Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn nieuwste aanwinst, een 244 GLT 1981
TheSaint77 schreef:ok, ik dacht dat gezien te hebben. Idd...die hebben een drukslot ala 740 idd. Volgens mij ook de reden dat de klep (lelijk) is veranderd destijds?
Het zou me inderdaad niets verbazen als dat de reden was. Deze oplossing is toch vrij waardeloos. Er bestaat trouwens wel een slot voor deze klep wat er uit ziet als de oudste sloten, met een draaiknop dus, en dan heb je dus geen sleutel nodig om hem open te krijgen (als je hem niet op slot heb gedaan). Dat slot kan je vaak vinden op ex-taxis.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
nico_v schreef:
TheSaint77 schreef:ok, ik dacht dat gezien te hebben. Idd...die hebben een drukslot ala 740 idd. Volgens mij ook de reden dat de klep (lelijk) is veranderd destijds?
Dat slot kan je vaak vinden op ex-taxis.

En op ex - politie 240's meen ik. En is die klep niet anders gemaakt, zodat het makkelijker was iets in de kofferbak te krijgen? De rand ligt wat lager en de klep is wat langer.
Antwoord
lj_dekker schreef:
nico_v schreef:
Dat slot kan je vaak vinden op ex-taxis.

En op ex - politie 240's meen ik. En is die klep niet anders gemaakt, zodat het makkelijker was iets in de kofferbak te krijgen? De rand ligt wat lager en de klep is wat langer.

Nee ik bedoelde taxi's, zo'n slot is handig voor in en uitladen van bagage. Maar het zou best kunnen dat politie 240s ze ook hadden. Volgens mij was de klep het zelfde, maar dat weet ik niet 100% zeker. Ik zag laatst bij de sloop een 242 met dat slot, het viel me iig niet op dat de klep verder anders was.
Antwoord
Een mede-forumer in Zweden heeft toevallig vandaag een 244 GL op de kop getikt met het slot waar we het net hier over hadden, bij deze een foto!
[Afbeelding: taxilas.jpg]

Verder is de koop van de 264 rond. De papieren zijn geregeld, geld is overgemaakt. Hij gaat hem nu nog voor me laten keuren en daarna rij ik hem naar huis.
Antwoord
Zo'n slot had ik ook op mijn 1978-er. Werkte veel beter dan altijd met een sleutel, vooral bij de boodschapjes ;D
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=&gt; gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL&nbsp; ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978 Http://www.goldwingforum.nl
Antwoord
nico_v schreef:Een mede-forumer in Zweden heeft toevallig vandaag een 244 GL op de kop getikt

Misschien kun je ons forumleden vaker een volvo in Zweden aanwijzen. Jij zit wat dat betreft dichter bij het vuur. Ik kijk wel eens op Zweedse marktplaats-sites, maar op foto's lijken de auto's vaak beter dan in het echt.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
Harry schreef:
nico_v schreef:Een mede-forumer in Zweden heeft toevallig vandaag een 244 GL op de kop getikt

Misschien kun je ons forumleden vaker een volvo in Zweden aanwijzen. Jij zit wat dat betreft dichter bij het vuur. Ik kijk wel eens op Zweedse marktplaats-sites, maar op foto's lijken de auto's vaak beter dan in het echt.
Hoe bedoel je? Zoals in het Aanraders Ebay/marktplaats topic?
Ik woon wel in Zweden, maar Zweden is *groot*. Ik woon 50 km bij de dichtsbijzijnde stad vandaan, en hier in het dorp is nooit wat te koop wat de moeite waard is. Deze GLT ging ik speciaal langs omdat de prijs zo goed was en ik al een hele berg met reservedelen voor de motor in huis had, ik twijfelde er dus niet aan dat ik hem aan de praat zou krijgen.

De 264 bekeek ik omdat ik toevallig daar bij een vriend langs was om wat deuren op te halen en hij kende de verkoper. Normaal gesproken maak ik dus niet van dat soort ritjes Smile

Foto's kunnen inderdaad erg bedriegen, maar ik ben nog nooit naar een auto wezen kijken die ik vervolgens heb laten staan. Als er problemen zijn die niet vermeld stonden in de advertentie dan praat gewoon ik de prijs omlaag Smile Mijn turbo zag er op de foto een stuk beter uit dan in het echt, maar ik kreeg hem vervolgens voor 2/3 van de prijs.
Antwoord
Als je volvo´s in Zweden wilt zoeken kun je ook kijken op:

http://www.allaanonser.se

Bij "Sökord" toets je in : volvo 240
en bij "Alla kategorier" : Bilar (betekend auto's)
Vervolgens klik je op "Sök"

Vaak wordt je doorgelinkt naar http://www.blocket.se
Daar kan je natuurlijk ook rechtstreeks heen gaan

allaanonser is een soort zoekprogramma die vele verkoopsites doorzoekt.
blocket is een soort van marktplaats.

Voor een eerste indruk deel je de prijzen in SEK door 10. zit je ongeveer op euro's
Om precies te zijn delen door 9,035

Een Zweedse mijl is 10 km. dus km standen maal 10 doen
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
nico_v schreef:
Harry schreef:

Hoe bedoel je? Zoals in het Aanraders Ebay/marktplaats topic?

De 264 bekeek ik omdat ik toevallig daar bij een vriend langs was om wat deuren op te halen en hij kende de verkoper. Normaal gesproken maak ik dus niet van dat soort ritjes Smile

Ja bijvoorbeeld, maar ik bedoel idd vooral zoals bij de 264. Je komt eens ergens en denkt: "Goh, die volvo wil ik eigenlijk wel kopen, die is niet duur voor wat je krijgt, maar ikzelf heb nu geen plaats of heb er al vijf van dit type" Dan zet je dit op het forum en kunnen wij vertrouwen op jouw ervaring en expertise. Omwille van de BPM-kosten is een auto van begin jaren tachtig (of eerder) dan het meest gunstig voor ons.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
Harry schreef:Omwille van de BPM-kosten is een auto van begin jaren tachtig (of eerder) dan het meest gunstig voor ons.

Niet alleen in de BPM maar ook de houderschapsbelasting (ouder dan 25 jaar)!!
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=&gt; gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL&nbsp; ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978 Http://www.goldwingforum.nl
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  244 GL van 1981 met 95500km van 1e eigenaar oga244 2 4.668 8 February 2015, 19:43
Laatste bericht: oga244
  Accessoiresboekje 1981 Marc1970 3 3.658 26 December 2008, 16:24
Laatste bericht: abbabak
  filmpje van drift cursus van 11 mei 2008 van mijn 240 criminiels 9 7.303 17 July 2008, 00:33
Laatste bericht: henqui
  P's nieuwste PP 7 5.858 8 January 2007, 13:31
Laatste bericht: scimitar

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)