21 April 2007, 22:04
het kleine slangetje achterop de accumulator gaat naar de slang aansluitingen op tank meter
HET OPGANG BRENGEN VAN EEN B21ET K-JETRONIC SYSTEEM NA 5 JAAR STILSTAND.
|
21 April 2007, 22:04
het kleine slangetje achterop de accumulator gaat naar de slang aansluitingen op tank meter
22 April 2007, 23:39
Funs is niet helemaal wakker ;D...
de openingspost is namelijk aangepast................
23 April 2007, 11:55
funs ????????????????????????? ik heb hem niet helemaal.
jelmar heeft goed op gelet. maar niet alleen het begin , bijna alles is over geschreven. aangepast en verbeterd. ook zijn er een stuk of wat details foto's erbij. ik hoop dat het voor iedereen nu wat duidelijker is geworden. mochten jullie nog op en aanmerkingen hebben kan ik dit misschien wel mee nemen in dit verhaal.
15 March 2008, 10:45
Kaasie, in reactie op jou mail: bij onze volvo hadden wij inderdaad veel herrie van de hoofdpomp. Deze is eerder al vervangen en nu zoemt hij alleen nog maar. De tankpomp hoor je echter wel boven alles uit. Deze is mogelijk dus defect waardoor de hoofdpomp niet optimaal brandstof krijgt.
Nog even over het hikken en inhouden op het moment dat het gele gebied van de turbodruk wordt bereikt, kan het zijn dat de warmdraairegelaar (demdrukregaar aan de zijkant van het motorblok onder het spruitstuk) defect is in zo'n geval, of is het logisch dat als de druk van de injectie zakt door een defecte intankpomp de auto stationair en in laag toerengebied gewoon normaaf functioneerd en de lagere druk pas problemen geeft bij meer vermogen vraag en turbodruk!?
15 March 2008, 14:53
Citaat:Nog even over het hikken en inhouden op het moment dat het gele gebied van de turbodruk wordt bereikt Daanheijn , Ik heb dezelfde problemen gehad. Ik heb een reactie geplaatst in de subgroep " turbo " bij "stotteren/ bokken B21ET "
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
15 March 2008, 21:30
idd daan
als er te kort druk is in het hoofd systeem heb je te kort benzine op vermogen of te wel boven in toeren.
16 March 2008, 12:53
Ok, duidelijk. Als het probleem blijft na het vervangen van de pomp, zal ik ook hier naar kijken. Is een dempdrukregelaar een onderdeel wat na 4 jaar stilstand kapot kan gaan, in vergelijking met een brandstofpomp (smering)?
16 March 2008, 13:30
kan
alles in het systeem kan na een 20 -25 jaar toch stuk gaan. er komt een keer een eind aan. maar die dempdruk regelaar is te meten hoor hoe zijn conditie is.
16 March 2008, 13:41
In je verhaal las ik dat de dempdrukregelaar gemeten werd op dezelfde aansluiting boven op de ''splitter'' van de k-jet luchtweger. Met de hendel in je meetapparaat kon je de demdruk meten (3,5 bar in jouw verhaal geloof ik). Bij welke waarde kun je zien of het goed is? Anders kan ik ook dit nog even doorgeven aan de betreffende garage.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|