Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG inbouw wordt mij afgeraden voor B21
#11
Funsdaf schreef:Wanneer de conventionele installatie goed staat afgesteld zal Megasquirt bijna tot geen verbetering in verbruik laten zien.

Hoogstens dat je met decelleratie en deelllast instellingen wat kunt winnen, maar veel is het niet.

Feit blijft dat er voor een volledige verbranding net zoveel LPG in de motor moet.
Met injectie wordt dit iets efficienter geregeld maar verwacht zeker geen grote verschillen.
Als je van normaal 1:7 met megasquirt 1:8 gaat rijden heb je de maximale winst wel te pakken.

Omdat ik mijn 264 vanwege de verdamperproblemen nog niet gefinetuned heb loopt de auto nu zelfs iets minder zuinig.

En in combinatie met een B21ET intercooler inclusief electronische ontsteking via MS? het enige waar ik het dan nog voor doe is de verhoogde betrouwbaarheid ?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#12
Funsdaf schreef:3. flexibiliteit (je kunt 2 tabellen programmeren voor de ontsteking, 1 voor gas, 1 voor LPG), kunt boost controleren enz. enz.

Ik neem aan dat je er ook voor kunt kiezen om een tabel voor benzine te programmeren, en 1 voor gas/LPG? Wink
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#13
Benzine Ãn LPG tabel. Niet gas en LPG.

Voor de rest tot zover mee eens. Mij MS met LPG injectie heb je geen mengstuk dus geen venturi / versmalling in de inlaat waardoor minder smoorverliezen bij volgas. Maar inderdaad, een GOED afgestelde LPG installatie hoeft niet onder te doen voor een MS configuratie qua verbruik. Maar meestal is het niet tot bijna niet mogelijk om in alle toerengebieden en belastingen de LPG installatie goed afgesteld te krijgen. En daarbij, de meeste mensen weten niet hoe ze kunnen meten of een LPG installatie goed staat.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#14
Bozzma schreef:En daarbij, de meeste mensen weten niet hoe ze kunnen meten of een LPG installatie goed staat.

Waaronder ik dus. Wink
Is er een handleiding voor? (Staat misschien al ergens hier....?)

Bij de weg, ik heb een b21A, dus met carb, is het dan allemaal anders?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#15
DAt was stiekum wel duidelijk. Maar kon het niet laten! ;D
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#16
BartJu schreef:Bij de weg, ik heb een b21A, dus met carb, is het dan allemaal anders?

volgens mij niet. Je hebt dan ineens dampgasinjectie. Smile
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wat is dit voor metertje? Kogelman 9 1.530 25 July 2024, 14:21
Laatste bericht: Roodblok
  Welke temperatuur switch voor een elektrische fan? gydomatra 2 1.196 1 January 2023, 20:22
Laatste bericht: gydomatra
  Sensor locaties voor 52mm tellers Yezzz 6 5.841 17 May 2021, 08:41
Laatste bericht: DanielR
  Vraag over cruise control inbouw Volf 14 11.190 2 October 2019, 21:22
Laatste bericht: Volf
  B18 gebruiken als donor voor B20, wat kom ik tegen? Lennart 3 4.183 27 January 2018, 09:00
Laatste bericht: oudevolvo
  Geen plaats meer voor laatste demper lpg inbouw jero 8 6.339 10 February 2017, 10:14
Laatste bericht: 245GLE1981
  Simons uitlaat voor de 240 KennOne 4 5.564 26 October 2016, 15:23
Laatste bericht: KennOne
  slaat af als hij op LPG warm wordt Koppelmans 7 9.802 29 September 2016, 06:48
Laatste bericht: chris64
  LMM voor 240 b230f 1993 koosleo 0 1.855 11 April 2016, 21:46
Laatste bericht: koosleo
  Brandstofleiding voor B21ET b.b. 5 5.595 11 March 2016, 16:18
Laatste bericht: b.b.

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)