Berichten: 1
Topics: 0
Lid sinds: Mar 2019
5 April 2019, 16:39
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 April 2019, 16:41 door wd73.)
Grappig dat ik dit nu lees over een 165.
Wellicht gaat het over deze? (advertentie is weg nu) :
https://www.flickr.com/photos/govert1970/4586948065
Op de volgende site staat ie nog als 'te koop';
https://auto.aanbodpagina.nl/volvo-165-u...64-station
Dit is een aantal jaren mijn eigen auto geweest. (tijd geleden al hoor, rond 2004..2007 gok ik)
Toen ik 'm had, had ie nog een lederen interieur.
Het is inderdaad een 164 neus uit 1974 met B30E injectie i.c.m. de 3 traps automaat van Borg Warner (BW35)
Achterkant van een 245 uit ik geloof 1982
Uitgerust met Airco (niet werkend destijds)
Heb veel plezier gehad van de auto (vakanties naar frankrijk e.d.)
Mocht je nog vragen hebben over deze auto , misschien weet ik een antwoord.
Foto van de auto toen ie nog van de voorzitter van de zweedse volvovereniging was (hij heeft m ook gebouwd):
http://www.flickriver.com/photos/1266330...594217691/
Berichten: 683
Topics: 113
Lid sinds: Apr 2012
(2 April 2019, 17:25)Marc1970 schreef: Compacte redblock? https://link.marktplaats.nl/m1382861213
Werking onbekend, haha.
Zou het zijn bij Hans Teunissen in Eerbeek?
Waar het gras/onkruid 2 meter hoog staat.
Heb 1 keer gebeld over een auto bij hem waar ik wel interesse in had.
Dat was ook meteen de laatste keer.
Lijkt me een hele rare vogel alleen aan de telefoon al.
Zeer moeilijk doen en wantrouwend kwam ie over op mij.
En voor iets in een slechte staat moet ie goud geld hebben.
Hij mag blij zijn dat iemand er nog naar vraagt haha.
En dan ken ik hem verder niet eens persoonlijk zegt denk ik al meer dan 1000 woorden.
Hij heeft ook een site
http://www.hansteunissen.nl waar alle vergane glorie (treurnis) op staat.
Alleen nu ff buiten werking he jammer zeg.
Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
(5 April 2019, 16:39)wd73 schreef: Grappig dat ik dit nu lees over een 165.
Wellicht gaat het over deze? (advertentie is weg nu) :
https://www.flickr.com/photos/govert1970/4586948065
Op de volgende site staat ie nog als 'te koop';
https://auto.aanbodpagina.nl/volvo-165-u...64-station
Dit is een aantal jaren mijn eigen auto geweest. (tijd geleden al hoor, rond 2004..2007 gok ik)
Toen ik 'm had, had ie nog een lederen interieur.
Het is inderdaad een 164 neus uit 1974 met B30E injectie i.c.m. de 3 traps automaat van Borg Warner (BW35)
Achterkant van een 245 uit ik geloof 1982
Uitgerust met Airco (niet werkend destijds)
Heb veel plezier gehad van de auto (vakanties naar frankrijk e.d.)
Mocht je nog vragen hebben over deze auto , misschien weet ik een antwoord.
Foto van de auto toen ie nog van de voorzitter van de zweedse volvovereniging was (hij heeft m ook gebouwd):
http://www.flickriver.com/photos/1266330...594217691/
Maar dan begrijp ik nog steeds niet hoe dat zit met die achterkant. Is nu alleen het deel waar de achterlichten in zitten vervangen voor modernere door ander plaatwerk erin te lassen of is het vanaf de A stijl een 245 met een 164 neus. Want dan is het geen 74er maar een 82er en dus niet belastingvrij. Waarom niet een 145 genomen met een 164 neus. Achterkant past ook veel beter bij de voorkant dan.
Een 82er verkopen als een belastingvrije 74er is strafbaar.
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
RM ' schreef: Waarom niet een 145 genomen met een 164 neus. Achterkant past ook veel beter bij de voorkant dan.
Dat snap ik ook echt helemaal niet. Hoewel het een bijzondere combinatie is; die nieuwe kont met oude neus matcht niet, m.i. zonde van het werk. Peper & zout interieur is ook al niet periode correct bij de neus.
En daarnaast is dit gewoon simpelweg omkatten en dat zou voor mij een no-go zijn.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Een 165 maken is altijd een vorm van omkatten
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Bijzonder vooruitstrevend voor een 1981-er
GX-56-JR
Berichten: 683
Topics: 113
Lid sinds: Apr 2012
100 procent omgekat er zullen altijd nog mensen intrappen anders gebeurde het niet nog steeds.
Blijft denk ik lucratieve business.
Gebeurt ook heel veel in de land rover wereld zelfde verhaal alleen dan met defenders etc.
Deze heeft alle uiterlijke kenmerken van een jonger bouwjaar dat hoef ik hier ook niet meer uit leggen lijkt me.
Een echte 240 kenner ziet dat met de 1e blik al...
Maar het lijkt verder wel een aardige auto te zijn.
Zegt ook niet altijd alles maar ok.
Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
(10 November 2019, 07:08)Volvo240 schreef: 100 procent omgekat er zullen altijd nog mensen intrappen anders gebeurde het niet nog steeds.
Blijft denk ik lucratieve business.
Gebeurt ook heel veel in de land rover wereld zelfde verhaal alleen dan met defenders etc.
Deze heeft alle uiterlijke kenmerken van een jonger bouwjaar dat hoef ik hier ook niet meer uit leggen lijkt me.
Een echte 240 kenner ziet dat met de 1e blik al...
Maar het lijkt verder wel een aardige auto te zijn.
Zegt ook niet altijd alles maar ok.
Dat deze Volvo is omgekat is duidelijk maar als ik een belasiting vrij chassis van een defender onder een moderne doe ben je dan verkeerd bezig. Ik vraag het mij af. Kijk als je hem verkoopt zou ik het wel melden aan de verkoper en in de advertentie zou ik het vermelden. Ik zie niet wat hier verkeerd aan is. Belasting technisch doek je niks verkeerd lijkt mij of mag je maar zoveel procent veranderen aan de auto.
Berichten: 683
Topics: 113
Lid sinds: Apr 2012
Geen idee of dit zomaar mag hier mag niet veel dus zou het ook niet vreemd vinden als dit eigenlijk verboden is.
Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
(10 November 2019, 11:36)Volvo240 schreef: Geen idee of dit zomaar mag hier mag niet veel dus zou het ook niet vreemd vinden als dit eigenlijk verboden is.
Ik begon erover omdat in een defender het chassis nr staat en niet in de body. Ze doen het nl ook bij Amerikaanse wagens zoals de chevvy caprice, suburban en noem maar op.