Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoeveel km
John242 schreef:Het nadeel van een SP uit italie is, dat het zo moeilijk te controleren is...

Ja, dat is waar. Er zijn ook wel dingetjes aan mijn auto die een beetje wantrouwen rechtvaardigen. Maar onder de 250.000 zal hij wel zitten...
Antwoord
Ik denk zelf dat het veel interesanter is hoe de auto is onderhouden.

Mijn volvo heeft 300.000 gelopen.

In al die jaren is er vaak al zoveel aan een auto veranderd dat de km stand er niet meer zo toe doet.

Ik heb bv onlangs alle remschijven en blokken vervangen,nieuwe distributieriem, V.snaren vervangen, Slang van de stuurbekrachtiging vernieuwd (zweette een beetje door) Stoelvulling hersteld,nieuwe banden gemonteerd, de klepstelplaatjes zijn nog 4mm.

Verder werkt alles zo als het hoort te werken. Als ik iets ontdek los ik dat meteen op.

Ik weet zeker dat er auto's zat zijn met een ton minder die er veel slechter aan toe zijn.

Daarnaast weet ik ook zeker dat er auto's met 1 of 2 ton meer zijn die er nog veel beter aan toe zijn.

Als je je auto goed onderhoud gaat hij nooit af.

Afijn. het is natuurlijk geen geheim. (om precies te zijn 302486 km) en iedereen mag het weten.
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
Tja, kilometers !!

Gek genoeg was mijn vorige 240 met 780.000 km. op de teller in een betere staat, dan mijn huidige 240 met 600.000 km., maar daar gaan wij wat aan doen.
Antwoord
Onze volvo heeft nu meer dan 600.000 km gelopen maar ik denk dat de verkoopbaarheid aardig geminimaliseerd is. Ook al bleek uit de laatste grote beurt (vorige week) dat de klepplaatjes nog wel even hebben (3,5) en met de beruchte test waarbij de olie dop wordt losgedraaid is er ook geen overdruk.

De enige reden die ik zelf had om een dergelijke auto te kopen (nou ja enige er waren er stiekem toch meer) was dat het een aardig experiment was voor bijzonder weinig geld. (De overige redenen waren ruimte, uiterlijk en veiligheid) Als er overdruk was in het blok dan had ik hem waarschijnlijk niet gekocht.

Ik denk dat ik bij verkoop het olieverbruik zou melden (alhoewel er niets te melden valt Big Grin ), de kilometerstand en wat er recentelijk aan het blok is gedaan en eventueel andere zaken die iets kunnen vertellen over de motor. Het is nu ÃÂÃÂnmaal zo dat onze soort auto's vooral door liefhebbers worden gekocht. Onbekend maakt hier ook vaak onbemind.

Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting
Antwoord
240estate schreef:Ik denk zelf dat het veel interesanter is hoe de auto is onderhouden.
Mijn volvo heeft 300.000 gelopen.

In al die jaren is er vaak al zoveel aan een auto veranderd dat de km stand er niet meer zo toe doet.
Ik heb bv onlangs alle remschijven en blokken vervangen,nieuwe distributieriem, V.snaren vervangen, Slang van de stuurbekrachtiging vernieuwd (zweette een beetje door) Stoelvulling hersteld,nieuwe banden gemonteerd, de klepstelplaatjes zijn nog 4mm.
Verder werkt alles zo als het hoort te werken. Als ik iets ontdek los ik dat meteen op.
Ik weet zeker dat er auto's zat zijn met een ton minder die er veel slechter aan toe zijn.
Daarnaast weet ik ook zeker dat er auto's met 1 of 2 ton meer zijn die er nog veel beter aan toe zijn.
Als je je auto goed onderhoud gaat hij nooit af.

Afijn. het is natuurlijk geen geheim. (om precies te zijn 302486 km) en iedereen mag het weten.

nou, dit is PRECIES wat een koper wil weten en met zo'n verhaal ga je m niet lang houden.
wat kost ie eigenlijk?
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
Mijn vraagprijs is 2750 euro.

En om volledig te zijn:

Het knopje van de dagteller is afgebroken en 1 dashbordlampje doet het niet meer. Repareer ik binnenkort.

Krijgt ook nog een nieuwe APK. (loopt op 7 jan.af.)
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
't gaat mij niet alleen om de kilometerstand... technische staat, optische staat, onderhoud en hoe de vorige eigenaar ermee is omgegaan speelt toch wel een belangrijker rol lijkt me...
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
Waar het hier in eerste instantie om ging was dat de verkoper zich in dit geval een beetje irriteerde aan het feit dat onnozele halzen het steeds maar weer durfden te vragen hoeveel kilometer de auto had gelopen en dat dat er naar zijn idee helemaal niet toe doet.Het blijkt dat er ook hier toch wel een aantal van die domoren zijn die buiten de staat van onderhoud toch ook wel in de kilometerstand geinteresseerd zijn.Allemaal simpele zielen die er geen verstand van hebben natuurlijk?
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Ja, die zijn er ook. Mogen die geen Volvo 240 kopen dan?
Antwoord
Mijn 940 heeft 436.00 op de teller. Ex-directie bak, alle boekjes ingevuld, originele gas-inbouw papieren erbij, airco papieren erbij, alarm papieren erbij. Altijd om de 15.000 - 20.000 km een beurt.
Geen probleem mee.....
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hoeveel rijden er nog rond? jos245 11 16.712 11 October 2020, 12:31
Laatste bericht: BartJu
  Hoeveel oude Volvo's zijn er nog? LoekS 11 12.018 22 June 2018, 22:29
Laatste bericht: Nicolaas H
  Hoeveel rijden er nog rond? 265gl 0 2.582 12 July 2014, 10:30
Laatste bericht: 265gl
  Order bij FCP Groton, hoeveel tax? Harry 18 13.270 9 May 2008, 15:08
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)