Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Is dat die groene in Vianen? Ik zou die roest een groter probleem vinden dan de hele rest bij elkaar. Met een beetje rondbellen heb je in de omgeving Nieuwleusen voor paar honderd euro, een kratje HJ en een netje droge worst wel een ander blok, bak, radiateur enzo. Roest fiksen kost al snel meer.
Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Waarbij roest onderop, in het zwarte deel vd auto weer een stuk goedkoper is dan roest in het glanzend gekleurde deel vd auto.
De 244's uit 1987 op MP heeft vier gaten in de dorpel en ws. twee binnenin de wielkast, dat kost een uur per gat (slordige modus).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 415
Topics: 67
Lid sinds: Nov 2007
Zoals eerder hier gemeld is. De auto moet keihard zijn. De rest is zoal ik dat noem 'plug alnd play'.
Vooral bij de ouder type 240 en 245 is het wisselen van onderdelen zo dat nodig is eigenlijk niet eens zo moeilijk. En de info hoe en wat is overal te vinden. Zo je een auto hebt die enkel op benzine heeft gereden, gaat die vaak makkelijk tot 300000 km. Ik rijdt altijd op gas, maar dan slijten de kleppen nogal snel en moet de kop na ongeveer 200.000 gereviseerd. Zo je een auto op het oog hebt is het wijs een kenner mee te nemen. Bij de oudere typen zie je zo waar het mis is kwa roest. De bekleding die jii wenst is vrij makkelijk om te wisselen t.z.t. wanneer je een auto naar jouw zin mocht vinden en er mogelijk niet het interieur in zit dat je wenst.
Ik heb een keiharde 245 van 1989 voor 2000 € te koop met prima 200 F motor, maar voldoet geheel niet aan jouw verlanglijstje ;(
Berichten: 696
Topics: 117
Lid sinds: Apr 2012
Tja dit soort auto's kan je 9 van de 10 keer wel weer oplappen meestal voor weinig. (maarrrrrr)
Moet je natuurlijk wel je handjes uit de mouwen willen steken weet niet of je dat ook wil of kan.
En ook beschikken over de juiste en degelijke gereedschappen dat heeft ook niet iedereen.
Anders word het nog een duur geintje.
En kan je beter gewoon een nieuwere Volvo kopen naar mijn idee.
B.v. een v70 classic of het type erna van 2000 en later die koop je voor weinig tegenwoordig.
Moet je natuurlijk geen afgeleefd exemplaar uitzoeken of een met heel veel km's of slecht onderhoud.
Maar er zijn er zat die nog redelijk netjes zijn en gewoon goed onderhouden zijn.
Die voor een reële prijs te koop worden aangeboden.
Waar je gewoon onbezorgd veel km's mee kan maken.
Echt een leuke 240 of een 240 echt mooi maken moet je niet denken dat je dan met 3000 euro klaar bent dat is duurder dan de meeste mensen denken.
Je ziet de laatste tijd dat voor een goede 240 een klein vermogen word gevraagd.
Als je maar een klein budget hebt zal ik de 240 links laten liggen en lekker gaan voor meer comfort en luxe.
En ook nog is goedkoper wat wil je nog meer ... zou ik zeggen.
Als ik jou was zou ik het wel weten kocht ik een leuke v70 of v50 ofzo voor een duizend of 2 en de rest legde ik apart voor onderdelen of reparaties evt.
Berichten: 696
Topics: 117
Lid sinds: Apr 2012
Weer een sedan op mp.
Ook met wat werk er staat bij dat de koppeling versleten is.
Geen roest en een simons uitlaat dat is wel leuk.
2.3 handbak.
Link:
https://link.marktplaats.nl/m1542600797
Hier is nog wel wat leuks van te maken lijkt me...
Berichten: 27
Topics: 4
Lid sinds: Apr 2020
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Dat apparaat in Dalfsen kan je net zo mooi oppoetsen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 27
Topics: 4
Lid sinds: Apr 2020
29 April 2020, 19:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 April 2020, 19:57 door 244w.)
Ik bedoel de combi met het interieur. Maar dat kan wrs ook aangepast worden?!
(29 April 2020, 19:46)Marc1970 schreef: Dat apparaat in Dalfsen kan je net zo mooi oppoetsen.
Contact gezocht. Ben benieuwd
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
29 April 2020, 20:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 April 2020, 20:59 door Marc1970.)
Ja dat beige interieur is waarschijnlijk wel te vinden maar meer in wat oudere modellen (groen, rood, bruin, soms zwart). En vooral Amerikaanse markt versies. Dat is van de ene sedan eenvoudig om te zetten naar de andere.
Zal best leuk staan in een donkerblauwe auto. Er hoort een blauw interieur in stof in (deze stoelen zijn van een later modeljaar toen was alles ineens peper-en-zout).
Er is ook nog een lichtgrijs interieur (maar niet te vinden).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 282
Topics: 25
Lid sinds: Sep 2008
(27 April 2020, 23:53)Volvo240 schreef: Weer een sedan op mp.
Ook met wat werk er staat bij dat de koppeling versleten is.
Geen roest en een simons uitlaat dat is wel leuk.
2.3 handbak.
Link: https://link.marktplaats.nl/m1542600797
Hier is nog wel wat leuks van te maken lijkt me...
ben ik gister wezen kijken. geen roest is te mooi om waar te zijn en dat klopte ook.
Achterscherm wieekast roest en vanuit de kofferbak naad waar binnenscherm achterwiel daar best roest.
Verder zag deze auto er best goed uit in vergelijk met de krokante exemplaren. deurhoekjes zijn bekend probleempje.
Lak mega dof en 1 deur in andere kleur blauw.
Aardig ding, kun je best wat leuks van maken maar gezien de vraagprijs ga ik er verder niet op in.
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982