Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
turbo-flenzen
#11
misschien eens kijken naar de VNT turbo van een moderne diesel? let wel op dat ie niet te snel boost opbouwt (risico op overboost), met een goede ebc oid goed af te regelen (http://www.14point7.com 99$ electronische boostcontroller misschien werkt die er wel voor, mooi geregeld dingetje). Veel minder turbogat!
Helaas hebben die turbos vrij vaak een 3-gats flens, maar ik heb het idee dat wel te doen is.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#12
als je dan bezig gaat zou ik even kijken naar Gt15 & Gt17 turbo's van diesels als k jou was zijn leuke turbo's en zie je ook vaak in projecten terug.
Antwoord
#13
bedankt voor de tips,

vandaag heeft mijn nieuwe D24TIC motor (6 cil. diesel)voor het eerst gelopen in m'n 240
helaas sputterd de turbo olie mee met de uitlaatgassen.......

nog even met een prof gebeld en hij gaf de tip vooral te kijken naar de retour-zijde van de olie of die wel vrij terug het carter in kan stromen....
nog extra gecontroleerd maar helaas,zo vrij als wat
ook nog de olievuldop verwijderd om drukopbouw in het carter helemaal uit te sluiten, helaas zonder verbetering
asje heeft normale speling
wel moet gezegd worden dat de uitlaat niet aangesloten is,dwz je kijkt zo op het uitlaat-turbinewieltje
dit zal wel wat schelen voor de tegendruk maar stationair bouw je natuurlijk ook niet veel tegendruk op.
de hoeveelheid olie die meekomt in 5minuten stationair draaien is 1 theelepel

volgens mij gewoon te veel, ik zit niet te wachten op een totaal versmeerd uitlaadsysteem.

alle ideëen / adressen voor nieuwe / goede gebruikte turbo's zijn welkom!!!!
enige aanpassingen geen punt



Antwoord
#14
waarom heb je het in vredesnaam over tegendruk ??
wie heeft jou wijs gemaakt dat een turbo tegendruk moet hebben ??

en 1 theelepel per 5 minuten is idd veel te veel.
Antwoord
#15
ho ho relax.......

ik heb het van iemand die veel ervaring heeft in de vracht/ autotechniek.

met tegendruk bedoel ik de druk die ontstaat aan de uitgang van de turbo als gevolg van de weerstand in je uitlaatsysteem.
deze geringe druk zou genoeg kunnen zijn om je olie niet via je turbineasje maar netjes langs de retour te leiden terug het carter in.

ik zal zo even mijn verhaaltje op het diesel-gedeelte van het forum opleuken met de laatste foto's

groet, jan
Antwoord
#16
deze geringe druk zou genoeg kunnen zijn om je olie niet via je turbineasje maar netjes langs de retour te leiden terug het carter in.

en waar hebben ze dan seals voor uitgevonden ?

Antwoord
#17
ik kan me zo voorstellen dat een seal die niet meer in topconditie is gaat doorzweten als gevolg van drukverschil
iets soortgelijks doet zich nl ook voor met carterdruk die oploopt als gevolg van verstopte carterontluchting.

maar ik weet er weinig van en vind dit forum nuttig om juist van gedachten te wisselen en van jullie allen te leren....

Antwoord
#18
dus als je seal versleten is, heb je niks aan tegendruk, maar is het tijd voor een nieuwe seal.
Antwoord
#19
is zo,n keerring zelf te vervangen, heb je er speciaal gereedschap voor nodig?
heb je een adres voor losse parts?

een turbospecialist zal wel zeggen dat hij de cpl. turbo wil reviseren.......of er anders niet aan wil beginnen. (ivm garantie etc.)
Antwoord
#20
het is in principe wel te doen.
mijn adressen geef ik niet weg, misschien heel lullig, maar anders gaat mijn eigen handel naar de knoppen Wink

maar je kunt genoeg vinden op internet als je goed zoekt Wink

en ik zou als ik jou was toch even bij wat turbozaken informeren, oa c&e turbochargers, of turbos hoet, of jasons turbo world etc etc
er is meetsal wel wat te regelen
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 Turbo naar LH 2.4 HansDAF 0 111 20 July 2025, 23:42
Laatste bericht: HansDAF
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 3.092 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.980 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.650 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.797 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.438 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 6.121 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 8.224 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 17.447 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 12.140 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)