28 November 2007, 18:17
ik ga voor mijn amazon ook eens aan de gang... eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Elektronische ontsteking IPV contactpunt
|
28 November 2007, 18:17
ik ga voor mijn amazon ook eens aan de gang... eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
28 November 2007, 20:27
Ik heb in mijn Amzon B18A blok een Pertronix zitten. 2 jaargeleden gemonteerd en sindsdien niet meer hoeven afstellen. Prima spul voor deze auto, heel simpel te monteren en van buiten zie je er niets van Originaliteit blijft zo behouden (op het eerste gezicht )
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
13 December 2007, 07:47
Omdat er voor alle b20/18/16 motoren een 123 te verkrijgen is zou dat sowieso mijn advies zijn. Zoals al eerder gezegd, 20% minder brandstof en 30% meer trekkracht, en van lang lpg starten naar gelijk lopen. En dan heb ik alleen maar het prototype gereden zonder extra onstekingscurves.
Nl product, uitvinder en support. De techdetails in vergelijking met andere merken weet ik niet maar dat weten ze wel bij 123ignition.nl. Ik heb overigens geen aandelen ![]()
[img][/img]
13 December 2007, 09:31
123-klinkt idd wel als 1 van de besten van de 3 bovengenoemden (en ook de duurste btw), maar ik was benieuwd of Bozzma al iets ontwikkeld had wat beter en goedkoper was dan 123.
Anders prik ik er de 123 wel in. (plug & play toch?) ![]()
13 December 2007, 11:05
Ik begrijp dat Bozzma zich bezig houd met het uit- denken en voeren van 240 tuning. Ik zie daar vooralsnog niets dat productierijp is.
Ik zou mijn B23E wel aan hem toevertrouwen maar heb noch de tijd/zin zelf met soldeerbout, multimeter, bobines en pickup's aan de slag te gaan. Voor 123 heb ik destijds de oude klok verwijderd, wel ff aftekenen op BDP cil 1 en de 123 eringeschoven, contact aan en draaien tot het 123ledje in de klok brandt. Vastzetten en rijden, meer werk was er niet ;D
[img][/img]
13 December 2007, 11:15
Dan wordt het 123.
Prijs valt ook wel mee vindt ik (â¬259, bij BCCP) en installatie zit er idd niet moeilijk uit 123 Ignition Volvo 4 cyl B18 & B20 ![]()
13 December 2007, 13:56
Jammer dat je niet meer direct kan kopen...je zal er i.i.g. geen spijt van krijgen !
Hier alvast een gebruiksaanwijzing (Engels) http://123ignition.nl/downloads/manuals/123B18B20.pdf
[img][/img]
10 January 2008, 15:17
Citaat:Dan wordt het 123. kleine correctie, het wordt (eerst) geen 123 (te duur). Ik ben nu gegaan voor een Velleman-kit (K2543) Volgens de site (en o.a. ook veel (tevreden) gebruikers op het V44-forum ) moet dit toch wel enige voordelen opleveren Je koopt voor â¬14,75 een handvol losse onderdelen en bakt dat vervolgens inelkaar (te doen door elke jodokus die een soldeerbout aan de goede kant weet vast te houden ![]() Aansluiten schijnt een een fluitje van een cent te zijn. (je zet 'm tussen draad van verdelerhuis en bobine (-) en haalt de condensator los, that's all.) Voordelen: (Bron: v44.nl) Velleman gebruikt de contactpuntjes alleen als stuurstroom (de kit neemt alleen maar de schakelende functie van de puntjes over. De bestaande puntjes worden 'gedegradeerd' tot signaalgever). Hierdoor zul je dus geen last meer hebben van vonkjes tussen de contactpunten waardoor deze zullen slijten. Voordeel is dat de puntjes nog maar eens in de 50.000 km vervangen dienen te worden en dat de vonk wat 'mooier' is. Daarnaast bepaalt de openingsafstand van de contactpuntjes de oplaadtijd van de condensator, waardoor dit nauwgezet afgesteld dient te worden. Zeker bij een versleten verdeler kan dat dus nogal wat problemen geven. Aangezien de Velleman niet gevoelig is voor de openingsafstand/tijd, is hij hier minder gevoelig voor. Je kunt een versleten verdeler daardoor weer beter laten vonken. Betere start en gelijkmatiger loop, vooral bij zeer hoog en laag toerental. Lager brandstofverbruik, minder vervuiling, lagere onderhoudskosten. En dat alles voor nog geen â¬15 ! :o Ik ga vanavond eens beginnen met bakken en laat wel eens weten wat het resultaat is (een dure 123 kan altijd nog). (Zijn er hiet trouwens al Velleman-rijders?) ![]()
10 January 2008, 15:38
Rob schreef:(Zijn er hiet trouwens al Velleman-rijders?) Jahaa, ligt op de plank ;D...123 was sneller ingebouwd bij de eend en veul mooier en introprijs 100 piek/gulden ;D Velleman kostte toen nog 30 8) Overigens kom je dan wel verder maar er blijft toch een verschil. Maar dat heb ik alleen maar gezien bij Albert van 123 met een systeem waarme hij geloof ik ook op beurzen staat. Daar zie je de toleranties die NIEUWE klokken ingebouwd hebben, en ik ken alleen de 123 die een andere klok heeft waarbij de tolerantie 0 nadert. Dat verklaard het betere lopen van de motor. Suc6 met de kit !
[img][/img]
10 January 2008, 15:51
ipv de velleman kit kun je ook gewoon (lijkt mij) de powerstage van een modernere auto nemen. de "139" module van oudere saabs heeft zelfs ingebouwde stroombegrenzing enzo. kosten 5 euro op de sloop ofzo en zijn waterdicht, stevig etc.
ik heb wat powerstages liggen, ik kan eens kijken of die makkelijk op een B20 te gebruiken zijn.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|