Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
205 te breed?
Hoevaak belaad je je auto zo zwaar?
Als dat alleen in de vakantie is, zou ik volstaan met nieuwe veren en schokdempers in de standaard uitvoering. Als je wekelijks zwaar geladen bent zijn hulpveren wel interessant. Met alleen nieuwe veren en dempers staat je auto er ook weer "strak"bij.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Ja, dat lijkt de verstandigste optie... (en de voordeligste). Maar ik ben wel een beetje bang geworden, nu ik weet dat die band aan kan lopen. Onterecht?
Antwoord
denk ik wel,nieuwe schokbrekers en veren kost niet zo veel,ik heb net het hele setje eronder zitten,Ljesjofors,standaard verlaging,gewoon oliegevulde koni schokbrekers., ik rij nooit hard door de bocht, die veren kosten meen ik maar een paar tientjes, hij staat dan heel mooi strak en recht op zijn wielen, de wielen gaan volgens mij bij een 240 sowieso niet echt schuin staan bij zware belasting.Alles voelt met die vering en demping nieuwer aan, alle rammels zijn weg.
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
De Sachs Nivomats hebben geen aparte compressor, alles zit in de schokdemper zelf ingebouwd.
Zijn wel ideaal hoor, de auto staat altijd op dezelfde hoogte ongeacht de belading, zaten er bij mij origineel onder, zijn helaas na 450.000 km. gaan lekken (gas gevuld).
Koni Load Adjusters zijn progressief, dus hoe zwaarder de belading des te harder wordt de vering, samen met de hulpveren zijn ze eigenlijk te hard, maar het gaat net.
Ik had ze gebruikt ( zijn onbeperkt nastelbaar), maar nieuw zijn ze ook behoorlijk prijzig.
Met alleen hulpveren zou de auto niet hoger komen te staan, tenzij de gewone veren enorm ingezakt zijn.
Antwoord
en dat originele systeem wil niemand omdat het altijd rammelt of stuk is
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Citaat:Onterecht?

Ik denk van wel.
Maar als je het niet vertrouwd, kun je als je de auto weer eens zwaar beladen hebt na een tiental kilometer even aan de band voelen of deze warmer word dan de andere kant. Dat geeft dan wel een hoop rust als er geen verschil inzit.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Ik denk dat ik dan maar gewoon de Monroe's en de veren laat doen door mijn eigen (dure/vertrouwde) garage. Vriendin ook tevreden...
Antwoord
en dat is toch het belangrijkst
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Hello,

Een vriend van me had 205/65R15 onder de 240 staan. (Die maat vanwege de keuring; zijn even groot in buitenomtrek dan de 185/80R14)

Bij bochtenwerk en heel zware belasting schurden ze een beetje tegen de binnenkant van de wielbak aan de kant van het chassis. Daar zag je een paar hele lichte licht vegen van de band staan.

Je kon niet zeggen dat de banden beschadigd waren of zelfs maar te lijden hadden. Evenmin voor de wagen zelf.

En zijn rijstijl liet wel te wensen over (geen bocht te scherp en meer van dat soort zaken)

Ikzelf rij met 205/60R16 rond. (ook vanwege de keuring want eigenlijk zou er 205/55R16 onder moeten zitten)

We hebben zelfs 225 geprobeerd en toen raakten ze achter bij gewone bochten.

Greets

Lex
Antwoord
Dank je, Lex. Bij mij zijn het ook vegen. Maar de bandenboer maakte zich er grote zorgen over.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)