Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Vergeleken met de Zwarte Flirt is 70 2cm teveel(mei gemonteerd) en 62 4cm te weinig(vorig jaar augustus dikkere veren gemonteerd ivm LPG tank) Alle schokdempers gelijktijdig vernieuwd(Sachs) Gemeten buitenkant, hoogste punt rand wielkast)
Hebben ze de motor niet achterin gemonteerd ??? Of heb je de Italian special lightweight uitvoering. ???
Maar resumerend, voor te hoog en achter veels te laag, met gezin erin zitten de banden achter tegen de wielkast en jouw geduld tegen het plafond.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Maar de vraag is: hoe is dit mogelijk? Dit is al het derde paar veren dat ze hebben geprobeerd, achter. Er moet dan toch iets anders zijn aan deze auto?
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
En dat brengt me meteen op de volgende vraag: zijn de vering, de ophanging - en weet ik veel wat er nog meer bij komt kijken - van mijn 240 uit '92 hetzelfde als die van een oud model van voor pakweg '84? Mijn garagist heeft wel de boeken van de ouwe maar niet van de nieuwe. Als het hetzelfde is, kan hij het boek vergelijken met de werkelijkheid om te zien of er soms iets niet standaard is.
En als de nieuwe niet gelijk is aan de oude: heeft er iemand wat plaatjes waarop goed te zien is hoe het er uit moet zien?
Ik vermoed dat de oude en de nieuwe types wat dit betreft hetzelfde zijn, aangezien de benodigde achterveren ook hetzelfde typenummer hebben, ongeacht het bouwjaar.
Overigens bedacht ik me net het volgende: nog voor de nieuwe schokbrekers achter, had ik het door Euromaster opgemerkte probleem dat de achterband het binnenscherm raakte. Een op de een of andere manier afwijkende constructie zou dit akkefietje ook kunnen verklaren.
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Meteen nog een vraag, ik hoop dat jullie me nog kunnen volgen: is de te lage stand achter op te lossen met van die opvulklossen of hoe heten die dingen? Ik bedoel, de garagist zegt dat het comfort er niet op vooruit gaat met die dingen, dat de boel gaat kraken enzo. Is dat zo? Wie heeft hier ervaring mee?
Berichten: 368
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2006
Ik heb er geen ervaring mee, maar als je het gaat verhogen komt je zwaarte punt weer hoger te liggen, wat ten koste gaat van de wegligging...
Volvo 245 GLE 1979
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Begrijp ik, maar hij staat nu te laag. Ik wil de auto gewoon op de 'normale' hoogte hebben, niet lager maar ook niet hoger. Op de een of andere manier lukt dat niet.
ik weet het niet zeker, maar misschien kan het ook te maken met de ophangrubbers van je achterwielophanging: als die versleten zijn ligt ie misschien ook wat lager?
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Berichten: 845
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
Je kunt altijd nog mijn oude veren en schokdempers krijgen Rob ;D
Zeker weten dat die passen.
De afstand bij mijn auto van de vloer tot onderkant spatscherm is voor 67 cm en achter 65 cm.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
Doen Rob!!
Dan ben je van 1 probleem af.
dan alleen de andere 2 nog maar :-X
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986