Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn nieuwste aanwinst, een 244 GLT 1981
Inderdaad, het is weer zover :lol:

Een paar weken geleden verdween de witte 245 uit mijn achtertuin (niks meer van over) en nu vond ik het wel weer heel erg leeg worden, er stonden namelijk maar 4 240s en een 260 Wink

Toen kwam ik op de zweedse versie van marktplaats een 244 GLT tegen. Geen foto, de motor liep niet, en verwarrende informatie. Maar de prijs was goed, 200 euro!
Dus ik mailde deze persoon en kreeg na een paar dagen antwoord. Hij legde uit dat hij niets van motoren wist en eigenlijk alleen maar van het ding af wilde raken. Ik belde hem en een paar minuten later zat ik in de auto onderweg naar hem om naar de auto te kijken. Ik was eigenlijk op zoek naar een deur en achterklep voor de turbo, de rest zou ik als op de koop toe zien. Nou ja, daar wel aangekomen was het 15 graden onder nul, alles was vastgevroren incl het slot van de motorkap, die kregen we dus niet open. De deuren waren een klein beetje roestig aan de binnenkant en de auto zag er niet echt uit als een pareltje. Er lag ook een berg sneeuw op dus ik kon niet zien hoe de achterklep er uit zag.

Maar wat ik wel zag was werkende electrische ruiten op alle deuren en prachtige velgen voor de 265, en volgens hem zat er ook een nieuwe accu in, en ik was toevallig toch al van plan om een nieuwe accu te kopen voor mijn sneeuwscooter. Het probleem met de motor dat viel vast op te lossen, ik hoopte alleen dat de motor niet verwisseld was maar dat kon ik dus niet bekijken omdat we de motorkap niet open kregen.

Nou ja, ik zei tegen hem dat ik de auto zou kopen en dat ik hem op kwam halen als het wat minder koud was. Nu had ik mazzel, want een paar dagen later was het in ene rond het nulpunt. Dus ik belde hem zodat hij de ruiten enzo ijsvrij kon maken. Ik nam een vriend mee en we zouden proberen om de motor terplekke aan de praat te krijgen.
De motorkap konden we deze keer wel openen en de orginele 405 kop zat er gelukkig nog op! Wel vonden we een paar draden die afgebroken waren en die zetten we mooi met pleisters aan elkaar (ja echt waar, we hadden niets anders voor de hand :lolSmile
Helaas startte de motor nog steeds niet, het bleek dat we geen ontsteking hadden. We controlleerden even snel een paar kabels maar konden niets ontdekken dus we besloten om hem dan toch maar naar te slepen.
Zo gezegd, zo gedaan en ongeveer twee uur later kwamen we hier aan..

De volgende dag begon ik te zoeken naar de fouten. Om te beginnen haalde ik de pleisters weg en vervangde ze met wat fatsoenlijkere oplossingen. Nog steeds niets. Dan maar even naar de supermarkt (mijn garage was tot een paar jaar terug een supermarkt) en wat spullen ophalen. Ontstekingsbox geruild, geen verschil. Kabels geruild, geen verschil. Bobine in een andere auto getest, werkte prima. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat de fout in de verdeler moest zitten. Dus het boek erbij, en de boel opgemeten. En ja hoor, dat wat 950-1250 ohm zou moeten zijn was oneindig veel om, geen kontakt dus!

Gelukkig had ik een reserve verdeler maar die was ook stuk, maar dan op een andere manier. De volgende dag heb ik samen met een vriend van 2 kapotte verdelers 1 hele gemaakt. Dat was eergisteren. Gisteren was het kerst hier, en vandaag kon ik hem er eindelijk in zetten!

En jawel! Hij startte in een keer! Big Grin
Okee, hij draaide om te beginnen op 2 cylinders ofzo, maar nadat ik de ontsteking een beetje had bijgesteld ging hij als een trein!

Een prima werkende 244 GLT voor 200 euro dus! Smile

Nu de foto's!

