Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voortbestaan Volvocars
abbabak schreef:En toen werd het Ford... Cry

Maar voor hoe lang nog? Ford loopt niet zo best, gaan geruchten dat ze Jaguar, Aston Martin en zelfs Volvo willen verkopen. Ook gaan er geruchten dat Volvo AB Volvo Cars terug wil... Nu met zijn allen op onze knieen en diepe buigingen maken richting het noorden, misschien dat het helpt Big Grin
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Antwoord
Hopelijk verkopen ze Volvo niet. Want dan komt het in handen van GM of VW en die halen de ziel zonder enige moeite uit een merk. (zie Saab, Seat noem maar op) Ford laat Volvo tenminste nog zn eigen identiteit houden en gebruikt Volvo om andere merken (Ford zelf oa) te verbeteren ipv andersom. Focus zit nu ook een Volvo 2.5 - 5 pitter in. Beetje minder, maar iig beter dan dat er een Volvo met een Focusmotor zou zijn denk ik dan.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:Hopelijk verkopen ze Volvo niet. Want dan komt het in handen van GM of VW en die halen de ziel zonder enige moeite uit een merk. (zie Saab, Seat noem maar op) Ford laat Volvo tenminste nog zn eigen identiteit houden en gebruikt Volvo om andere merken (Ford zelf oa) te verbeteren ipv andersom. Focus zit nu ook een Volvo 2.5 - 5 pitter in. Beetje minder, maar iig beter dan dat er een Volvo met een Focusmotor zou zijn denk ik dan.

VOLVO zal niet in handen komen van GM en/of VW (GM heeft het geld gewoonweg niet en VW heeft het merk niet nodig.)

En voor wat betreft het andersom gebruik van motoren. Helaas heeft VOLVO de opdracht gekregen de 2.4 liter 140 PK vijfcylinder motor in te ruilen voor 2.0 liter viercylinder 145 pk uit de Ford Focus.
Een zeer grote achteruitgang voor wat betreft het fantastische koppel van de vijfcylinder motoren.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Antwoord
a...dat is minder. Een 4 pitter uit een fordje in een Vulva. Maar wie zou dan potentieel koper kunnen zijn? Renault? :lol:
Antwoord
TheSaint77 schreef:Hopelijk verkopen ze Volvo niet. Want dan komt het in handen van GM of VW en die halen de ziel zonder enige moeite uit een merk. (zie Saab, Seat noem maar op) Ford laat Volvo tenminste nog zn eigen identiteit houden en gebruikt Volvo om andere merken (Ford zelf oa) te verbeteren ipv andersom. Focus zit nu ook een Volvo 2.5 - 5 pitter in. Beetje minder, maar iig beter dan dat er een Volvo met een Focusmotor zou zijn denk ik dan.

Ik wil niet lullig doen, maar de viercilindermotoren in de C30/S40/V50 zijn reeds 'Focus'motoren.
Ford is net zo rot als GM als het om de mentaliteit gaat.
VW heeft idd geen interesse in een Volvo.
Renault of PSA zou een optie kunnen zijn en wellicht Toyota, why not?
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Antwoord
Maurice,
Ik zag dat jij ook al gereageerd had bij het VOLVO-forum en bij Autoweek.

Eventueel zou Renault een goede partner kunnen zijn maar dat is toen door Renault zelf afgekapt. Ze zijn toen heel snel Nixxan gaan kopen. Toyota kan, maar of die mentaliteit bij VOLVO past. De betrouwbaarheid zal er wel op vooruit gaan overigens.

Nee, voorlopig zie ik nog even geen andere oplossing dat VOLVO een management buy out doet. En rustig gaat zoeken naar een nieuwe partner.
De korte termijnvisie (waar ik het op het VOLVO-forum ook al over had) van Ford begint nu toch wel knap irritant te worden.
Ze willen het maar niet gaan zien, dat een korte termijn visie uiteindelijk de doodsteek is. (En Ford is net als GM eigenlijk al failliet.)
Antwoord
interessante discussie dit. Dus ik heb m ff gesplitst.

480rider schreef:De korte termijnvisie (waar ik het op het VOLVO-forum ook al over had) van Ford begint nu toch wel knap irritant te worden.
Ze willen het maar niet gaan zien, dat een korte termijn visie uiteindelijk de doodsteek is. (En Ford is net als GM eigenlijk al failliet.)

Kun je dit toelichten?
Antwoord
TheSaint77 schreef:interessante discussie dit. Dus ik heb m ff gesplitst.

480rider schreef:De korte termijnvisie (waar ik het op het VOLVO-forum ook al over had) van Ford begint nu toch wel knap irritant te worden.

Kun je dit toelichten?

Even een toelichting van mijn kant:

Qua autoverkopen leiden deze bedrijven de Amerikaans markt en lijden ze al jaren zwaar.
De verkopen worden elk jaar opnieuw kunstmatig op niveau gekrikt, door mega kortingsacties. Zo lijkt alles nog OK, maar wordt dus niet meer verdient aan de verkoop.
Vroeger was alles in eigen hand (vooral Ford was zeer berucht, tot aan een eigen bedrijfs geheime dienst aan toe). Alle toeleveranciers waren van de bedrijven in kwestie.
Die toelevering is al afgestoten, want die draaiden met verlies. (Heel gek, als je de USA kwaliteit kent Cry ) Bv. Delco is technisch failliet (GM).
Er wordt alleen nog maar verdient op de financiele producten, de Ford bank, voor al uw (auto-)leningen.
Op het moment dat de USA consument de wagens niet meer met korting kan kopen en/of niet meer financiert, is er een groot probleem :?

Dus op het bouwen en verkopen van auto's zijn deze bedrijven technisch failliet.
[size=9px]Dit is geheel mijn eigen mening en inzicht, gebaseerd op vanalles, maar vooral gevoel en een beetje autobladen en het journaal Big Grin [/size]
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
Nou Saint,
Scimitar heeft het eigenlijk al volledig verwoord.

Momenteel maakt de automobieldivisie van Ford alleen winst op VOLVO en sinds kort Land Rover. Terwijl Aston Martin nu op de nullijn zit (voor het eerst sinds jaren.)

Op Ford automobielen wordt zwaar verlies geleden (ook de europeese tak) evenals op Jaguar.
Een kleiner bedrijf zou bij dit percentage verlies dat al jaren duurt. Failliet verklaard zijn.

Nu denkt Ford door de directe verkoop van bepaalde divisies hun verlies te beperken. Maar vergeet daarbij dat dit slechts voor de korte termijn is.
Ze snoeien niet in die dingen die het voor de lange termijn beter maken.

Eigenlijk is het net zo gesteld met GM. Maar daar krijgt SAAB nu eindelijk, na veel gesteggel, weer een beetje de vrije hand. En wordt daar nu weer in geïnvesteerd. Ze hebben dus geleerd van Ford en Volvo, terwijl Ford dat nu net een beetje teniet aan het doen is. Hoezo korte termijn denken.

Het is inderdaad zo dat Ford Finance en VOLVO de verliezen bij Ford Motorcompany nog een beetje dragelijk maken.
Antwoord
klinkt allemaal zorgelijk. Ik wist dat het niet echt goed ging met Ford en GM, maar ik wist het niet zo gedetailleerd.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvocars in de showroom v700r 17 20.490 6 October 2009, 20:37
Laatste bericht: Belg

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)