14 October 2021, 17:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 October 2021, 21:30 door Grey240Polar.)
Mooi gedaan!
Ja, die draaicirkel. Die heeft Volvo al redelijk vroeg heel klein gemaakt. De Amazon had geloof ik al een kleinere draaicirkel dan zijn eeuwig geproduceerde tijdsgenoot, de Austin/Morris Mini. De 200-serie: van hetzelfde laken een pak, nu de temperaturen weer richting de overstap naar winterbanden aan het zakken zijn voel ik weer het geschraap van de voorwielen als ik ver instuur en achteruit rijd. Dat voelt toch elke keer weer een tikkie dramatisch aan. En dat is doorgegeven aan de 700/900-serie. Daarna? Geen idee.
Dat gewicht t.o.v. formaat verhoudt zich bij die oude Volvo's inderdaad goed omdat er nog niet zoveel veiligheid en luxe in zit als tegenwoordig standaard wordt geacht.
Wellicht ben ik met mijn 245 met zijn 1324 kg ledig gewicht en €171 belasting per kwartaal nog wat goedkoper uit dan jij met je 945.
Nou heb ik dan ook wel het meest basic basismodel dat er was (in 1992). En dat betekende destijds dat je een heleboel niet kreeg dat nu standaard is.
ABS, EPS, airbags, centrale deurvergrendeling, airbags, airco, elektrische spiegels en elektrische ramen. Niets van dat alles in mijn 245. Niet eens een toerenteller!
Maar wat er niet in zit weegt niks en kan niet kapot. Een VW Golf hatchback uit 2018 weegt bijv. al 1201 kg ledig.
Ja, die draaicirkel. Die heeft Volvo al redelijk vroeg heel klein gemaakt. De Amazon had geloof ik al een kleinere draaicirkel dan zijn eeuwig geproduceerde tijdsgenoot, de Austin/Morris Mini. De 200-serie: van hetzelfde laken een pak, nu de temperaturen weer richting de overstap naar winterbanden aan het zakken zijn voel ik weer het geschraap van de voorwielen als ik ver instuur en achteruit rijd. Dat voelt toch elke keer weer een tikkie dramatisch aan. En dat is doorgegeven aan de 700/900-serie. Daarna? Geen idee.
Dat gewicht t.o.v. formaat verhoudt zich bij die oude Volvo's inderdaad goed omdat er nog niet zoveel veiligheid en luxe in zit als tegenwoordig standaard wordt geacht.
Wellicht ben ik met mijn 245 met zijn 1324 kg ledig gewicht en €171 belasting per kwartaal nog wat goedkoper uit dan jij met je 945.
Nou heb ik dan ook wel het meest basic basismodel dat er was (in 1992). En dat betekende destijds dat je een heleboel niet kreeg dat nu standaard is.
ABS, EPS, airbags, centrale deurvergrendeling, airbags, airco, elektrische spiegels en elektrische ramen. Niets van dat alles in mijn 245. Niet eens een toerenteller!
Maar wat er niet in zit weegt niks en kan niet kapot. Een VW Golf hatchback uit 2018 weegt bijv. al 1201 kg ledig.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47