Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
binnenste stuurkogels
weet je dit zeker want het zijn ook gewoon stuurkogels en dus net zo gevaarlijk als er te veel speling op komt
maar ik ga het even nakijken
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
binnenste stuurkogels zijn een cruciaal onderdeel van de stuurinrichting evenals de buitenste kogels (het is eerder een gewricht dan een kogel, maar dat ter zijde)
ook als er overmatige speling zit op tandheugel en rondsel !
Ik keur de auto af!
OLAR '93<br />D8 <br />mmmm, lekker, koffie
Antwoord
klaas schreef:binnenste stuurkogels zijn een cruciaal onderdeel van de stuurinrichting evenals de buitenste kogels (het is eerder een gewricht dan een kogel, maar dat ter zijde)
ook als er overmatige speling zit op tandheugel en rondsel !
Ik keur de auto af!

Ik zei ook niet dat het niet gevaarlijk was :wink:

Maar officieel is het geen keurpunt meer heb ik begrepen van de RDW keurmeester...

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
navraag gedaan bij collega keurmeesters en mijn huiswerk gedaan!
Binnenste stuurkogels is een adviespunt..... geen afkeur!
Buitenste stuurkogels speling is afkeur!
Kromme regelgeving of niet dan!
Antwoord
klaas schreef:navraag gedaan bij collega keurmeesters en mijn huiswerk gedaan!
Binnenste stuurkogels is een adviespunt..... geen afkeur!
Buitenste stuurkogels speling is afkeur!
Kromme regelgeving of niet dan!

Tja, krom is het wel ja.. :oops:

Blijft sowieso een momentopname die hele APK keuring, als je wegrijdt kan net zo goed je handremkabel breken b.v.

Gr 8)
Antwoord
Heb ik die dingen voor niets vervangen ?

Nou ja.. Het was een simpel klusje en wel zo veilig en strak weer de weg op.

Tip: Zorg voor een hele grote moordenaar / waterpomptang. Dat werkt wel zo prettig. T kan redelijk vast zitten.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
de nieuwe regelgeving wil dat een apk om de twee jaar zal plaats vinden wat volgens de autobranche een belachelijke en ook een hachelijke zaak zal gaan worden, een auto die nu net door de keuring heen komt heeft twee jaar op deze punten geen inspectie meer, niet erg bevordelijk voor de veiligheid op de weg.
De apk voor nieuwe autos zal dan naar vier jaar gaan wat mijns inziens geen enkel probleem zal geven.
Dat een apk een wassen neus is ben ik deels met je eens, het is tenslotte maar een momentopname en op een aantal punten wordt de auto gekeurd.
Ook ben ik het met je eens dat er te veel gesjoemelt wordt in de uitvoering hiervan, maar ja, dat is de keurmeester zelf natuurlijk, niet het apk systeem.
overigens zijn deze nieuwe plannen naar mijn weten er nog niet door, maar het kan nog leuk worden.....
Antwoord
Hallo mede volvo-liefhebbers,

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb wel een vraag over dit onderwerp.
Mijn 240 is afgekeurd op o.a. de binnenste kogel van de spoorstangen!
Ik hoop dat ik het goed uitleg, maar is dat het zelfde als de binnenste stuurkogel waar jullie het over hebben? En weet iemand wat en waar ik deze dingen moet bestellen als ik ze ga vervangen?
Antwoord
Volgens mij is een spoorstang iets anders als de stuurstang. Ik heb de binnenste kogels (en een jaar later het stuurhuis :? ) laten vervangen in obdam bij estateservices(.nl). Misschien moet je eens met hun bellen of zij weten wat er bedoelt wordt en dan kun je ze misschien gelijk daar bestellen (en laten monteren?). Bij eerdere reparaties is mij al wel duidelijk geworden dat je daar goed geholpen wordt en dat de prijs ook netjes is.

Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
Dan maak maar bezwaar.

Buitenste stuurkogels zijn APK keurpunt, binnenste kogels zijn adviespunt :twisted:

Gr Idea
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)