Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Detroit EZ locker / Truetrack
#1
Ik ben van plan een van de bovenstaande differentieels in Amerika te gaan bestellen. Zijn er meer mensen in geinteresseerd ? De prijzen zijn:

250 dollar voor de EZ locker (ongeveer 350 euro eenmaal thuis, BTW, invoer en verzendkosten)
350 dollar voor het Torsen differentieel Truetrack (450 euro)

De EZ locker is in het bijzonder geschikt voor drifters. Maar heeft als nadeel dat de auto op lage snelheden wat bonkt en stoot door een ingrijpend differentieel. Ook op lange snelle bochten kan dit gebeuren. Er zitten geen slijtende delen in dus het is een zeer robuust systeem.

De Truetrack is een Torsen differentieel. Deze perst een wormwiel tegen een huis waardoor frictie ontstaat. Dit differentieel is bijzonder geschikt voor op de weg met een wat sportieve berijder. Het binnenwiel zal niet meer doorslaan maar er zal tractie zijn en wellicht zal de auto zelfs uitbreken. Dit differentieel is minder geschikt voor driters omdat bij erg veel slip de shimms zullen slijten en het differentieel minder goed zal gaan werken. Er bestaat ook een Truetrack met een circuit-preload.

Iemand geinteresseerd ?

Zijn er eventueel ook mensen die ervaring hebben met deze differentieels en een advies hebben welke te gebruiken ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#2
Ik heb inmiddels een Truetrack 912A411 besteld. Dit is een torsendifferentieel met hoge preload geschikt voor op de weg / circuit. Er gaan stemmen dat deze niet in de 1031 as past van Volvo maar wel in de 1030/DANA 30 as. Ik heb een 1031 as en ben eigenwijs. Er zijn namelijk ook positieve verhalen over de inbouw in een 1031 as.

Ik laat weten hoe de inbouw gaat als ik de spullen binnen heb.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#3
En hij is binnen !

Goodies !

[Afbeelding: Truetrack.JPG]

De Dertroit Truetrack Torsen differentieel. Deze moet de achterwielen beschermen tegen de 200+ paardjes die zo rap mogelijk de bocht omwillen. Waar het op neer gaat komen... 2 bandjes zullen slijten.. bandjes van 100 euro per stuk, oei...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#4
Downside......

Er zitten geen shimm's bij....

Het lager van de pinion is niet goed.....

Er zitten geen keerringen bij....

Ai...

Dat wordt heel goed nameten want het Diff afstellen is niet gemakkelijk. Ik heb er gelukkig wel slide-on lagers bij die heel gemakkelijk over de behuizing glijden. Daardoor kan ik snel shimm's verplaatsen.

Het zou zo moeten zijn dat ik de shimm's van de oude Diff pak en deze overzet op de nieuwe dat ik dan een goede afstelling heb. ALS de oude goed stond afgesteld. En als de toleranties klein genoeg zijn....

Plan van aanpak:

Don't fix it if it ain't broken...

Dus:

Auto op de brug.
Steekassen demonteren.
Diff demonteren.
Cardan loskoppelen.
Zeer kritisch naar het pignion lager en keering kijken.
Als het kan: gewoon laten zitten.
Lagers van het oude diff demonteren
Shimms overzetten op het nieuwe diff
De boel monteren
Tanden insmeren met lippenstift Tongue
Paar rondjes draaien
Drukbeeld bekijken en vergelijken met de chart.
Steekassen monteren
Klaar !

Klinkt simpel... Dag werk ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#5
Nog meer pakjes:

Wheelspacers. De achteras verbreden met 60mm (2x30mm).

[Afbeelding: Spacer.JPG]

Ze zijn te krijgen in 2 afmetingen:

25mm en 30mm

Je schroeft de spacers met de originele (kleine) moeren op de plek en vervolgens zet je het wiel vast met nieuwe Volvo 850 wielbouten.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#6
Ik heb overigens geen douane bill gezien voor de Truetrack. Wellicht is ie er door de vreemde factuur doorheen geslipt. Dat zou betekenen dat ik mijn diff voor aanzienlijk minder geld heb...

Met lagers en verzendkosten was ik iets over de 500 dollar kwijt. Zo'n 400 euro.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#7
erg mooi spul. helaas is het lang sparen voor mij, en bij iets als een diff inbouwen ben ik alleen maar bang dat ik het niet goed doe en de boel in de soep draait.
waar heb je die spacers vandaan? op turbobricks is iemand die ze zelf cnc freest, misschien bij hem gekocht?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#8
He Bozzma,

Kan je die wheelspacers ook gebruiken om T5-R velgen onder je 240 te schroeven?
Of kan dit al door langere wielbouten te monteren en dan een verbreder?
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
Antwoord
#9
Chiel schreef:He Bozzma,

Kan je die wheelspacers ook gebruiken om T5-R velgen onder je 240 te schroeven?
Of kan dit al door langere wielbouten te monteren en dan een verbreder?
240 heeft ET van 20 mm, 850 heeft ET van 43 mm d8 ik. kom dus perfect uit of ietsje breder dan standaard.
nieuwere v70 etc heeft ET van 49 mm meen ik, V50 heeft 52.5 mm
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#10
R-velgen, 18 inch misschien wel dus?
45 1993,v70 awd 97
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Detroit TrueTrac 912A374 1:3,54 and lower Dana 30 burgixxl 5 5.164 7 November 2019, 18:21
Laatste bericht: burgixxl
  dana 30 locker nick740 17 12.173 8 May 2010, 23:34
Laatste bericht: nick740

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)