Zo ziet hij er uit. Hij is vrij orgineel als je bedenkt dat ik de 19e eigenaar ben. Het enige wat niet orgineel is zijn de 86+ sierstrippen aan de onderkant van de deuren, en de strippen boven de achterbumper zijn chroom ipv zwart. En die text op de motorkap hoort daar volgens mij ook niet thuis.
[Afbeelding: img_3076.jpg]
[Afbeelding: img_3077.jpg]
[Afbeelding: img_3079.jpg]

Onder de motorkap ziet het er zo uit.. De ontbrekende onderdelen kreeg ik er wel bij. Wel erg handig met oranje kabels voor plus en min, makkelijk om ze uit elkaar te houden op die manier! :roll:
[Afbeelding: img_3078.jpg]

De binnenkant.. De deurbekleding was helaas niet zo mooi als ik oorspronkelijk dacht, er zit een paar gaten in.
[Afbeelding: img_3080.jpg]
[Afbeelding: img_3081.jpg]
[Afbeelding: img_3082.jpg]
[Afbeelding: img_3083.jpg]
[Afbeelding: img_3085.jpg]
[Afbeelding: img_3086.jpg]

Maar de velgen waren erg mooi! Geen schades en prima lak. En kapjes voor alle 4 hoewel ik de grote kapjes wil hebben. Deze band zit trouwens verkeerd om Wink
[Afbeelding: img_3084.jpg]

En zo ziet het er op dit moment uit hier thuis.
[Afbeelding: img_3087.jpg]
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
Je hebt ook altijd mensen die boffen!
Hele knappe auto voor die paar centen. Aan losse onderdelen krijg je altijd al het dubbele terug =D>
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Voor die € 200 vier goede velgen kopen en er een Volvo bij cadeau krijgen.....was ik maar zo'n boffert !! Big Grin
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=&gt; gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL&nbsp; ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978 Http://www.goldwingforum.nl
Antwoord
Leuke kleur voor een 244,
en ook nog met de b21E met overdrive!
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F
Antwoord
Ik ga immigreren naar Zweden....
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
En weer een goeie actie van Nico ! =D>
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
maagdelijk wit paradijsje daar bij jou Big Grin Big Grin
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
De mazzelaar! Ik krijg het al koud als ik die foto's zie, brrrrrr. Ze zijn waarschijnlijk ook om 13:00 gemaakt, gezien de stand van de zon.
http://volvo240.jouwbegin.nl, meer dan 500 volvo 100 en 200 links.
Antwoord
Bij deze wat nieuwe foto's..

Ik heb hem vandaag even in de garage gezet zodat hij op temperatuur kon komen. Verder heb ik de achterlichten gerepareerd, ik ben van plan om hem te laten keuren en voor de rest van de winter als 2e auto te gebruiken als mijn vriendin er met de 245 vandoor is.

[Afbeelding: IMG_3088.JPG]

De tekst verdween gelukkig
[Afbeelding: IMG_3091.JPG]

Mooi? Tongue
[Afbeelding: IMG_3089.JPG]

Mijn grootste zorg wat betreft de keuring. Maar met een beetje mazzel komt hij er door.
[Afbeelding: IMG_3093.JPG]

Iemand heeft lol gehad met de achterklep
[Afbeelding: IMG_3094.JPG]

En nu werken alle lampen behalve de mistlampen, maar die boeien me eigenlijk niet zo. De nummerplaatlampjes deden het nog niet op deze foto, maar die heb ik even snel gezandstraald en toen was er een stuk beter kontakt tussen het een en ander.
[Afbeelding: IMG_3096.JPG]

Er zit trouwens een B23E in met 136 PK, rijdt lekker moet ik zeggen ook al heb ik er nog niet harder dan 70 mee gereden vw zomerbanden en sneeuw Smile
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
hmmmm zit alleen verkeerd kenteken op Confusedhock:

zou 244 moeten zijn ipv 944 :lol: :lol:
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  244 GL van 1981 met 95500km van 1e eigenaar oga244 2 4.668 8 February 2015, 19:43
Laatste bericht: oga244
  Accessoiresboekje 1981 Marc1970 3 3.658 26 December 2008, 16:24
Laatste bericht: abbabak
  filmpje van drift cursus van 11 mei 2008 van mijn 240 criminiels 9 7.303 17 July 2008, 00:33
Laatste bericht: henqui
  P's nieuwste PP 7 5.853 8 January 2007, 13:31
Laatste bericht: scimitar

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)