22 February 2009, 22:53
We zijn weer terug, mijn vrouw en ik, van een kort weekendje Zweden.
Vorige week heb ik via Blocket (de Zweedse marktplaats) een witte Volvo 240 GL Estate uit 1990 gekocht.
Het plan was om naar Zweden te vliegen en dan terug te rijden maar de APK (bilprövning) was verlopen en de auto geschorst. Kon er dus niet mee rijden.
Daarom als alternatief een autoambulance gehuurd en heen en weer gereden naar Malmo.
Vrijdagmiddag vertrokken en na wat oponthoud door files tussen Bremen en Hamburg, ze zijn daar met de weg bezig, 's avonds mooi op tijd voor de nachtboot Travemunde Trelleborg
De auto viel op het eerste gezicht een beetje tegen. Niet schoongemaakt en vol met troep van de eigenaar. Hij stond al een paar maand op een parkeerplaats bij een flatgebouw.
Uiteindelijk hem toch maar gekocht en direct naar de haven gebracht zodat wij nog een dagje zonder aanhanger door Malmo konden rijden om wat te winkelen.
Zaterdagnacht terug gevaren met de vrachtboot van Finnlines tussen Malmo en Travemunde.
Zondagmiddag stond de 240 dus bij mij achter het huis.
Als eerste heb ik hem gewassen en nog eens goed gekeken wat ik nu eigenlijk gekocht had.
Een Volvo 240 GL estate uit 1990
* 290000 km
* Monroe compressor met dashboard schakelaar
* Originele radio CR-4020
* Motorverwarming
* Koplampwissers
* Stoelverwarming
* Snow caps
* Centr. vergrendeling
* B230 motor
* Redelijk roestvrij
* Geen deukjes
Wat moet er in eerste instantie gebeuren?
* Stoelverwarming werkend maken
* Achterlichtglas vervangen
* Achterdeurdempers vervangen
* Klepscharnier bedrading repareren.
* Banden/velgen vervangen (iemand iets beschikbaar?)
* Eens een keer goed poetsen
De vorige eigenaar had al een paar 240 kwaaltjes laten repareren
* Nieuwe kachelventilator.
* Nieuwe benzinetankvlotter.
Al met al een leuk weekend en nu de Volvo bij mij in de schuur staat valt hij me alleszins mee.
Dan hier nog een paar foto's. Ik kom vast wel met vragen via andere topics.
klik hier voor een Slideshow
Vorige week heb ik via Blocket (de Zweedse marktplaats) een witte Volvo 240 GL Estate uit 1990 gekocht.
Het plan was om naar Zweden te vliegen en dan terug te rijden maar de APK (bilprövning) was verlopen en de auto geschorst. Kon er dus niet mee rijden.
Daarom als alternatief een autoambulance gehuurd en heen en weer gereden naar Malmo.
Vrijdagmiddag vertrokken en na wat oponthoud door files tussen Bremen en Hamburg, ze zijn daar met de weg bezig, 's avonds mooi op tijd voor de nachtboot Travemunde Trelleborg
De auto viel op het eerste gezicht een beetje tegen. Niet schoongemaakt en vol met troep van de eigenaar. Hij stond al een paar maand op een parkeerplaats bij een flatgebouw.
Uiteindelijk hem toch maar gekocht en direct naar de haven gebracht zodat wij nog een dagje zonder aanhanger door Malmo konden rijden om wat te winkelen.
Zaterdagnacht terug gevaren met de vrachtboot van Finnlines tussen Malmo en Travemunde.
Zondagmiddag stond de 240 dus bij mij achter het huis.
Als eerste heb ik hem gewassen en nog eens goed gekeken wat ik nu eigenlijk gekocht had.
Een Volvo 240 GL estate uit 1990
* 290000 km
* Monroe compressor met dashboard schakelaar
* Originele radio CR-4020
* Motorverwarming
* Koplampwissers
* Stoelverwarming
* Snow caps
* Centr. vergrendeling
* B230 motor
* Redelijk roestvrij
* Geen deukjes
Wat moet er in eerste instantie gebeuren?
* Stoelverwarming werkend maken
* Achterlichtglas vervangen
* Achterdeurdempers vervangen
* Klepscharnier bedrading repareren.
* Banden/velgen vervangen (iemand iets beschikbaar?)
* Eens een keer goed poetsen
De vorige eigenaar had al een paar 240 kwaaltjes laten repareren
* Nieuwe kachelventilator.
* Nieuwe benzinetankvlotter.
Al met al een leuk weekend en nu de Volvo bij mij in de schuur staat valt hij me alleszins mee.
Dan hier nog een paar foto's. Ik kom vast wel met vragen via andere topics.
klik hier voor een Slideshow
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67