Berichten: 1
Topics: 1
Lid sinds: Mar 2018
Hallo allemaal,
van mijn 240 diesel heb ik de brandstofpomp eraf liggen vanwege het vermoeden dat deze versleten is.
Nu is mijn vraag hoe ik de brandstofpomp optijd kan zetten,en hoe ik de wartels van de leidingen op de pomp aan moet sluiten.
Ook was ik opzoek naar nieuwe verstuiverleidingen maar kan deze nergens vinden, iemand een idee?
mvg noud
Berichten: 1.780
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Stel ook de vraag eens op het Volkswagen LT forum .
't 6-cilindertje komt tenslotte uit das VAG haus...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
De pomp zet je op tijd met een klok, als je alleen de pomp hebt losgeschroefd en de distributie heb laten zitten, zet je eerst de auto op tijd, daarna pomp monteren en dan pas de auto op het vliegwielteken op 0 zetten, een klok in het midden van de verstuiverleidingen op de pomp zetten, en pomp langzaam draaien tot de meter begint te bewegen, kijk goed op de meter zodat je een uitslag hebt van 2mm (de grootste uitslag hebt). Dan de meter op 0 stellen, nu zeer langzaam de motor verdraaien tot je een verdraaiing hebt van 25mm op het vliegwiel )voor BDP, staat een merkteken als het goed is. Wederom klok op 0 stellen, nu de pomp langzaam (tegen de klok in) verdraaien tot de meter 0.65-0.73 aangeeft bij een D24 van voor '86, D24 na '86 moet op 0.77-0.85 staan. Alle turbomodellen hebben andere inspuitmomenten, dus let hier goed op.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983