24 December 2006, 22:54
Ik heb altijd al een Volvo 240 serie willen hebben, en nu is het eindelijk zover. Sinds gister staat er een blauwe Volvo 244GL op de stoep voor ons huis!
. Ik heb de auto gister bekeken, en hoewel ik niet zoveel verstand heb van de techniek heb ik het toch aangedurft om deze Zweed te kopen.
![[Afbeelding: dsc0039qv7.jpg]](http://img293.imageshack.us/img293/1931/dsc0039qv7.jpg)
De auto is niet geheel smetteloos, maar voor een auto van 25 jaar oud ziet hij er nog goed uit, en rijd hij ook goed. Ik wilde persÃÂ een auto van 25 jaar oud om onder de MRB uit te komen. Maar buiten dat heb ik iets met Volvo, vandaar de keuze voor deze auto. Komende tijd zal ik er zo veel mogelijk aan doen om hem optisch en technisch in goede staat te krijgen. Techniek is goed denk ik, maar omdat ik niet weet waneer de distributieriem vervangen is staat die bovenaan mijn lijstje.
![[Afbeelding: dsc0051ft7.jpg]](http://img84.imageshack.us/img84/4079/dsc0051ft7.jpg)
Aan de motor is volgens mijn buurman die een eigen garagebedrijf heeft niet te horen dat hij al 340.000km heeft gedraaid. Dus dat zit waarschijnlijk wel goed. De enige plek die mij dwars zit is in de wielbak aan de linkerkant.
![[Afbeelding: dsc0045zg6.jpg]](http://img179.imageshack.us/img179/9708/dsc0045zg6.jpg)
Er heeft daar een gat gezeten die gedicht is met een plaatje ijzer en popnagels. Aangezien ik van plan ben om met deze auto een tijd te doen wil ik 'm laten tectyleren bij Gosliga. Ik denk dus dat ik dat gaatje beter laat dichtlassen voordat er een laag tectyl overheen komt. 'T zal zo geen kwaad kunnen met die popnagels, maar een gelast plaatje staat beter en het maakt mij geruster :wink: .
Verder is het dasboard toe aan wat aandacht. Het stuurwiel is beschadigt aan de achterkant, en het dasboardkastje gaat alleen open en dicht met een gebruiksaanwijzing. Het bovendek van het dashboard vertoont koudescheuren, maar daar kan ik voorlopig wel mee leven. De voordeuren hangen iets, maar voor de linkerkant had de vorige eigenaar al scharnieren gehaald die goed zijn, dus die ga ik zodra het wat beter weer is meteen monteren. Scharnieren voor de rechterkant moet ik nog ergens halen, maar wellicht kan autosloperij Ooievaar hier hulp bieden?.
Ik ben ook van plan om er TZT gas in te laten bouwen, dat lijkt mij de auto nog wel waard.
Weten jullie in de buurt van Hoorn een goed inbouwstation voor LPG?. Een en ander moet namelijk goed afgestelt worden als ik de diverse topics over lpg moet geloven. Moet ik meteen aan een gaskop denken? of zal de kop die er nu opzit het nog 30a 40.000 KM volhouden op gas?. In het laatste geval zijn we al 2 jaar verder voordat de nieuwe gaskop geplaatst moet worden, en dat scheelt alweer :wink: Is het raadzaam om sterkere achterveren te laten monteren? dat kan ik namelijk beter doen vóórdat de auto getectyleert word wil ik vrienden blijven met degene die de veren moet monteren
. Misschien weet iemand een doe het zelf garage in de buurt van Hoorn? in dat geval kan ik al een hoop zelf doen.
Bedankt alvast voor eventuele tips
.

![[Afbeelding: dsc0039qv7.jpg]](http://img293.imageshack.us/img293/1931/dsc0039qv7.jpg)
De auto is niet geheel smetteloos, maar voor een auto van 25 jaar oud ziet hij er nog goed uit, en rijd hij ook goed. Ik wilde persÃÂ een auto van 25 jaar oud om onder de MRB uit te komen. Maar buiten dat heb ik iets met Volvo, vandaar de keuze voor deze auto. Komende tijd zal ik er zo veel mogelijk aan doen om hem optisch en technisch in goede staat te krijgen. Techniek is goed denk ik, maar omdat ik niet weet waneer de distributieriem vervangen is staat die bovenaan mijn lijstje.
![[Afbeelding: dsc0051ft7.jpg]](http://img84.imageshack.us/img84/4079/dsc0051ft7.jpg)
Aan de motor is volgens mijn buurman die een eigen garagebedrijf heeft niet te horen dat hij al 340.000km heeft gedraaid. Dus dat zit waarschijnlijk wel goed. De enige plek die mij dwars zit is in de wielbak aan de linkerkant.
![[Afbeelding: dsc0045zg6.jpg]](http://img179.imageshack.us/img179/9708/dsc0045zg6.jpg)
Er heeft daar een gat gezeten die gedicht is met een plaatje ijzer en popnagels. Aangezien ik van plan ben om met deze auto een tijd te doen wil ik 'm laten tectyleren bij Gosliga. Ik denk dus dat ik dat gaatje beter laat dichtlassen voordat er een laag tectyl overheen komt. 'T zal zo geen kwaad kunnen met die popnagels, maar een gelast plaatje staat beter en het maakt mij geruster :wink: .
Verder is het dasboard toe aan wat aandacht. Het stuurwiel is beschadigt aan de achterkant, en het dasboardkastje gaat alleen open en dicht met een gebruiksaanwijzing. Het bovendek van het dashboard vertoont koudescheuren, maar daar kan ik voorlopig wel mee leven. De voordeuren hangen iets, maar voor de linkerkant had de vorige eigenaar al scharnieren gehaald die goed zijn, dus die ga ik zodra het wat beter weer is meteen monteren. Scharnieren voor de rechterkant moet ik nog ergens halen, maar wellicht kan autosloperij Ooievaar hier hulp bieden?.
Ik ben ook van plan om er TZT gas in te laten bouwen, dat lijkt mij de auto nog wel waard.
Weten jullie in de buurt van Hoorn een goed inbouwstation voor LPG?. Een en ander moet namelijk goed afgestelt worden als ik de diverse topics over lpg moet geloven. Moet ik meteen aan een gaskop denken? of zal de kop die er nu opzit het nog 30a 40.000 KM volhouden op gas?. In het laatste geval zijn we al 2 jaar verder voordat de nieuwe gaskop geplaatst moet worden, en dat scheelt alweer :wink: Is het raadzaam om sterkere achterveren te laten monteren? dat kan ik namelijk beter doen vóórdat de auto getectyleert word wil ik vrienden blijven met degene die de veren moet monteren

Bedankt alvast voor eventuele tips
