Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3" uitlaat
#91
We vinden het prachtig!!

Ziet er echt heel goed uit en lijkt super te passen. Die amerikaan (Stealthfly oid) zei dat ie supergoed paste bij een verlaagde auto over de achteras en vlgs de foto's lijkt dat idd zo. En ik dacht dat de achterdemper er wat scheef onder zou komen, maar hij lijkt gewoon prima recht te zitten.

Zit alleen het eindstuk niet teveel naar het midden in verhouding tot de originele (niet helemaal duidelijk te zien op de foto's). Vind het chroom geloof ik nog steeds iets teveel van het goede/

En het belangrijkste: Hoe klinkt ie??

ZItten de klemmen erbij of moet je die zelf halen?
Antwoord
#92
de achterdemper hangt precies recht en de eindpijp zit zelfs helemaal naar links dus dat is bedrog

de klemmen en rubbers zit er allemaal bij en hij klink heel goed dus met andere woorden bij constante snelheid hoor je niets en met gas geven gromt hij mooi dus kan in mijn ogen niet beter

ik denk zelfs als je de auto niet verlaagt is dat hij dan mischien de achteras raakt met drempels
maar dit weet ik niet zeker

toen ik hem ging halen schrok ik even de 3"pijpen zijn wel erg groot maar onder de auto is het wel super mooi

Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#93
Ik heb de uitlaat nu ook binnen: ziet er heel goed uit. Enorme pijpen, echt niet normaal, maar ademen kan nu geen probleem meer zijn.

Tevens mooie set met de gevlochten RVS remslangen binnen. 6stuks voor dikke 100 euro - vlgs mij niet eens heel veel duurder dan de normale uitvoering.
Antwoord
#94
klinkt goed....

de klemmen die er bij zitten, zijn die ook RVS?

Ik heb gisteren bij speektuning een 3" JT/SAM set besteld voor de 240, met 2 dempers. over de achteras.

Het eerste dat zal zijn doorgeroest is de downpipe denk ik, die maak ik dan wel opnieuw van rvs..

Ik ga er sowieso nog een katalysator inzetten.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#95
volgens mij gaat de downpipe het langst mee omdat deze het heetst wordt en er bijna geen vocht bij kan
de achterdemper en eindpijp zijn veel gevoeliger omdat daar als eerste vocht intreedt en deze het langst koud blijft

Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#96
Jw240 schreef:klinkt goed....

de klemmen die er bij zitten, zijn die ook RVS?

Ik heb gisteren bij speektuning een 3" JT/SAM set besteld voor de 240, met 2 dempers. over de achteras.

Het eerste dat zal zijn doorgeroest is de downpipe denk ik, die maak ik dan wel opnieuw van rvs..

Ik ga er sowieso nog een katalysator inzetten.

Ik denk idd ook dat de downpipe, vanwege dezelfde reden, de hitte, het langste meegaat.

Wat voor een kat denk je aan?
Ik overweeg hetzelfde, weer een jt-tuning uitlaat (zit ook op de v40) en dan zelf een race/sportkat eronder.
(of een RVS geval laten maken, lastige keuze)

De jt uitlaat ziet er nog steeds goed uit, na 1 jaar en 9 maanden. Maar ja, da's niet erg lang.

Een "echte" racekat, met 100cpi kost al gauw 275 euro.
een 200cpi geval zag ik bij vms (volvomotorsports) voor $129 oid.
Antwoord
#97
iets andere vraag, maar wat voor sleutel gebruik je om de turbo van het spruitstuk te scheiden? Het lijkt een soort omgekeerde torkx, maar hij is fijngetander en het lukt me niet om 'm zo los te krijgen (en het spruitstuk en de uitlaat dus te bevestigen).
Antwoord
#98
v40jlt4 schreef:
Jw240 schreef:klinkt goed....

de klemmen die er bij zitten, zijn die ook RVS?

Ik heb gisteren bij speektuning een 3" JT/SAM set besteld voor de 240, met 2 dempers. over de achteras.

Het eerste dat zal zijn doorgeroest is de downpipe denk ik, die maak ik dan wel opnieuw van rvs..

Ik ga er sowieso nog een katalysator inzetten.

Ik denk idd ook dat de downpipe, vanwege dezelfde reden, de hitte, het langste meegaat.

Wat voor een kat denk je aan?
Ik overweeg hetzelfde, weer een jt-tuning uitlaat (zit ook op de v40) en dan zelf een race/sportkat eronder.
(of een RVS geval laten maken, lastige keuze)

De jt uitlaat ziet er nog steeds goed uit, na 1 jaar en 9 maanden. Maar ja, da's niet erg lang.

Een "echte" racekat, met 100cpi kost al gauw 275 euro.
een 200cpi geval zag ik bij vms (volvomotorsports) voor $129 oid.

ok, dan is het mss toeval geweest dat bij onze 240 (niet turbo) de downpipe zo snel weg was een andere oorzaak (steen ertegen oid, het enige dat ik weet is dat ie vervangen is). iig heeft gewoon staal wel moeite met de grote hitte aan het begin van de uitlaat, maar de achterkant heeft blijkbaar nog veel meer moeite door het vocht. Bedankt voor de info.

Misschien een paar gaatjes tbv de onwatering in de dempers? Had ik nu maar voor ferrita gekozen ;D

Ik heb op ebay.de gekeken en daar zijn ze ook best duur. Een 'echte' racekat is dat wel wat voor over de weg? ik heb me een keer laten vertellen dat die erg langzaam opwarmen. Ik zal nog eens navragen.
Via wat googlen heb ik een paar ndrlandse bedrijven gevonden die katalysatoren verkopen, ook grote en metaalkats, ik zal eens mailen.

Mag je trouwens een kat monteren die geen E-nummer heeft? Ik wil wel nog zonder gedoe door de keuring komen......

wat is het beste? 100 cellen, 200 cellen, metaal/keramisch (metaal lijkt me het beste), ik wordt een beetje gek van die termen die je op ebay.de ziet, iedereen beweert een kat te hebben die geschikt is voor de gekste vermogens/motoren.....

240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#99
Ticcie schreef:iets andere vraag, maar wat voor sleutel gebruik je om de turbo van het spruitstuk te scheiden? Het lijkt een soort omgekeerde torkx, maar hij is fijngetander en het lukt me niet om 'm zo los te krijgen (en het spruitstuk en de uitlaat dus te bevestigen).

lijkt moeilijk maar in principe is het een gewone bout maar dan met 12kanten ipv 6
je moet dus gewoon een 12kant dop van je ratelset gebruiken of een 12kants ringsleutel

dus bijvoorbeeld een 17mm 12 kant ofzo
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
hmm, was zaterdag bij een automaterialenzaak met een behoorlijke hoeveelheid gereedschap. Deze soort had ie helaas niet en heb 't ook nog nooit gezien eigenlijk. Maar ga op zoek, misschien kunnen ze me op m'n werk helpen (importeurswerkplaats cq gereedschapsleverancier voor de merken waarvoor ik werk).
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Turbo uitlaat spruitstuk, ja alweer. Zuurstar 22 20.222 5 April 2011, 17:40
Laatste bericht: 8valve
  gewone uitlaat onder Turbo.... ID19 5 4.787 22 January 2010, 22:15
Laatste bericht: janspeed
  hiteschild uitlaat eric vermeer 13 8.462 7 August 2009, 08:11
Laatste bericht: eric vermeer

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)