Berichten: 301
Topics: 11
Lid sinds: May 2006
Hoi
Volgens mij sputtert mijn benzinepomp, hij maakt een soort raar zoemend, slurpend geluid. Is hij bijna aan zijn einde?
BVD
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Berichten: 112
Topics: 2
Lid sinds: Jul 2006
brandstofpomp hoor je altijd iets, maar als het geluid harder , of anders is, dan is er wel iets aan de hand.
*pomp kan idd bijna "op" zijn.
*filters kunnen bijna dicht ziten.
*en wat ook wel eens gebeeurd, dat de brandstof druk regelaar gaat lekken, of zelfs dicht blijft zitten - waardoor de brandstof druk veel te hoog word.
door deze hoge druk zal de motor zeer slecht lopen, en de pomp een heel berooerd geluid gaan maken. :?
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F
Berichten: 322
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2005
Als de brandstofpomp al een paar jaartjes meegaat en de benzinetank is bijna leeg, dan begint hij ook heel vaak te zoemen tot het irritante toe.
Tanken tot hij meer dan halfvol is en weg is het gezoem !!
Berichten: 301
Topics: 11
Lid sinds: May 2006
J.velde schreef:*en wat ook wel eens gebeeurd, dat de brandstof druk regelaar gaat lekken, of zelfs dicht blijft zitten - waardoor de brandstof druk veel te hoog word.
door deze hoge druk zal de motor zeer slecht lopen, en de pomp een heel berooerd geluid gaan maken. :?
De druk is inderdaad te hoog of te laag, zagt meneer lambda. Is dit ding schoon te maken/makkelijk te controleren? Of word het toch vervangen.
Pierre van Aert schreef:Als de brandstofpomp al een paar jaartjes meegaat en de benzinetank is bijna leeg, dan begint hij ook heel vaak te zoemen tot het irritante toe.
Tanken tot hij meer dan halfvol is en weg is het gezoem !!
Ja er word altijd op LPG gereden, dus er zit altijd niet veel in, voor gewichtsbesparing. Zal dit ook eens proberen als niks anders helpt :!:
Bedankt
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Berichten: 112
Topics: 2
Lid sinds: Jul 2006
Als de drukregelaar defect is dan moet je hem altijd vervangen.
ding zit op de injectie rail, en er zit een vacuum slangetje op,
test 1: uit deze vucuum aansl. mag geen benzine komen.
test 2:haal de retour leiding los, en kijk of er benzine uitkomt bij draaiende motor, hang er wel een fles ofzo onder!
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F
Berichten: 301
Topics: 11
Lid sinds: May 2006
Ja, zal even kijken!

Duur onderdeel zeker bij de dealer

(100 euro?)
En moet het bij een draaiende motor? is op contact niet genoeg?
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Berichten: 112
Topics: 2
Lid sinds: Jul 2006
Volgens mij ziet hij er wel iets anders uit.
kost idd wel een paar tientjes.
maar ben eerst zeker of hij werkelijk stuk is.
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F
Berichten: 112
Topics: 2
Lid sinds: Jul 2006
contact is ook goed, maar de pomp zal dan slecht 2 sec draaien,
maar moet wel lukken dan.
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F
Berichten: 301
Topics: 11
Lid sinds: May 2006
Bij mij draait ie niet 2 sec maar oneindig lang als ik 'm op contact heb... :oops: En hij ziet er inderdaad iets anders uit, 1 aansluiting aan de zeikant.
volvoloos<br /><br />One who forms and expresses judgments of the merits, faults, value, or truth of a matter.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ik had zo'n kapotte drukregelaar, tijdens het rijden op LPG verdween er steeds meer benzine. Motor begon ook vreemde huppeltjes te maken door extra onvoorspelbare benzinetoevoer.
Als-ie lek is komt er dus benzine uit de aansluiting van de vacuumslang druppen/spuiten bij draaiende motor (vacuumslangetje loshalen en afdoppen).
Ik heb geprobeerd te rijden zonder vacuumslang aan de drukregelaar (om benzinegebruik te stoppen), maar dan gaat de druk idd enorm oplopen en de hoofdpomp herrie maken. Heb ik een dag mee gereden, pomp heeft het overleefd.
Regelaar was 114 euro bij de dealer, wel leuk zo'n glimmend ding tussen alle olie en bruine roest.
Marc
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969