26 December 2006, 20:55
Horen er in een Turbo en GLT origineel altijd extra metertjes in het middenconsole te zitten? Ik meen dat er in de Turbo altijd wel extra metertjes zitten, maar in een GLT?
Volvo 740 tic '84.
|
metertjes Turbo en GLT
|
|
26 December 2006, 20:55
Horen er in een Turbo en GLT origineel altijd extra metertjes in het middenconsole te zitten? Ik meen dat er in de Turbo altijd wel extra metertjes zitten, maar in een GLT?
Volvo 740 tic '84.
26 December 2006, 21:26
Ik heb in mijn GL ook extra meters in de middenconsole zitten: oliedruk, Toerental en buitentemperatuur. (Volvo VDO) zat er al in toen ik hem kocht.
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
26 December 2006, 22:23
Volgens zit er standaard in de Turbo in de middenconsole alleen een Turbo-drukmeter en uiteraard de grote toerenteller in de teller-unit.
Alle andere meters zijn altijd extra's geweest. Dat er in de sportievere versies heel vaak extra metertjes zitten is logisch natuurlijk, maar wel extra bijbetalen.
5 January 2007, 16:50
Wat zou een los turbometertje mogen kosten? Is er nog aparte sensor voor nodig?
Volvo 740 tic '84.
5 January 2007, 17:14
In mijn ex GLT Sedan zaten extra: olietemperatuur, verbruiksmeter en amperemeter.
In mijn huidige GLT Estate zit nu extra: niets.......
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
7 January 2007, 16:02
een turbometertje kun je op marktplaats voor plm 15 euro scoren met een beetje mazzel. Maar je hebt er niks aan, want hij heeft de turbodruk nodig om te reageren en die vind je dus alleen op een turbo....
Je zou wel een economymetertje kunnen installeren. En uiteraard oliedruk en olietemp (voor de oliedrukmeter heb je wel een aparte sensor nodig die je in de buurt vd startmotor plaatst op het blok, voor de olietemp kun je gewoon een carterplug met sensor gebruiken).
7 January 2007, 19:05
Ticcie schreef:En uiteraard oliedruk en olietemp (voor de oliedrukmeter heb je wel een aparte sensor nodig die je in de buurt vd startmotor plaatst op het blok, voor de olietemp kun je gewoon een carterplug met sensor gebruiken).Nu moet ik je toch even verbeteren of om meer info vragen ![]() De oliedruksensor zit namelijk voor zover ik weet naast het oliefilter, waar normaal gesproken de sensor voor het olielampje zit? Daar zat hij iig op alle auto's waarbij ik die sensor tegen ben gekomen. Maar misschien bedoel je een B230 want daar heb ik geen idee waar hij zou moeten zitten? Overigens kost een nieuwe oliedruksensor rond de 90 euro bij de Volvo dealer :o
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
7 January 2007, 19:10
sorry, daar heb je iid gelijk in! Ik bedoelde in de buurt vd dynamo.
8 January 2007, 17:15
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=...%253D%253D
Misschien wel toepasselijk in dit topic dacht ik? Ik zag ze er toevallig tussen staan op zoek naar wat dingen voor mijn 240. Gr. VF :
The Swedish Pride! | 240 GL Sedan 1984 B23F 82KW Automaat
8 January 2007, 18:04
Poing, 135 euro zonder sensoren.....
Mazzellllllll
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976. |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|