleutelblunder. jos 156 121.512 8 January 2016, 17:54
Laatste bericht: DerSchwede
  Gaat iemand hier naar toe? A_A 1 3.892 24 June 2014, 08:55
Laatste bericht: A_A
  Ik ben nieuw hier dus ik stel mezelf even voor CaptainIglo 2 3.734 19 July 2013, 10:08
Laatste bericht: frox
  Trekker topic John242 37 24.908 8 December 2011, 20:38
Laatste bericht: Casper
  Computer topic ( welke pc-merk gebruik jij voor volvolvo?) VolvoAvontuur 23 4.225 23 December 2008, 09:27
Laatste bericht: scimitar
  Iemand zocht hier toch een 240 Koets ? pwassink 1 2.439 30 November 2008, 17:01
Laatste bericht: Jelmar
  Wat klopt hier niet? LJ 21 12.943 29 October 2006, 10:00
Laatste bericht: MP
  OFF TOPIC! thuur 34 21.749 18 September 2006, 20:16
Laatste bericht: Pierre van Aert
  wat ben ik hier nou weer aan het doen a.huis 60 37.378 29 August 2006, 21:22
Laatste bericht: Peter Timmer
  Het F1 topic John242 6 4.314 24 March 2006, 15:45
Laatste bericht: 480ES - 245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)