Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
PP schreef:en de 260 dan??
persoonlijk vind ik de Datsuns een goedkope E-type immitatie 8)
260Z is ook prima en kleiner, betrouwbaarder en betaalbaarder dan een E-type

(die ook op de originele lijst stond!)...
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
jaja, gelijk heb je..!
Citaat:Nissan 300ZX (Z32)
In Maart 1989 komt er een geheel nieuwe 300ZX op de markt. Dit was een van de eerste echte supersport autoââ¬â¢s uit Japan. Later zouden er nog velen volgen maar de 300ZX met codenaam Z32 was toch echt de eerste. Een V6 motor met dubbele Turbo met ruim 280PK aan boord.In Nederland was wederom weer maar een model leverbaar, terwijl in Amerika de wagen ook als 2 zitter en non turbo werd verkocht. In September beleeft de 300ZX zijn Europese debuut op de autosalon in Frankfurt. In het voorjaar van 1990 is de Twin turbo eindelijk in Nederland te koop. De prijs is fl.143.000,= en voor de automaat fl.147.000,=
De Twin heeft 282 PK en weegt 1590 KG Topsnelheid is begrenst op 250Km/u In 1993 zal de nissan al fl.160.000,= kosten. Dit is ook de eerste ZX waar een convertible van gemaakt word.
Officieel dan wel te verstaan, want ook van eerdere versies waren convertibles te koop maar nooit officieel door Nissan gebouwd. Deze dus wel. Op de Tokio motor show verschijnt eind 1991 de eerste convertible 300ZXTT. In maart 1992 is deze ZX in Amerika te koop en kost bijna $40.000,=
In Maart 1996 stopt Nissan met de verkoop van de 300ZXTT in Nederland.
Hoofdoorzaak is de steeds strenger wordende emissie eisen. In totaal zijn er 188 stuks van verkocht. De laatste catalogus prijs van de Nissan is fl.183.200,=
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
doe mij dan maar de Mr. Wolf's car :lol: :lol: :lol:
zie het filmpje met Senna!
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Die stond ook op de oorspronkelijk lijst 8) !
Berichten: 164
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
scimitar schreef:Jojoman schreef:Ik vin zo'n ZX ook wel heel erg mooi hoor,
die auto's waren stoer toen ik nog klein was 8)
Waar staat die saaimans Citroën dan?
Ik zie wel een Datsun 240Z
Pas vanaf de 280 heten ze ZX (en zijn ze te lelijk voor woorden)
hock:
Toe ik het schreef had ik al een vermoeden dat ik iets nie goed deed :lol: :lol:
Nou, ja.... die Z dus, die vink wel mooi 8)
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
PP schreef:doe mij dan maar de Mr. Wolf's car :lol: :lol: :lol:
![[Afbeelding: nsxob5.th.jpg]](http://img100.imageshack.us/img100/2943/nsxob5.th.jpg)
zie het filmpje met Senna!
ik vin m minder...beetje ielig aandoen. Maar das persoonlijk natuurlijk.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 660
Topics: 12
Lid sinds: Apr 2006
nou, persoonlijk.Die ielige beleving heb ik ook, komt volgens mij door de verhouding van de wielbasis ten opzichte van de carrosserie
45 1993,v70 awd 97
Berichten: 1.090
Topics: 14
Lid sinds: Mar 2005
Volgens mij gaat het bij zoiets meer om de rijeigenschappen...
Berichten: 795
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2005
En die zijn goed!
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook