Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
Goed bezig Robert.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Klinkt goed!

Heb je de lambda alleen gebruikt om beter af te stellen?
Of stel je ook de lpg-schroef er 'live' me af? (hierover is wel eerder gerept hier op forum, maar beschikbare info is niet zeer royaal).
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Die LM-1 lambda sensor, is dat zoiets?

http://thedynoshop.net/prod01.htm

[Afbeelding: LM1_Kit_3.jpg]
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Die lijkt me voor afstellen, niet actief ingrijpend.

Dat actief ingrijpen (lambda gestuurde LPG-schroef) waar ik hierboven op doelde staat hier beschreven, vanaf post 14.
Maar dat is dus waarschijnlijk niet waar Dopski het over heeft.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Het is die Arjan post inderdaad. Die hele set had ik ooit eens van Dirk overgenomen. Toen in een la beland. Pas laatst bedacht ik me dat in m had liggen.

De verdamper is gewoon een domme ongeregelde die altijd al in de auto zat.
Antwoord
De afgelopen week voortvarend gestart met de voorwiellagers, remklauwen, -schijven en -blokken aan de voorkant.
Het plaatsen ging allemaal vrij aardig.

Echter het ontluchten zat nogal tegen. Eerst nog met behulp van zwaartekracht en een lang doorzichting slangetje zelf zuigen. Maar de vervolgstap bij het halen van een paar nieuwe flessen remvloeistof, was het aanschaffen van zon drukpotje. Dat werkt wel makkelijk. Pedaal was steeds redelijk hard maar na de motor starten en rem gebruiken werd hij toch zacht. Bij de derde ronde merkte ik dat het pedaal al eigenlijk gelijk vrij hard werd na de eerste klauw ontluchten (klauw LA). Dat was net de klauw waar de nippel niet van los wilde komen en het schroefdraad van het nippeltje beschadigd was. Nog redelijk schoon gekregen maar ook de nieuwe nippel bleek toch iets te lekken. Met het wiel eraf zag ik dat ook de blokken op waren; verdomd goeie trillingsplaatjes zaten daarop of de klauw zat sowieso al vast, want geluid maken deed ie niet.
Dus ook die worden nu vervangen en is eigenlijk het hele remsysteem nu nieuw muv de HRC, handrem en achter schijven.

Ik zoek nog even een goede plek om foto's te uploaden. Photobucket krijg ik nog wel aan de praat, ook zonder links maar zet er tegenwoordig een mooi watermerk doorheen.
Antwoord
Nou die update heeft even op zich laten wachten...

Het ontluchten ging dus niet al te best. Na dat 3x gedaan te hebben begon het toch wel te irriteren. Wat zou het dan kunnen zijn.
Een van de ontluchtingsnippels achter was een beetje gammel; schroefdraad beschadigd en voor de zekerheid een andere in gedaan. Weer ontluchten maar nog steeds zacht pedaal, ook na het gebruik van een hulpsetje (zon drukvatje).

Omdat de remblokken achter al zo slecht waren, de nippel LA leek te lekken.... Besloten de achterklauwen te vervangen. Aangezien ik al ruim een week op de grond had lopen tobben de handdoek in de ring gegooid en voor t eerst in de mijn volvo geschiedenis de auto naar de garage gebracht om te vragen de klauwen achter te vervangen.
Dat duurde een tijd (leiding tot wokkel gedraaid) en na afloop nog steeds zacht pedaal. Dus HRC ook laten vervangen "dan maar alles nieuw".
Maar je raad het al, een hele sloot geld, frustratie en tijd verder nog steeds geen hard pedaal. Hij remt wel prima maar veel dieper dan ik gewend ben.

Dus nu zelf alle flexibele leidingen besteld om die eens te doen en dan de boel goed te ontluchten. Dan moet het toch goed gaan, alles is dan vers (muv de drukbegrenzers).

Afgelopen dagen voor het eerst sinds jaaaaren de auto weer eens gepoetst om de originele kleur weer tevoorschijn te toveren. Bovenwonder nog goed gelukt (muv de delen die eens DIY gerold zijn (kofferklep, motorkap, dak)).
Antwoord
Al een diy-easybleed gemaakt?
Binnen 10 min een hard pedaal in je eentje.

Enneh, benieuwd naar de foto's van de poetsbeurt.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Nee geen DIY setje gemaakt, kwam voor weinig zon bleedsetje tegen bij de automaterialenzaak toen ik nieuw remvloeistof ging halen (had tot die tijd 1L weggetrapt met het pedaal).

Foto zal ik ff uploaden. Een goede overzichts foto heb ik niet, want kort daarna is er een stofwolk saharazand neergedwarreld op de auto.
Antwoord
Is je hoofdremcilinder nog goed? Als die gereviseerd moet worden (of vervangen want die kosten de wereld niet), blijf je een zacht pedaal houden.

Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)