Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
205 te breed?
Omdat twee van mijn vier banden langzaam leegliepen, ben ik vanmiddag naar Euromaster geweest om de velgranden (of hoe noem je dat) te laten schuren (de lak bladderde) en de banden met stikstof te laten vullen. Hopelijk is dit probleem nu opgelost, maar gelukkig kwam er weer een andere voor in de plaats: de linker achterband bleek te hebben aangelopen. Waarschijnlijk gebeurt dit alleen bij zware belasting (caravan), maar er moet iets aan gedaan worden.

Was het iemand bekend dat 205/60 eigenlijk te breed is voor de Virgo?

En belangrijker: wat is de beste oplossing? Vier nieuwe banden zie ik niet echt zitten, ze zijn immers net nieuw, maar spoorverbreders schijnen wel een mogelijkheid te zijn. Dat mag dan weer volgens de een wel en volgens de ander niet voor de APK, maar dat is even van ondergeschikt belang.

Wie kan mij adviseren in deze? Enige haast is geboden: ik heb mijn moeder beloofd zaterdag haar caravan weg te brengen, maar met deze nieuwe informatie durf ik dat niet aan.

Alvast bedankt!
Antwoord
De breedte (205) zal het probleem niet zijn, maar wel de hoogte (60).
Zou eigenlijk 55 moeten zijn, maar een oplossing zou inderdaad 4 spoorverbreders kunnen zijn.
Volgens mij zou een plaatje van 5 mm genoeg moeten zijn, hoef je ook geen nieuwe wielbouten aan te schaffen.
Zou gewoon bij een grote autoshop eens kijken voor een stel universele.
Niet vergeten ze voor de APK eraf te halen.

Waar loopt die band eigenlijk tegenaan, de schokdemper ??
Antwoord
De binnenkant van de wielkast...

Alleen spoorverbreders achter, kan dat ook?
Antwoord
Ik heb er altijd 205 onder gehad, ook met verlaging, virgo, nooit iets aangelopen
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Bij mij dus wel... maar je hebt er misschien nooit een caravan achter...
Antwoord
Ik heb eens zitten zoeken op http://www.autostyle.nl.

4/5gaats 2 stuks, 5mm (CM 5740), is dat wat? Of 10mm 5 gaats (GS SP15P)? Of wordt het dan te breed? Ik heb ze het liefst alleen achter, dan is het optisch wellicht ook een verbetering, aangezien de achterwielen bij een 240 meer naar binnen lijken te staan dan de voorwielen.
Antwoord
Als je er 205 op legt is dit inderdaad geen probleem, heb ze er zelf ook op gehad, dan wel de 55 ipv de 60. Nooit problemen gehad met aanlopen, ook niet met caravan of vol beladen aanhanger (2 ton).
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Maar het is dus wel een probleem...
Antwoord
ik heb 205/60 (99% zeker, ik kan straks ff kijken) op de virgo's liggen en dat gaat perfect. alleen bij vol insturen naar links kan ie misschien wat aanlopen tegen de wielophanging, maar ik zie geen sporen op de band, misschjien is dat iets anders geweest.
enne, de universele verbreders vind ik maar niks. normaal gesproken wordt het wiel gecentreerd op een ring en vastgehouden met de bouten/moeren. duw je er een verbreder tussen dan komt die ring niet meer in het gat van de velg en dat is niet optimaal. Het gaat wel maar het is niet goed vind ik.
let ook op dat de wielbouten lang genoeg zijn.
op turbobricks is iemand die zelf spacers ontwerpt en laat maken. een complete set van 4 stuks kost rond de 250 dollar.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
spoorverbreders en dan die zware caravan lijkt me geen goed idee, natuurlijk worden de krachten groter met die dingen, in principe moet je toch maar 50 kilo op de trekhaak hebben,dan ligt ie toch nog niet zo diep?ik heb m heus wel s zo volgeladen dat er bijna geen vering meer was, plastic spatlappen over de grond zowat, en toch niet aanlopen, dat kan toch eigenlijk niet verschillen? Dat moet m echt in de hoogte van de band zitten.
45 1993,v70 awd 97
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)