Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen
#21
Er zit nog een hitteschildje op. Misschien ben je net zo duur uit met alles van ene leverancier, altijd lastig hier en daar spullen bij elkaar zoeken.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#22
Als ik jou was bestelde ik gewoon alles in eens bij een leverancier heb je alles nieuw.
En weet je dat alles ook past heb je ook geen gezeik met monteren.
Kost misschien iets meer maar brengt je dan ook geen frustraties.
Kan je ook beter meteen de rubbers mee bestellen.
Die gaan ook nog wel is kapot.
Antwoord
#23
Bedankt voor de input.
Ik zit eraan te denken een lasapparaat aan te schaffen om evt de uitlaat te lassen.
Dempertje zelf is volgens mij nog in goede staat, buiten de scheur en afgebroken ophanging.
Kosten zijn ongeveer gelijk aan uitlaatdemper en toebehoren.
Mocht er bij de APK ellende naar boven komen qua kosten, en de reparatie eigenlijk te duur wordt, heb ik nog een lasapparaat waar ik in de toekomst mee uit de voeten kan.
Heb zo vaak glaswerk moeten uitbesteden$$$

Hier enkele foto's van de te lassen uitlaat, misschien kunnen jullie aangeven of lassen nog te doen is (zonder laservaring)

[Afbeelding: IMG-20210911-WA0000.jpg]

[Afbeelding: IMG-20210911-WA0001.jpg]

[Afbeelding: IMG-20210911-WA0002.jpg]
Antwoord
#24
Pfff een kleine cursus APK lassen. Mijn zwager zegt dat uitlaten lassen zonde vd tijd is, maar ik had al een lasapparaat voor plaatwerk dus ik las geregeld een pijpje ergens aan.

Die draagbeugel is dik, de wand vd demper is dun, alles zit onder de roest en zink, maar als je schoon begint en vooral mikt op het dikke deel krijg je dat wel vast met nul ervaring. Die andere ophangbeugel is zo ver geroest dat het metaal geen sterkte meer heeft, het hele ding zit met boutjes vast (boutkopjes passen niet meer in een sleutel 13) kan je vervangen. Of je buigt een stuk ijzer en last dat eraan.
Onder de auto lassen is niet zo lekker.

Die voorste aansluiting van de demper gaat hopelijk nog herkenbaar er af komen, dan kan je kiezen, nieuw stukje pijp ergens vandaan toveren of dit eindje oplappen. De eindkronkel heeft bijvoorbeeld dezelfde diameter en kan wel 5 cm missen. ALlemaal kielekiele.
Waar de pijp aan de demper zit gelast, zit een dikke rand metaal, daar kan je op mikken met je lastoorts. Begin met drie vier punten vast te lassen, dan laat je alles wat afkoelen en gaat weerskanten centimeter voor centimeter de aansluiting aflassen. Gegarandeerd valt er ergens een gat in je nieuwe/oude stukje pijp, in de lucht kan je niet lassen dus daar moet je dan weer vers metaal bij gaan zoeken in de bak met restjes/snippers/stripjes.

Ik heb een Cebora 155, inmiddels 160, ik denk dat je voor 1000 euro wel een apparaat, gasfles en de rest hebt. Slijptollen, griptangen, etc, genoeg voor jarenlang lasogen, brandplekken in kleding en blaren, maar ook stevige dorpels.
Voor 1000 euro kan je een hoop uitlaten kopen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#25
Oh, ik dacht weg te komen met een elektrode inverter lasapparaat (bijv. hbm 200 arc) a 60-80 euro Smile
Antwoord
#26
Elektrode lassen is toch weer moeilijker op dunne plaat. Stukken moeilijk maar het kan wel, alles kan uiteindelijk. Je gaat gemiddeld meer hitte in het materiaal brengen en blaast er plaatselijk sneller door heen.

ER is ook nog 'gasgevulde draad' geen ervaring mee maar het schijnt te werken mits goede ventilatie.

Het MIG/MAG proces werkt bijna als een tuinslang met gesmolten ijzer, je mikt ongeveer waar je het hebben wilt, drukt op het knopje, het ding spuit ijzer en als je twee tellen later je ogen weer opent ligt daar een glimmend stukje nieuwe auto! Soort van extreem snel drogende ijzerlijm.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#27
Hahahaahaha. GeWeldig weer marc.

Ondersteboven onder een autolassen liggen lassen met electrodes lijkt me een van de verder gaande manieren van zelfkastijding overigens. 
Antwoord
#28
Zou gewoon gaan voor nieuwe pijp plus nieuwe rubbers en klemmen.
Ben je weer klaar voor een euro of 100.
Kan je niet veel van zeggen lijkt me....
Ben je voor jaren weer klaar.
Antwoord
#29
Bedankt allen voor de info.
Ik heb toch maar een nieuw dempertje met 2 klemmen en ophangrubbers besteld.
67 euries incl verzendingSmile

Dat lasapparaat, mig/mag/elektrode komt wel een keer...
Antwoord
#30
Voor wat betreft het aansluiten van de demper: moet ik een of andere uitlaatpasta gebruiken en daarna de uitlaat klemmetjes, of volstaan alleen de uitlaat klemmetjes?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen Latten 4 2.033 1 April 2022, 17:01
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen en jullie mening over mijn aan te schaffen 245 Bacchus 35 18.099 23 December 2021, 18:36
Laatste bericht: Kogelman
  even voorstellen Tjalling 0 1.599 20 May 2018, 11:49
Laatste bericht: Tjalling
  Voorstellen jos380se 0 2.476 1 November 2016, 23:35
Laatste bericht: jos380se
  ff voorstellen shailo 1 3.030 23 July 2015, 22:18
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  FF voorstellen RM 6 4.771 23 September 2010, 07:12
Laatste bericht: RM
  uit Argentinië, even voorstellen, en een vraag pepijnb 8 9.899 16 May 2010, 23:08
Laatste bericht: Marc1970
  Geimporteerde 240 voorstellen 240estate 35 16.859 28 September 2009, 16:32
Laatste bericht: Hejsan!
  Nieuw hier.. effe voorstellen!? Harm 27 13.011 5 June 2009, 23:14
Laatste bericht: Black Moose
  Toch maar eens voorstellen! met vraag over 740 ArjanV 4 3.897 2 March 2009, 10:09
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)