Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat zou het kunnen zijn?
Ha jongens, ik ben gaan kijken bij een mooie zilvere 245 2.1 DL uit 1978. Bijna zonder roest, 200.000 km en nog goed in de lak.

Bij de proefrit merkte ik wel dat hij niet zo goed remt. Als je het rempedaal een paar keer achter elkaar intrapt (stilstaand) voel je dat hij druk opbouwt maar daarna kan je toch er weer redelijk doorheen trappen. De eigenaar zegt dat de leidingen ontlucht moeten worden maar ik denk dat er meer aan de hand is (hoofdremcylinder?)

Wat denken jullie?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
oude remolie???
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
PP schreef:oude remolie???
zou de druk daardoor kunnen verminderen?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Duidt op interne lekkage in de hoofdremcilinder. De rubbers daarin zijn versleten of de boring is verroest (dat laatste heb ik vaker gezien). Verroeste hrc is niet te redden, ga langs Start en trek 150 euro van de prijs af.

Marc
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
bedankt Marc! Zoiets verwachtte ik ook al. 150 euro is dat de prijs voor een hrc of wat je een garage betaalt?
Antwoord
Ik denk dat dat de prijs van een nieuwe hoofdremcilinder alleen is, maar je kunt ook een gebruikte nemen van een auto die nog maar kort op de sloop staat.
Het monteren is zo gebeurd;het meeste werk is het opnieuw ontluchten van het remsysteem.
Antwoord
Big Grin Big Grin
bestel bij Ronald van Estate Services, vraag om een gereviseerde, en tik 75.- euro af Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
nou da's nog eens goedkoop
Antwoord
Ik heb dit ook gehad, en ik heb mijn hoofd erover gebroken wat dit was. Het storingsbeeld is wazig.

Bij mij:

Auto remt slecht. Na hard trappen schiet het pedaal een stukje door. Later bleek dit te komen door totaal vastzittende remklauwen. Ik heb deze toen allen vervangen (nieuwe kosten minder dan 150 euro per stuk en zou ik toch aanraden boven gereviseerde !).

De Volvo 200 heeft erg goede remmen. 4 zuigerremklauwen worden al bijna niet meer gebruikt. terwijl ze juist erg fijn zijn. Het nadeel is dat ze wel eens vast gaan zitten. Een beetje lief zijn voor je auto en jezelf en 4 nieuwe remmetjes bestellen doet wonderen. Enne... Het zijn wel je remmen hà?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Als er toch een nw cq revisie hrc in moet, gelijk even navragen of ze verschillende binnendiameters kunnen leveren.
Hoe kleiner de diameter des te sneller/agressiever reageren de remmen.
Als je daar niet van houd (het citroen-remmen zeg maar) kan je of de standaard aanhouden of misschien een wat grotere diameter.
Uiteindelijke remmen ze natuurlijk allemaal even hard, maar het gevoel in het pedaal kan je wel aanpassen met de hoofdremcylinder.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke schijven zijn uitwisselbaar? Hansepans 6 5.476 10 July 2012, 21:13
Laatste bericht: Jw240
  wat kan kan er nog meer mis zijn? rembekrachtiger? volvo fan 2 3.782 7 April 2011, 12:36
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)