Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Detroit EZ locker / Truetrack
#21
Ik heb nog geen T5-R velgen hoor, maar was ff aan het rond kijken wat er allemaal te krijgen is voor de 240.
Kwam wel een paar leuke tegen op: http://www.eiker.com/?ItemID=1207 en dan de E1.
Soort imitatie polaris zeg maar.
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
Antwoord
#22
Het Spacer-verhaal gaat hier verder:

http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.p...3262#33262
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#23
Mjummie...

Ow nee...

Ik heb al sterke drijfstangen Tongue
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#24
FF terug ontopic

Bozzma schreef:Downside......

Er zitten geen shimm's bij....

Het lager van de pinion is niet goed.....

Er zitten geen keerringen bij....

Klinkt simpel... Dag werk ?

Dat klinkt al lekker.... ik heb deze gekocht en samen met wat IPD spul komt het met een vriend mee.
http://www.drivetrainspecialists.com/cat...t-279.html
DANA 30 . TT 912A374

Ik hoop alleen wel dat iemand het voor me in kan/wil bouwen want daar wil ik niet aan beginnen...toch wel een werk om het te testen...
[img][/img]
Antwoord
#25
Bozzma schreef:Klinkt simpel... Dag werk ?

Nou, 5 maanden verder, hoe draait ie en is het gelukt ? En wat had je nog allemaal meer nodig ?

Citaat:Er zitten geen shimm's bij....
Het lager van de pinion is niet goed.....
Er zitten geen keerringen bij....

Zijn deze spullen te koop ? Waar ?

Mijn voorbereiding van de losse as, 1991 dana 30, 3,54:
Schoonmaken, rubbers eruit.
Steekassen demonteren en zorgen voor nieuwe lagers (op voorraad wiellagers).
Diff demonteren.
Zeer kritisch naar het pignion lager en keering kijken. :?
Lagers van het oude diff demonteren


En dan wachten op het nieuwe Diff, nog 4 weken.

Of is het toch beter de hele boel naar Nordrive te kachelen ?
[img][/img]
Antwoord
#26
Wel jammer dat je geen 411 hebt gekocht. Je hebt nu een slipdiff voor een Jeep en als je ermee wil gaan driften gaat ie stuk. De 411 heeft een tarmac preload en is dus wat steviger en zal minder slip geven dan de versie die jij hebt. Maar... Past enkel in een +3.74 overbrenging.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#27
Bozzma schreef:Wel jammer dat je geen 411 hebt gekocht. Je hebt nu een slipdiff voor een Jeep en als je ermee wil gaan driften gaat ie stuk. De 411 heeft een tarmac preload en is dus wat steviger en zal minder slip geven dan de versie die jij hebt. Maar... Past enkel in een +3.74 overbrenging.

Tja, maar de mijne is echt alleen om hier in de bergen met ongeruimde sneeuw en ijs overweg te kunnen... of bospaadjes, weiland parkeren of mijn eigen tuin inrijden ;D.
[Afbeelding: 070616RTSoprit_060.jpg]

Flok Boer heeft nu eindelijk de as afgeleverd en verzonden maar zegt dat deze truetrac is aangepast voor mijn as omdat ik geen 3,54 zou hebben ???

Ik ga wel verder afbouwen en monteren, deze week is het hier al winter !

[img][/img]
Antwoord
#28
Ik heb de mijne ook dit weekend erin geschroeft. Uurtje werk. Nou ja.. 2. De assen getrokken, de 2 lagerkappen losgedraaid. Met een voorzichtig tikje de boel losgewerkt. Trekker onder de rand van het lager gezet, lager getrokken, kroonwiel losgemaakt en overgezet. Shim overgezet die onder het lager vandaan kwam, precision lager over het nieuwe differentieel laten glijden, andere lager getrokken, shim overgezet, nieuw lager eroverheen laten glijden. De boel voorzichtig in de as laten zakken en de lagerkappen weer aangedraaid. Helemaal perfect. Fluitje van een cent.

Ik moet zeggen, die precision-gear lagers maken het wel makkelijk. Deze zijn precies zo gemaakt dat ze zonder speling over het differentieel glijden.

Volgens zeggen zijn de toleranties van het nieuwe diff zo klein dat je de originele shims zo kan overzetten en dan moet de speling goed staan. Ik ben heel benieuwd. De preload is fors. Ik krijg met de hand de assen niet onafhankelijk van elkaar gedraaid.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#29
Nou, ik heb inmiddels begrepen waarom Peter Timmer mijn as zo makkelijk alleen kon dragen, GEEN STEEKASSEN >Sad :o ???

Dat laat ik dan maar naar Limburg sturen en hou me eerst maar bezig met de PU rubbers(1 eruit, 1 to go) en aflakken...
[img][/img]
Antwoord
#30
abbabak schreef:Nou, ik heb inmiddels begrepen waarom Peter Timmer mijn as zo makkelijk alleen kon dragen, GEEN STEEKASSEN >Sad :o ???

Whaha, en ik maar denken dat ik zo sterk was Big Grin Big Grin
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Detroit TrueTrac 912A374 1:3,54 and lower Dana 30 burgixxl 5 5.168 7 November 2019, 18:21
Laatste bericht: burgixxl
  dana 30 locker nick740 17 12.174 8 May 2010, 23:34
Laatste bericht: nick740

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)