Topics: 22
245T Wolff schreef:Mooie achterlichten, ook heel duur!
Veel plezier met je aanwinst! Als je nog reservedelennodig hebt, mijn hele auto is te koop hoor, zie de Te Koop sectie.
Mooi? Ik vind zelf dat ze er niet uit zien

Misschien zag je het verkeerd of heb ik zelf iets gemist maar het zijn "normale" 6 velds achterlichten, maar dan zwart gelakt. Zo gauw ik een paar tegenkom in goede staat vliegen deze er af
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Dan heb ik het verkeerd gezien, ik dacht dat het van die rookglazen semioriginele gevallen waren.
Topics: 51
Citaat:Ik ben de 30e (!!!) eigenaar van deze auto dus ik kan me heel wat leuke dingen verwachten.
das minder dan een jaar gemiddeld...
jij bent nie bang zie ik al...
:lol:
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
+++t blijft behelpen+++ schreef:Citaat:Ik ben de 30e (!!!) eigenaar van deze auto dus ik kan me heel wat leuke dingen verwachten.
das minder dan een jaar gemiddeld...
jij bent nie bang zie ik al...
:lol:
Ik ben nergens bang voor

Tis een echte turbo daar gaat het mij om.. Tegen de tijd dat ik er klaar mee ben is waarschijnlijk elk onderdeel dat los kan ook los geweest

Heb een 245GLS -82 en een 244DL -83 in de tuin staan waar ik delen af kan halen. En nieuwe platen zijn ook te krijgen. Dus op zich hoef ik me nergens zorgen om te maken. Ik ben zelf het grootste probleem, ben nl nogal een prutser af en toe

maarja moet het toch een keertje leren.
Foto's zijn trouwens momenteel down, weet niet wat er met de server aan de hand is maar hij komt vast zo terug. Kan anders ook aan mijn connectie liggen..
He Nico, gefeliciteerd!! Wat voor 240 turbo het ook is: altijd leuk!!
Maar.... wat een werk! Als de meeste originele onderdelen erbij zitten heb je in ieder geval mazzel. Misschien het beste om hem gewoon helemaal te strippen, dan te ontlakken, lassen en spuiten en dan met de originele delen weer opbouwen?? Kost tijd en geld (en je moet de ruimte hebben), maar werkt denk ik beter dan steeds een stukje op te knappen. Voordat je dat doet moet je er natuurlijk wel een tijdje in blijven rijden om het turbo gevoel & fanatisme te krijgen!!
Succes!
Paul
Het probleem is dat ik momenteel nog geen garage heb.
Ik heb al bouwplannen enzo maar het is nu te laat om er mee te beginnen (moet eerst andere dingen slopen voordat ik kan beginnen met bouwen) dus dat komt volgende zomer pas, zodra de sneeuw weg is en de vorst uit de grond (eind mei ofzo

)
Dus helemaal uit elkaar halen is op dit moment geen optie, maar dat gaat zeker gebeuren als ik m'n garage gebouwd heb! Voorlopig heb ik een gigantische hoeveelheid electrische problemen waar ik me zorgen om kan maken.. Centrale vergrendeling, overdrive, dashboard lampjes, enz enz hebben allemaal aandacht nodig
die turbo komt uit een volvo 850R handbak. duur dingetje dat voor zeer veel druk (en heel snel) kan zorgen :lol:
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 135
m.a.w. niet zo'n hele slechte vervanging van de originele Garett. Dus misschien wel houden!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
ik kan niet goed zien of het een nieuw of oud type (van voor of na 1990) uitlaatspruitstuk is. als het het nieuwe type is ook laten zitten, geeft weer wat pk extra door de betere stroming...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Jw240 schreef:ik kan niet goed zien of het een nieuw of oud type (van voor of na 1990) uitlaatspruitstuk is. als het het nieuwe type is ook laten zitten, geeft weer wat pk extra door de betere stroming...
Ik was van plan om er een 940 spruitstuk op te zetten, ooit. Als ik er een tegen kom voor een redelijke prijs

Of als ik aan een nieuwe uitlaat toe ben, want het hele spulletje komt dan een stuk hoger te zitten.