Berichten: 24
Topics: 4
Lid sinds: Aug 2005
Ik heb gehoord dat er een verschil is tussen een standaard 240 radiator en een radiator voor de Turbo. Weet iemand hoe het precies zit? Mijn radiator is namelijk hoog nodig aan vervanging toe

en ik wil graag weten waar ik op moet letten bij aanschaf.
Wouter
Volvo 245 Turbo Intercooler, '83, 250.000 km
Volvo 850R estate rood, 1996, 276.000 km
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
ja dat zou ik ook wel willen weten want de mijne begint iets te zweten
ik heb nog de originele volgens mij want hij is niet van plastic maar van ijzer of koper ik weet het niet precies
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
volgens mij zijn de radiatoren hetzelfde.
neem er een van een diesel , die is zeker groter.
maar heb je een ic , dan past dat weer niet.
Berichten: 24
Topics: 4
Lid sinds: Aug 2005
Ik heb inderdaad een intercooler.....

dus dat gaat dan niet passen. Misschien maar eens even informeren bij de dealer naar onderdeelnummers.
Wouter
Volvo 245 Turbo Intercooler, '83, 250.000 km
Volvo 850R estate rood, 1996, 276.000 km
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Als het goed is zie je een markering. (zie tekening bij MARKED) Maar er zijn er een boel te krijgen. Er zit nog een NOTE bij. Even lezen. Nee, daarin staat niks specifieks over de turbo danwel intercooler. Wel tropic en automatic en dat soort termen. Kan die note helaas niet copy-pasten. Heel gek. Maar misschien is dit al voldoende.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
tropic zal waarschijnlijk dikker zijn.
een automaat heeft een wamtewisselaar in 1 van de plastic bakken zitten van de radiator.
Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
Volvo is ooit van koper naar aluminium radiators overgestapt, alleen als reserve onderdeel voor zover ik weet. Plastic radiators heb ik nog nooit van gehoord
Ik kan wel even kijken morgen naar de artikelnrs van de radiator op verschillende 240s (heb een B21ET, B21A, B23A, en een B21A oude model) maar ik vind ze er allemaal op het oog het zelfde uit zien. Slang aansluitingen op de zelfde plek enzo maar het zou kunnen dat ze even goed verschillen
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
thanks Funs, om een of andere rare reden mocht ik dat niet copy pasten...textwise. Maar een screendumpje lukte net niet, was te lang.
enfin, het staat er!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 24
Topics: 4
Lid sinds: Aug 2005
Aha, dus Vadis geeft niet zomaar een verschil aan. Ik zal vandaag de dealer eens bellen.
Wouter
Volvo 245 Turbo Intercooler, '83, 250.000 km
Volvo 850R estate rood, 1996, 276.000 km
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
die kijkt ook in Vadis. Ik zou eerder even met een 240 specialist bellen. Zoals bentinck garage in Scheveningen
Laatst had mn kennis (die mijn 244Turbo heeft) iets met zn radiator. Langsgegaan bij de dealer: 'ja meneer, moet een nieuwe radiator in, en dat is een speciale' Je voelde de euro's alweer bijna uit de portemewallet gezogen worden bij het aanhoren van het verhaal.
Ik zeg, ga toch maar eens naar garage Bentinck in Scheveningen. Die doen veel in 240. Hij daarheen. 'Oh, is een of ander dopje meneer, ? 5,- euro astublieft! TOT ZIENS!'
Dus laat die dealers maar zitten. (behalve dan garage Rutten in Belgi?, die heeft er ook nog wel verstand van, van Volvo ouder dan 4 jaar)
Citaat:Bentinck GarageFrankenstr 61-63a
2582SH s Gravenhage
Tel: 070-3556048
Fax: 070-3060143
E-mail: bentinckgar@hetnet.nl
Website: http://www.bentinckgarage.nl
Rubriek: Garages
Informatie:
Volvo & Saab specialist
Verkoop en onderhoud alle merken auto's
* Nieuw en gebruikt * Zaterdag open 10.00-16.00 uur
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"