Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
toeren tellers
Heb een paar toeren tellers liggen en voordat ik ze weg doe wil ik ze even proberen , ze zijn voor de oude typen 264/265 met de toeren teller in het middeen van de tellerbak.

Hoe kan ik dat zo even snel aansluiten op een motor zonde dat ik ze laat doorbranden ofzo want dat zou zonde zijn , er staat
een + , - , en 1 op en heb wel klein idee hoe of wat maar weet het liever zeker .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
- aan -
+ aan +
1 aan 1 ( van de bobine rood/wit)

Wat kan het soms heerlijk simpel zijn Wink
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Peter Timmer schreef:- aan -
+ aan +
1 aan 1 ( van de bobine rood/wit)

Wat kan het soms heerlijk simpel zijn Wink

Da's inderdaad simpel Peter , maar electra en ik dat duurt altijd even voordat het werkt .

Ben m'n luchthoorn aan het overzetten op de 940 maar hier moet een relai tussen omdat hij anders kucht als een zieke boer
nu heb ik wel wat geduld maar zodra ik het contact aanzet loeit hij de buurt al bij elkaar .....= dus niet goed nog :-\ nog even verder pielen .

Maar bedankt voor de opfissing van mij geheugen .
Geen 940 LPT 1996
Antwoord
Ff 2 draadjes wisselen bij die luchthoorn, dan kunnen de buren ook naar bed 8) Big Grin
Antwoord
zou het echt zo simpel zijn :-\ ga het morgen proberen .
Geen 940 LPT 1996
Antwoord
Je hebt nu het verbrekende (dus in rust gemaakt) contact van het relais gebruikt in plaats van de makende (dus in rust verbroken) Wink
Antwoord
ja ja , werkt dus niet blijft het zelfde en heb ondertussen div. combinaties geprobeerd met de bedrading op het relai maar geeft of geen sjoegen of hij slaat aan op contact .

Nu kon ik bij de 245 de draden van de oude claxon rechtstreeks op de compressor zetten maar dat kan bij de 945 dus niet want dan heeft hij stroom te kort dacht ik dus slim te zijn en 'even' een relai aan te sluiten maar wil niet erg vlotten .

Nu kom ik er achter dat op de gele draad van mijn claxon continu spanning staat als ik het contact aanzet , dan zou hij dus de andere draad schakelen als het goed is en schakelt hij blijkbaar de - van de claxon ??

Hoe sluit ik dat in godsnaam aan op een relai ??? ???
Geen 940 LPT 1996
Antwoord
Maar de toerentellers blijken allemaal te werken en daar is het allemaal om begonnen Smile

(in ieder geval nog iets dat het doet)
Geen 940 LPT 1996
Antwoord
Heb je een relais met drie, vier vijf of zes pinnetjes? ???
Een relais met drie pinnetjes werkt niet in dit geval.
Vanaf een relais met vier pinnetjes ben je in business! ;D
Gewoon de spoel in de stroomkring van de oude claxon zetten.
Dan trek je een draad vanaf een zekering (+) naar het maakkontakt van het relais, vanaf de andere kant van het maakkontakt ga je naar de luchthoorn en de achterkant van de luchthoorn leg je aan massa!

Succes :-*

Antwoord
Heb een relais met 4 pinnen en ben net nog even naar buiten gegaan om het eens te proberen wat jij net voorstelde en weer niets .

Als je mij nou kan vertellen welke draad op welk nr. moet red ik het misschien ;D ;D ;D
want ik dacht toch echt dat ik het nu snapte maar het is volhgens mij alleen maar minder geworden......

deze schakeling staat erop
[Afbeelding: relaisschemafa3.th.png]
Geen 940 LPT 1996
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bij oplopen toeren gaat mn acculampje branden job245 21 12.483 22 October 2010, 09:52
Laatste bericht: VolvoDick
  Tellers, meters en controlelampjes krijgen geen stroom geestschrijver 75 39.883 8 March 2007, 22:00
Laatste bericht: Postma 245 GL
  toerenteller komt niet boven de 3000 toeren... henqui 3 3.230 5 October 2006, 23:02
Laatste bericht: Bozzma

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)