Topics: 14
Hallo,
Tijdens de laatste APK keuring (waar hij helaas niet door kwam) bleek dat de binnenste stuurkogels niet goed meer waren. Ik heb helaas de monteur zelf niet gesproken maar voreg me af of iemand hier in ieder geval er meer over kon vertellen.
In de boeken die ik van de volvo heb staan alleen bij de wielen stuurkogels (en hoe deze vervangen moeten worden). Het gaat om een 245 uit 1991. Ik stel me zo voor dat die dan in de telescopische rubberen
hoezen zitten. Ik denk wel dat dit wat zaken zou verklaren bij het sturen (hoewel ik natuurlijk nog even moet wennen komende van voorwiel aangedreven auto's)
Overigens de overige punten hadden vooral met de remmen te maken (handrem afstelling, aanlopen 1 achterwiel en een remleiding voor), CO en afstellen koplampen.
Gegroet Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Zelf maar even een vervolg hieraan geven.
Volgende week worden in Obdam de binnenste stuurkogels vervangen. De remmen (schijven, blokken en schoentjes + afstelling handrem) komen van het weekend aan de beurt.
Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Topics: 135
Hardstikke mooi Marc, dat je ons even op de hoogte houdt. Iedereen leest het volgens mij wel. Maar men heeft nog niet gereageerd. Dat betekent volgens mij niet dat er geen interesse is denk ik. Dus vandaar dat ik ff reageer. Leuk om effe geupdate te worden en te horen dat je Volvootje goed behandeld wordt!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Ik denk ook niet dat het de mensen niet interreseert ;-)
Op dit moment is het aantal deelnemers hier nog wat aan de lage kant denk ik voor snelle reacties. Het andere forum is nog steeds uit de lucht dus dat werkt niet echt. Ik werd door iemand op het volvo 700 forum geattendeerd op deze site en het is een welkom alternatief als je met technische vragen zit.
Op de 700 site is er nogal een discussie over of niet-leden wel of niet iets mogen doen op de site. Ik denk dat dit niet aan de orde is (of was) op de andere site maar ik heb bijzonder goede ervaringen met open fora (of forums) toen ik een Austin Maestro Van had. De zeldzaamheid in nederlenad zorgde ervoor dat er niet echt veel kennis was in Nederland en in Engeland zit een club van enthiosiastelingen die dat weer goed maken. Zelfs bereidheid om onderdelen te regelen en naar mij op te sturen!
Hopelijk groeit het gebruikers aantal of kunnen we eventueel (het liefst) 1 centraal forum kunnen organiseren.
Marc
PS: Tiep fouten zein expres
Topics: 34
Zolang het "andere forum" offline is zal hier het aantal bezoekers wel groeien, ben benieuwd wat er daarna gebeurt..... Al duurt het wel heel lang nu. Had je post wel gezien, maar had geen passend commentaar.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Ik wacht wel af wat er met de fora gebeurd.
Omdat ik niet geheel a-technisch ben en het (USA) Haynes en Bently boek heb kan ik ook wel een groot aantal zaken zelf uitzoeken. Er blijven dan echter wel wat dingen over waar ik of op zoek ben naar een handigheidje of info die niet beschreven staat in de standaard doc's.
Ik was dan ook prettig verrast dat ook het kabelwerk van de achterklep hier beschreven staat (hoewel ik het nog niet in detail heb gelezen). Binnenkort ga ik hier maar eens mee bezig denk ik. Maar eerst APK maar in orde maken. Binnenkort dus waarschijnlijk een vraagje in de remmen sectie ;-)
Marc
Topics: 135
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 0
Hallo, heb hetzelfde probleem. Het hoesjekun je er af halen, je hoeft alleen de klem aan de binnen kan t vd hoef los halen. Daarna kun je de hoes naar buiten duwen waardoor de kogel zichtbaar wordt. Deze zit geschroeft op de zuigerstang van je stuurhuis en de kogel zit vast aan de stuurstang (die naar het wiel loopt). Heb inmiddels een nieuwe besteld, zodra deze eronder zit laat ik weer wat horen.
45'90 D24
Topics: 36
Misschien een erg late reactie, maar
binnenste stuurkogels zijn GEEN APK punt....
Dit heb ik van een RDW keurmeester btw
Gr 8)[/u]
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter