Topics: 10
245 DL Amerikaanse uitvoering 78.
De cruisecontrol, origineel, doet het helaas niet meer op mijn volvo.
Na een storing in het electrisch circuit (spanningsregelaar kapot) heb ik hem nog een paar keer aan de praat gekregen, maar daarna helaas niet meer.
Ik vermoed dat de contactjes van de computer versleten zijn, of dat er intern iets kleins is doorgebrand.
Alle contactjes als schoongemaakt en met kopervet gesmeerd. Helaas geen resultaat.
Weet iemand hoe je dit soort computertjes (feitelijk is het alleen een printplaatje) kan doormeten, of iemand die dat kan? Kunnen contactjes opnieuw van een laagje tin worden voorzien?
Helaas kan ik weinig meer details verschaffen. Nergens een merk of onderdeelnummer te bekennen. Dat maakt het ook moeilijk om naar verdere info te googelen.
Topics: 31
Misschien dat je hier wat aan hebt:
http://oregonstate.edu/~calamara/kjet/fi...ontrol.pdf
Er zit trouwens ook een 4A of 5A (baby)zekering tussen (vlakbij zekeringhouder). Heb je die al gecontroleerd?
1980 GL Diesel (USA)
Wow, dank je wel.
Ik heb een versie van voor 1980, maar op het eerste gezicht lijkt dit allemaal toch wel hetzelfde. Daar ga ik eens goed op zitten.
Ja, die zwevende zekering ken ik. Is nog netjes intact.
Ja, ik denk ook dat het dezelfde uitvoering is.
Die van mij werkt ook (nog) niet, maar waarschijnlijk (:-\) komt dat omdat mijn radio op de stroomdraden van de cc zijn aangesloten :-[ En de zekeringshouder is vervangen door een zwaardere, dat moet ik ook weer rechtzetten.
Hopelijk werkt hij daarna 8)
1980 GL Diesel (USA)
Nogmaals bedankt Erik.
Ik kan nu inderdaad bevestingen dat het dezelfde uitvoering betreft.
De testen doorgelopen, en nu weet ik in ieder geval zeker dat alle electriek en de vaccuum naar behoren werkt.
Waarschijnlijk dus toch een aansluitingsprobleem op de computer, waar slijtage te zien is op de printplaat.
Ik zou niet weten waarom je radio moet storen op je CC.
Met een te zware zekering loop je vooral de kans dat je wat door laat slaan in de aansturingscomputer van je cc. Da;s niet slim, dus zo snel mogelijk vervangen door een 5A zekering. 5 minuten werk.
Je kan nog wel aan een 'nieuwe' cc-computer komen, maar je moet er even tegenaan lopen. Op Ebay zijn ze nog wel eens te vinden, daar heb ik die van mij ook vandaan (via The Saint).
Ik ben van plan om op de sleuteldag alles weer recht te breien en hopelijk werkt de cc dan weer. Het lijkt me toch wel comfortabel met al die lange stukken die ik de laatste tijd rij.
1980 GL Diesel (USA)
Ik had je graag bijgestaan op de sleuteldag. Maar helaas, zit ik dan toch nog net in het vliegtuig.
Die hebben ook een cruise control geloof ik ... weet niet of ze het leuk vinden dat ik die eruit sloop.
Die cc is echt superlekker, geeft je pas echt het gevoel dat je in een tank zit.
Ik zal e-bay Amerika eens in de gaten gaan houden.
V121 schreef:Ik had je graag bijgestaan op de sleuteldag. Maar helaas, zit ik dan toch nog net in het vliegtuig.
Die hebben ook een cruise control geloof ik ... weet niet of ze het leuk vinden dat ik die eruit sloop.
Die cc is echt superlekker, geeft je pas echt het gevoel dat je in een tank zit.
Ik zal e-bay Amerika eens in de gaten gaan houden.
;D ;D Zou ik niet doen nee, dan moeten de piloten ook nog werken. Ze weten vast niet meer hoe ze zelf een vliegtuig moeten besturen.
We wonen maar 10 kilometer bij elkaar vandaan :
Trouwens, heb je je 245 in Grootegast gekocht? :-\
Prettige vakantie alvast! ;D
1980 GL Diesel (USA)
Vakantie? Wie heeft het over vakantie?
Sommige mensen mogen voor hun werk met het vliegtuig. Mijn vakanties breng ik het liefst in (en onder) de Volvo door. Ik ben daarmee waarschijnlijk de enige in NL die onderdelen vanuit Ghana in zijn Volvo heeft verwerkt!
10 km van elkaar vandaan? Hoe zie je dat?
Oh, in mijn profiel staat Groningen. Geen idee hoe dat erin komt. Nee, ik kom uit Zutpen en de 245 heb ik in A'dam gekocht.
Nou ja, zomer, vliegtuig. Dan associeer je dat al snel met vakantie. Maar in jouw geval dus niet. Zijn de Ghanese onderdelen beter dan Nederlandse?

De kans is inderdaad groot dat je de enigste bent.
Zag inderdaad Groningen staan. Ik dacht al lekker dichtbij voor cruisecontrol ondersteuning
1980 GL Diesel (USA)