Topics: 31
Mijn Volvo blijft voor verassingen zorgen. Heb vandaag weer iets ontdekt waarvan het nut mij onbekend is. Het is een lange kabel die opgerold in de opbergruimte achterin ligt, waar ook het reservoir voor de achterruitwisservloeistof zit. Heb altijd gedacht dat het bij het reservoir hoorde, maar is dus een apart iets.
EÃÂ
n uiteinde zit door de achterkant van de auto en komt er onder de achterbumper weer uit, het andere uiteinde is voorzien van schroefdraad.
In eerste instantie dacht ik aan een 12V kabel die aangesloten kan worden op de sigaretteaansteker, maar daar twijfel ik aan omdat de aansluiting niet klopt. Maar misschien met een adapter o.i.d. wel?
Wie heeft enig idee?
1980 GL Diesel (USA)
Topics: 20
Erik265 schreef:Mijn Volvo blijft voor verassingen zorgen. Heb vandaag weer iets ontdekt waarvan het nut mij onbekend is. Het is een lange kabel die opgerold in de opbergruimte achterin ligt, waar ook het reservoir voor de achterruitwisservloeistof zit. Heb altijd gedacht dat het bij het reservoir hoorde, maar is dus een apart iets.
Volgens mij is het een coax kabel, gebruikt in de oude 10Base-T netwerken...
Kan het niet echt verklaren...
Netwerk in de auto :?:
Voor aansluiting op het netwerk heb ik toch een iets langere kabel nodig
1980 GL Diesel (USA)
Topics: 54
27MC / Bakkie aan boord ?
lekker ouwehoeren onderweg 8)
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Topics: 11
ziet er inderdaad uit als een coax kabel voor van die radio's o i d.
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Topics: 32
Misschien een restant van een antieke amerikaanse mobiele telefoon antenne?
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Topics: 52
Ik dacht eigenlijk ook meteen aan de antennekabel van een 27 mc-bakkie.
Lijkt er inderdaad op dat het iets met 27mc heeft te maken. Maar waarom dan een uitgang onder de achterbumper? Als dat voor een antenne is, lijkt me dat geen handige plaats. Ik heb deze vraag al gemaild naar iemand van een 27mc website. Ben toch wel nieuwsgierig.
Iedereen bedankt voor de tips!
1980 GL Diesel (USA)
Topics: 54
Misschien voor snelle aansluiting voor een antenne met magneetvoet ?, dan hoef je i.i.g. geen kabeltje tussen je deur door te halen.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Topics: 52
Ik had op mijn eend een 27mc-antenne - of liever gezegd een bevestigingspunt voor de antenne, het ding heeft er ooit vier dagen opgezeten tijdens een kampeerweekend - op de achterbumper.