9 July 2006, 22:50
Vandaag kwam ik een 240 tegen en de bestuurder zwaaide, dat gaf een erg knus gevoel, luidkeels teruggezwaaid natuurlijk.
De 240 geeft zowiezo een knus gevoel, vooral sinds de voorstoel recht staat en de vulling opgelapt is. De voor mij zoevende kreukelzone heeft er ook mee maken. Ook fijn om te weten dat Volvo de auto zo onderstuurd heeft gemaakt dat-ie met de voorkant eerst uit de bocht vliegt, een auto waar over is nagedacht tot en met.
Daardoor kan je met deze Volvo kan je autorijden zoals autorijden bedoeld is, je bent op punt A, drukt op het gaspedaal en ineens ben je op punt B, maakt niet uit welke versnelling (of wat er tussen punt A en B stond).
De ruil was een 240 tegen de 66 van mijn opa, allebei wit. De voorruit staat ook onder dezelfde hoek ongeveer en het ontwerp oogt net zo hoekig, daar houden de overeenkomsten wel op.
Bij aankoop was de lak trouwens zwart van de poep, ik heb een dag per vierkant meter staan poetsen.
De techniek voldoet aan de verwachtingen, alleen de versnellingsbak is nu al kapot (300.000 km). Toch een net tweede(?)handsje, alleen het pomprelais leverde twijfelachtige prestaties en het verlichtingsrelais viel uit (vlak na de APK toevallig).
Kortom ik ben erg blij met dit bakbeest (wegenbelasting betalen is minder, met zo'n LPG tank).
Misschien levert dit een plaatje op:
![[Afbeelding: zondernummerborden0jw.th.jpg]](http://img98.imageshack.us/img98/2861/zondernummerborden0jw.th.jpg)
Hmm, blijft klein, afijn het is een echte originele witte 240 met 740 wielen voor.
Ik ben bezig de wielen om te zetten naar 15 inch met 195/65 banden. Ik heb het idee dat de voorkant nu strakker rijdt dan de achterkant!
Marc
De 240 geeft zowiezo een knus gevoel, vooral sinds de voorstoel recht staat en de vulling opgelapt is. De voor mij zoevende kreukelzone heeft er ook mee maken. Ook fijn om te weten dat Volvo de auto zo onderstuurd heeft gemaakt dat-ie met de voorkant eerst uit de bocht vliegt, een auto waar over is nagedacht tot en met.
Daardoor kan je met deze Volvo kan je autorijden zoals autorijden bedoeld is, je bent op punt A, drukt op het gaspedaal en ineens ben je op punt B, maakt niet uit welke versnelling (of wat er tussen punt A en B stond).
De ruil was een 240 tegen de 66 van mijn opa, allebei wit. De voorruit staat ook onder dezelfde hoek ongeveer en het ontwerp oogt net zo hoekig, daar houden de overeenkomsten wel op.
Bij aankoop was de lak trouwens zwart van de poep, ik heb een dag per vierkant meter staan poetsen.
De techniek voldoet aan de verwachtingen, alleen de versnellingsbak is nu al kapot (300.000 km). Toch een net tweede(?)handsje, alleen het pomprelais leverde twijfelachtige prestaties en het verlichtingsrelais viel uit (vlak na de APK toevallig).
Kortom ik ben erg blij met dit bakbeest (wegenbelasting betalen is minder, met zo'n LPG tank).
Misschien levert dit een plaatje op:
![[Afbeelding: zondernummerborden0jw.th.jpg]](http://img98.imageshack.us/img98/2861/zondernummerborden0jw.th.jpg)
Hmm, blijft klein, afijn het is een echte originele witte 240 met 740 wielen voor.
Ik ben bezig de wielen om te zetten naar 15 inch met 195/65 banden. Ik heb het idee dat de voorkant nu strakker rijdt dan de achterkant!
Marc
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969