Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nieuwe interieurbekleding
Voor mijn 245 Turbo project ben ik nu bijna zover dat ik met het interieur aan de slag kan. Ik heb al een nieuwe (zwarte) hemel laten maken en heb ook een goed zwart lederen interieur (stoelen+bank+deurpanelen).

MAar nu zoek ik nog nieuwe zwarte vloerbedekking (da's nog wel ergens te vinden, evt. via usa of anders goede 2ehands), maar het probleem zit 'm in de totale bekleding van de laadruimte (oud model tot 1986).

Wie heeft advies wat te doen? Misschien dat ik zelf een eind kom met een rol tapijt, maar dan blijf je zitten met de kunstleren randen etc.

Paar autobekleders gemaild, maar die hebben er weinig zin in of zijn te duur (E600 voor tapijt en laadruimte).
Antwoord
Zwart spuiten uit een spuitbus?
Ik heb dat vroeger al eens gedaan met een hoedenplank (toyota :-[ ) en dat zag er best goed uit.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
had in m'n voorlaatste 245 gewoon zwart rubber mat op maat gesneden, redelijk dik, en met parkers op de beweegbare klep, net achter de achterbank vastgeschroeft, met ringen erdoor, idee wellicht?
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
aardig idee PP, maar ik wil het origineel houden.

Probleem me de oude bekleding is dat er nogal wat is weggevreten door muizen, dus ik heb echt nwe bekleding nodig....

Wordt toch zelf maken vrees ik.
Antwoord
Ticcie, op marktplaats staan genoeg slopers, misschien dat je daar een achterbak bekleding kan scoren die wel heel en compleet is, maar niet in de juiste kleur.
Wat eerder door Peter is gezegd, in het zwart spuiten is een vaker gehoorde oplossing, heb ik ook vernomen van mijn Volvo Klassieker dealer, die schijnt het af en toe ook te doen voor klassiekers, waar bijna niets of heel moeilijk, de bekeding meer voor te krijgen is .
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
Hebben wij ook gedaan met de achterbekleding van ons turboproject. Het zwart is na jaren niet helemaal zwart meer. Beetje schoonschrobben en daarna schraal spuiten met mat zwarte verf. Prima resultaat. Het enige is dat als je het te dik doet, de stof ruwer aan gaat voelen.
Antwoord
Heb hier nog wel een bruin interrieur liggen..compleet als ik het goed heb. Mooi bruin is ook niet lelijk Wink.
Antwoord
hmm, in ieder geval het proberen waard. Ik ga es een stukje proefspuiten, ben benieuwd!
Antwoord
daanheijn schreef:Heb hier nog wel een bruin interrieur liggen..compleet als ik het goed heb. Mooi bruin is ook niet lelijk Wink.

Ook stoelen en een bank in redelijk tot goede staat?
Ik zoek dat nl nog.
Iedere keer als er iets voor een redelijke prijs op MP staat en ik reageer krijg ik geen reaktie terug :-\
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Hierbij alvast je eerste echte reactie!

Het interieur is nog in redelijk goede staat. Hij komt uit onze huidige 1979 245. Het gaat hierbij om een compleet interieur met deurpanelen, kunstofdelen etc. Indien interesse kun je het beste even contact opnemen met mijn vader. Het is namelijk niet van mij persoonlijk ;D. Het enige waar wij nog mee zitten is bij onze huidige bekleding een iets uitgezakte zitting van de bestuudersstoel. Hier moetten wij nog iets mee, maar ik weet niet zeker of het bruine interieur hiervoor bedoeld was. Je kunt het dus even proberen. Ik heb je de contactgegevens gemaild.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Deuren 245 1976 vervangen voor nieuwe type 1978> JackRosario 4 3.615 8 May 2021, 09:57
Laatste bericht: Volvia240
  Nieuwe type deur in 244 uit ' 78 Bassen 14 9.992 4 May 2014, 23:44
Laatste bericht: Bassen
  Warme lucht ondanks nieuwe (origineel Volvo) kachelkraan pepijnwk 2 2.779 27 March 2012, 00:55
Laatste bericht: pepijnwk
  passen de oude gordel vangers in een nieuwe middenconsole? skidje 1 2.116 29 November 2010, 13:55
Laatste bericht: 242-turbo
  nieuwe interieur in 244 uit 1981 Hans244 2 2.346 18 March 2010, 20:02
Laatste bericht: Hans244
  Nieuwe rubber tbv voorruit/sierlijst Bramvolvo 15 14.217 1 September 2009, 08:19
Laatste bericht: skidje
  Nieuwe type spiegels op volvo 245 uit 1979 daanheijn 11 6.213 29 April 2009, 21:45
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)