Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verlichting: traditioneel of LED
Ik denk er over om diverse lampen in de 245 te upgraden.
Zo ga ik b.v. bi-xenon lampen monteren.

Nu vind ik ook de parkeerlichten maar magere pitjes evenals de lampjes in de gordels die onlangs door enkele onder ons ontdekt zijn en ook het lampje in de middenconsole vooral vlak boven de asbak.

Voor die lampjes met T5 fitting zijn er ook ledjes in de handel. zie: http://www.leds-buy.nl/witte-led-vervanger-p-256.html

Ook voor de parkeerlichten (fitting BA 15s) zijn vervangende leds in de handel.
zie: http://www.leds-buy.nl/ba15s-watt-led-la...p-696.html

Het voordeel van ledjes zou zijn: grotere lichtopbrengst
langere levensduur
minder stroom verbruik

Heeft iemand ervaring met die led verlichting?? geeft dat inderdaad meer licht?

Antwoord
Geen idee, maar Xenon wil ik ook hebben! Misschien met meer man xenon etc aanschaffen en zo korting aafdingen?
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
Zag laatst ook LEDjes bij Conrad in de catalogus.

Leek me wel wat, na laatst een lamppje vervangen te hebben, dit zou veeeeeel langer mee moeten kunnen...

Stond echter ook bij:
# Let op:
# Mag bij gebruik op de openbare weg niet naar buiten schijnen!

Maar wat moet je er dan mee? En waarom is dit? ???

link
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
bij leds-buy heben ze alle autolampen en daar mag je gewoon mee rijden!
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
waar staat dat je er mee mag rijden? ik zie het zo snel niet staan dat ze legaal erin mogen...
dat ze erin KUNNEN, dat zegt conrad ook...

Maar ik snap de opmerking bij conrad ook niet.
waarom lampen voor je auto kopen, met voorbeeldplaatjes in parkeerlichten en achterlichten,
en dan erbij zeggen dat ze niet naar buiten mogen schijnen?
waar komt die opmerking vandaan? ???

als iemand weet of het echt mag (en van wie dan wel!), of weet wat het idee achter de opmerkinegn is, dan lees ik het hier graag...

Is het als met oldtimer platen, die KUN je in alle opschriften laten maken, en op je auto schroeven, maar het MAG maar onder bepaalde voorwaarden....
Of als met knipperende lichtjes voor als je fietsverlichting niet werkt, wordt verkocht, KUN je mee rijden, maar is geen officiele vervanger van je fietsverlichting, dus je kunt dan nog steeds bekeurd worden....

???
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
BartJu schreef:waar staat dat je er mee mag rijden? ik zie het zo snel niet staan dat ze legaal erin mogen...
dat ze erin KUNNEN, dat zegt conrad ook...

Maar ik snap de opmerking bij conrad ook niet.
waarom lampen voor je auto kopen, met voorbeeldplaatjes in parkeerlichten en achterlichten,
en dan erbij zeggen dat ze niet naar buiten mogen schijnen?
waar komt die opmerking vandaan? ???

als iemand weet of het echt mag (en van wie dan wel!), of weet wat het idee achter de opmerkinegn is, dan lees ik het hier graag...

Is het als met oldtimer platen, die KUN je in alle opschriften laten maken, en op je auto schroeven, maar het MAG maar onder bepaalde voorwaarden....
Of als met knipperende lichtjes voor als je fietsverlichting niet werkt, wordt verkocht, KUN je mee rijden, maar is geen officiele vervanger van je fietsverlichting, dus je kunt dan nog steeds bekeurd worden....

???

Of het wel of niet echt mag weet ik ook niet. de opmerking van Conrad slaat volgens mij op diverse led "sier" verlichting. Die mogen niet naar buiten schijnen of vanaf de openbare weg zichtbaar zijn. Ik denk dat ze bij Conrad een beetje onzorgvuldig zijn geweest en deze opmerking bij alle led verlichting hebben gezet. Op andere sites wordt de led verlichting als vervangers gezien voor achter/remlichten knipperlichten enz. De opmerking over niet naar buiten schijnen staat dan wel bij de "sier" verlichting en soms ook bij de instrument verlichting.

Ik kan me voorstellen dat als die teveel licht geven en naar buiten schijnen het net als sierverlichting hinderlijk kan zijn.

Antwoord
Volgens mij bedoelen ze vooral van die neon buizen enzo die hinderend licht geven. Je mag ze gebruiken, maar buiten de auto mag het niet gezien worden.
Led vervangers mag je gewoon gebruiken.
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
in Duitsland is dat veel strenger, Daar staat het er ook bij, dat je ze niet van in het interieur naar buiten mag laten schijnen, dat zetten ze bij die extra led onzin (hoofdsteunverlichting enzo).

Ik heb een aantal led strips uit de 3e remlichten van schadeautos gehaald, erg mooie leds zitten daar in, kun je makkelijk in je 3e remlicht zetten, erg fel.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
ik heb een setje LED's voor de stadslichten liggen die ik in m'n 245 had gemonteerd, maar ik was er maar matig tevreden over: het geeft niet meer licht en ook niet echt wit (meer blauw). was nog best moeilijk aan te komen aangezien bijna alle autos nu steekfittingen voor de stadslichten hebben.

Een betere optie icm xenon zijn vlgs mij een setje 21w lampjes van Philips. Blue Vision oid geeft scherp wit licht en past vlgs mij beter bij xenon.
Antwoord
Ticcie schreef:Een betere optie icm xenon zijn vlgs mij een setje 21w lampjes van Philips. Blue Vision oid geeft scherp wit licht en past vlgs mij beter bij xenon.

Zijn die Blue Vision lampen dan ook in 21W met Bajoiet fitting (Ba 15S) te koop? Ik ken ze alleen als dim/grootlicht H4
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dim verlichting doet het niet - OPGELOST - Boet 2 1.604 17 November 2022, 18:11
Laatste bericht: Boet
  Verlichting tellerbak Boet 12 5.054 6 November 2021, 22:22
Laatste bericht: Volvo240
  Ervaringen met LED-verlichting benedicth 7 3.974 6 March 2021, 20:30
Laatste bericht: Grey240Polar
  verlichting kachelbediening 240 polar Gerard240 5 6.016 2 August 2019, 19:32
Laatste bericht: Gerard240
  bekabeling achter uit verlichting koert4 6 5.365 8 July 2019, 22:33
Laatste bericht: koert4
  Verlichting bedieningspaneel Nicolaas H 9 5.453 30 October 2018, 23:59
Laatste bericht: Nicolaas H
  Elektrische storingen bediening ramen, dak en verlichting Ab.vol 3 4.204 20 June 2018, 10:49
Laatste bericht: Ab.vol
  Verlichting en Airco wouter1957 1 2.170 1 June 2018, 09:03
Laatste bericht: RM
  Trekhaak en verlichting bij fietsendrager coen68 2 3.868 8 April 2016, 21:02
Laatste bericht: coen68
  Controlelampje verlichting blijft branden - Volvo 264 1979 bartboos 6 6.189 25 January 2016, 11:54
Laatste bericht: Wijnand

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: