Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG inbouw wordt mij afgeraden voor B21
Nu mijn project zijn einddoel lijkt te berijken en de rit naar de spuiterij steeds dichterbij komt, wordt het mij ook duidelijker dat het rijden op gas wellicht nog niet zo'n gek idee is, dus ik ben maar eens op zoek gegaan naar een paar gerenomeerde adressen om te vragen wat hun ervaring is met een volvo 2.1 injectie uit '78.
schetst mijn verbazing dat er bij zijn die zeggen dat er bij een B21 inj. veel problemen voorkomen met het draaien op gas!?

Wie heeft ook dergelijke ervaringen? met name met backfires

Of is het zo dat het gewoon een kwestie van enorm goed afstellen is, en dat DAT juist een beetje te veel vraagt van sommige inbouwers? want er zijn er ook die er niet moeilijk over doen namelijk...
Antwoord
Je hebt een K-jet injectie. Een klep sluit het spruitstuk af zodat er een explosief mengsel in het spruitstuk blijft staan. Bovendien is het traject van het mengstuk naar de inlaat zeer groot/lang waardoor er snel een arm mengsel kan optreden tijdens het starten. De systemen die goed op deze auto gemonteerd kunnen worden willen nog wel eens een backfire geven en die lijden juist bij dit type injectie tot grote schade.

Eigenlijk zou je een verdamper met een "lekkende trap" moeten monteren, maar deze mogen niet meer. Een 2e optie is het inbouwen van een G3 installatie met behulp van een motormanagement systeem zoals op mijn Volvo en waar Funs mee bezig is. Zoek eens op megasquirt projecten.

Het kan beslist wel. Er zijn horde's K-jet rijders die prima op LPG rijden. Maar vroeg of laat begint de ellende, vaak door achterstallig onderhoud of onkunde.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Ik weet niet of je gezocht had op jouw probleem, maar er loopt precies zo'n topic:
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=2783.0

Scheelt een hoop langs-elkaar-heen-gepraat...
Antwoord
Bij mij ligt de gasinstallatie er sinds vrijdag in. Zoals je misschien aan mijn topic zag twijfelde ik ook, maar heb ik de gok gewoon gewaagd. Dat moet soms in het leven he Big Grin
Je hoort vaak dat je pas problemen krijgt als het ontstekingsmechanisme niet lekker is. Bij mij is op dat gebeid pas alles vervangen en ik ga het nu denk ik 2 keer per jaar katen controleren (omdat ik een leek ben en niet wil gaan prutsen met all gevolgen van dien).

Ben benieuwd wat je doet! Tanken is in ieder geval een stuk leuker ;D Haal slechts 1:5 op gas (stadsverkeer), maar goed ......
Volvo 242 GT, 1978, B21E
Antwoord
1:5! Dacht dat de mijne zuipte met 1 op 5,5 a 6,.....
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
de ontsteking electronisch maken zou dus eventuele LPG backfires ook kunnen verminderen of concludeer ik nu te snel?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Als het zo is dat de LPG van de vorige dag ontploft in de morgen, waarom rijdt men dan niet de laatste 100 meter op benzine?
En als het een gewoon een ding van koud starten is, waarom start men dan niet op benzine? Ben ik benieuwd naar ivm evt toekomstige LPG auto's, deze met LH 2.4 is (tot nu toe) erg braaf.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Funsdaf schreef:Volgens mij moet je het ook maar net treffen met een auto/gasinstallatie.

...kijk, en daar hoop ik dus op ..... Smile

P.S. verbruik van amper 1:5 is inderdaad wel schadelijk op gas Sad Maar heb 2 keer na +-60 km al getankt en meette dan dit verbruik. Zal nu mijn tank eens leegrijden en nog eens meten..... Smile
Volvo 242 GT, 1978, B21E
Antwoord
voor stadsritten is dat redelijk normaal denk ik. Ik denk dat je op de snelweg 1 op 7 tot 1 op 8 gaat halen. En als je met Megasquirt gaat rijden dan denk ik dat je 1 op 10, 1 op 11 haalt.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Ik rijd nu al een jaar op gas, en heb ook een B21E motor. Dit gaat goed, heb laatst alleen een backfire gehad waardoor de hij niet meer op benzine loopt. Blijft lastig wanneer dit gebeurt maar vooral als ik snel een boodschap doe, 3 minuten later weer terug kom en dan weer wil starten. Dat van die hoge toeren is wel een goeie, dan is alle rest gas idd weg uit je spruitstuk waardoor je minder kans op een grote BOEM hebt!

Mbt het verbruik, 1:6 is het maximale wat ik er uit haal, maar ik heb een automaat en die zijn altijd wat schadelijker.
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wat is dit voor metertje? Kogelman 9 1.539 25 July 2024, 14:21
Laatste bericht: Roodblok
  Welke temperatuur switch voor een elektrische fan? gydomatra 2 1.196 1 January 2023, 20:22
Laatste bericht: gydomatra
  Sensor locaties voor 52mm tellers Yezzz 6 5.846 17 May 2021, 08:41
Laatste bericht: DanielR
  Vraag over cruise control inbouw Volf 14 11.190 2 October 2019, 21:22
Laatste bericht: Volf
  B18 gebruiken als donor voor B20, wat kom ik tegen? Lennart 3 4.184 27 January 2018, 09:00
Laatste bericht: oudevolvo
  Geen plaats meer voor laatste demper lpg inbouw jero 8 6.346 10 February 2017, 10:14
Laatste bericht: 245GLE1981
  Simons uitlaat voor de 240 KennOne 4 5.570 26 October 2016, 15:23
Laatste bericht: KennOne
  slaat af als hij op LPG warm wordt Koppelmans 7 9.803 29 September 2016, 06:48
Laatste bericht: chris64
  LMM voor 240 b230f 1993 koosleo 0 1.858 11 April 2016, 21:46
Laatste bericht: koosleo
  Brandstofleiding voor B21ET b.b. 5 5.601 11 March 2016, 16:18
Laatste bericht: b.b.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)