27 June 2006, 20:26
Citaat:Een stationcar komt altijd uit Zweden, dus dan hoef je geeneens te kijken naar je VIN-code
Dan is mijn 245 SE zeker een uitzondering want die komt toch echt uit frietenland
zweed of belg
|
27 June 2006, 20:26
Citaat:Een stationcar komt altijd uit Zweden, dus dan hoef je geeneens te kijken naar je VIN-code Dan is mijn 245 SE zeker een uitzondering want die komt toch echt uit frietenland
27 June 2006, 22:12
ja 'k heb 'm...
mijn karretje komt uit fabriekje 1 (Zweden, Torslanda)
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
28 June 2006, 15:49
Voglens mij werden 240's estate en sedans beide in Zweden en in België gebouwd.
zie hier trouwens een leuk overzichtje. Citaat:Periode Model Productie-aantallen "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
28 June 2006, 17:52
Ik neem aan dat dit de productieaantallen van Gent zijn?
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
28 June 2006, 18:57
ik denk het ook, want van de 240 serie zijn in totaal 2.8 miljoen stuks gemaakt
![]()
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
28 June 2006, 19:01
Dat dacht ik ook. Maarre, als die cijfertjes kloppen, hoe kan die 245 SE uit 1992 dan uit 'Frietenland' komen?
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
28 June 2006, 19:56
Ja, hoe kan een '92-er 240 uit België komen. Toen was de productie daar idd al gestopt. (Hij werd toen alleen nog in Torslanda (fabriek 1) gebouwd.)
De productiecapaciteit was in '92 toch echt al vol met de 850 en de 740. (En dit hoef ik niet uit een boekje te halen want dat is mij in Gent zelf meegedeeld) En inderdaad dat staatje betreft dus alleen de productie aantallen van Gent. En daar liegen ze niet over. BTW je moet niet vergeten dat de capaciteit in 2003 enorm is opgeschroefd, van maximaal 140.000 op jaar basis naar 270.000 op jaarbasis, en dat dit jaar de capaciteit van Gent op bijna 400.000 moet komen. (i.v.m. de nieuwe C30) Totdat Born dichtging (capaciteit van circa 170.000) was dit de grootste VOLVO-fabriek. Nu is dat Gent.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
28 June 2006, 22:37
MY 1992 is toch al gestart in september 1991. Is dit wellicht een antwoord op dit grote misterie?
Ga er in ieder geval maar gerust vanuit dat een YV2 uit Gent komt en niet uit Torslanda. groetjes Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
28 June 2006, 22:41
ruuds70 schreef:MY 1992 is toch al gestart in september 1991. Is dit wellicht een antwoord op dit grote misterie?Tja, volgens mijn databeestje houdt het in 1984 helemaal op wat betreft de productie van de 240 in Gent.... dus dat wordt een beetje moeilijk. Wat bedoel je met YV2? YV1 is code voor Volvo....
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|