4 April 2024, 20:46
Weet iemand dat misschien, de vraag over de lengte van de één na laatste demper? En welke materialen heb ik nog meer nodig om deze te monteren op bestaande uitlaatdelen?
Even voorstellen
|
4 April 2024, 20:46
Weet iemand dat misschien, de vraag over de lengte van de één na laatste demper? En welke materialen heb ik nog meer nodig om deze te monteren op bestaande uitlaatdelen?
5 April 2024, 10:45
Er zijn in hoofdzaak twee verschillende versies, die van de turbo heeft dikkere pijpen en is misschien wat korter/langer ergens.
Plaatje: https://www.estateservices.nl/uitlaat-en...5B%5D=Alle Uitlaatklemmen breken vrijwel altijd af en dat is maar beter ook, dat scheelt een hoop gesleutel. Dus nieuwe altijd. Maak jezelf blij en smeer alle flenzen en wat verder nog moet verdraaien in met koperpasta
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
![]()
Bedankt voor je reactie.
Mbt de uitlaat klem, welke diameter moet ik hebben? 58 mm? Moet er ook een (nieuwe) klem over de demper zelf ? Mvg.
6 April 2024, 15:51
Oh de ophangbeugel, ligt eraan hoe roestig etc. Boutje zal wel breken maar daar kan je een andere voor vinden.
Ik denk dat 58-60 de voorkant wel zal klemmen, en achter is ie waarschijnlijk wat dunner dus dan kom je aan iets van 55. Iets te ruime klem is beter dan precies pas. Die luxe klemmen met 1 bout zijn wat flexibeler dan die U vormige met twee moertjes.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Bedankt voor je reactie
3 October 2024, 19:15
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 October 2024, 19:17 door 940 station 1992.)
Volvo is still going strong. Alleen gedurende de laatste paar weken zo nu en dan slaat de motor af tijdens het rijden. Een alleen (wat ik me kan herinneren) bij gas los of koppeling in. Alle lampjes op dashboard branden dan en kan tijdens rijden ook gewoon weer starten en rijden. Enig idee wat hiervan de reden kan zijn?
Mvg.
29 March 2025, 09:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 March 2025, 09:13 door 940 station 1992.)
Helaas laat de 940 me voor nu even in de steek.
Afgelopen vrijdag rookontwikkeling uit de uitlaat en daarna niet meer mee gereden. Rook was grijs/blauw en ruikt verbrand en ik hoop op Turbo en niet koppakking... Turbo en koppakking zijn in het verleden al eens vervangen. Us het een goede test om koppakking uit te sluiten om koelvloeistofreservoir dop af te nemen en te zien bij stationair lopende motor of koelvloeistof borrelt? Of andere tips om te achterhalen wat de oorzaak is?
29 March 2025, 15:10
Klinkt als olie of benzine.
Carterventilatie in orde? Anders de turbo een verdachte, lijkt me een prijziger dan een koppakking overigens. Een continue inspuitende injector zou ook mogelijk kunnen. Geen lambda lampjes/codes?
29 March 2025, 18:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 March 2025, 20:41 door 940 station 1992.)
Bedankt voor je reactie.
Oh ja, er was veel mayonaise aan de olie vul dop, maar dat kan ook veroorzaakt worden door dagelijks korte stukken rijden heb ik begrepen Hoe controleer ik de carterventilatie?
29 March 2025, 21:45
Carterventilatie is de rubberslang van kleppendeksel naar luchtfilter/inlaat. Idee is dat de dampen dan afgezogen worden en meegaan naar de verbrandingskamers. Er zit meestal ook een 'vlamdover' in, een plastic deel met een filtertje.
Als je aangeeft veel mayo bij de vuldop te hebben, dan is er ook een grote kans dat dat fliterje met mayo is dichtgeslibt.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|